Toon posts:

sci irq used by acpi bus? opzouten graag!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus CUBX. IRQ 9 wordt gebruikt door de acpi bus. Dit heeft geloof ik iets met powermanagement te maken. Niet boeiend dus. Aangezien vrije IRQ's schaars in aantal zijn zou ik dit graag uit willen schakelen. Enig idee of en hoe dit kan? Gewoon disablen
gaat i.i.g. niet.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-09 00:33
ACPI uitzetten in de BIOS

Misschien moet je ook nog:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Detect\ACPIOption

weghalen uit de registry en dan Windows naar nieuwe hardware laten zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al in het bios gekeken, maar heb helaas niks kunnen vinden. De regkey die je hebt opgegeven staat er bij mij niet in.

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Kijk bij powermanagement: Acpi: enabled, staat er nu waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas, was het maar zo simpel. Er staat bij power management in het bios niks over acpi. Misschien verschilt dat per versie? Mijn mobo is een rev 1.02 en het bios rev 1005.

Verwijderd

PCI heeft iets als IRQ delen dus je kunt 1 irq gebruiken voor als je PCI sloten hou je misschien een irqtje over

ik heb dat ACPI ook maar krijg het niet weg

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:24
ACPI zorgt er juist voor dat er intelligent met IRQ's omgegaan wordt. Ik heb iets van 6 devices op IRQ 9 zitten. Om toch nog extra IRQ's vrij te krijgen heb ik com 1+2, 2nd IDE controller en usb uitgeschakeld in de bios, want ik gebruik ze toch niet.

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Befkikker: update dan meteen ff je bios naar een nieuwere versie, als je toch bezig bent.
Pagina: 1