Lan Party opbouw

Pagina: 1
Acties:
  • 1.026 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanJ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-06-2023
Hallo iedereen,

Ik ben leider van Jong Nederland ( jongeren vereniging) soort van scouting. Heb een groep van 14/15 jarige stuk of 10 jongens en 3 meisjes. Nu hebben wij binnenkort een weekend in onze eigen blokhut (verenigingsgebouw). En willen vanaf Zaterdag middag tot laat in de avond/nacht een Lan party houden :)

Stiekem kwam ik met het idee en ze vonden het super en houden er niet meer over op haha.

Nu is dit vrij veel werk in mijn ogen, en ik vraag me af of ik de kennis er voor heb en of ik niet iets over het hoofd zie.

Waar willen we op gamen
4x Playstation4
4x Desktop/Laptop (1 meer maakt ook niet uit)
1x Wii

Wat is er aanwezig in de blokhut
Voldoende stroom aansluitingen (wel rekening houden met contactdozen/verleng kabels)
Internet-Draadloos internet (snelheid momenteel nog onbekend maar zal niet heel hoog zijn en wil ik liever niet gebruiken)
Grote ruimte
Open haard _/-\o_

Wat heb ik nodig
4x Playstation4 met controllers
1x Wii met controllers
5x Tv met Hdmi aansluiting
4x Desktop/Laptop (met alles voorzien nemen ze zelf maar mee)
8x Netwerk kabels 8 voor de playstations/dekstop's en
2x Router ?
Contactdozen
Verleng kabels

Spellen Playstation
Call of duty Black Ops 3
lijst zal verder aan gevuld worden alleen zo ver zijn we nog niet (ook niet heel belangrijk bovenstaande zou al genoeg kunnen zijn)

Spellen PC
Command and Conquer Generals
Quake3
Warcraft3
Counter strike 1.6 (of source) ?
Call of duty 2

Lijkt me voldoende aanraders mogen ook vermeld worden

Playstation netwerk
Playstations verbinden met een router Poort 1,2,3,4.
Maar dan... ik kan op internet geen duidelijk antwoord vinden over hoe het dan verder moet. En of het wel mogelijk is om een Local potje call of duty te doen met 8 man ? 2 op elke playstation en een draait het spel via lan.

PC netwerk
Laptops/Dekstop draaiende op Windows 7 64 Bit. verbinden met poort 1,2,3,4 op de router.
Een pc als server om bestanden over de kopiëren. Moet wel geen uren duren dus ook op een externe hdd de spulletjes zetten. Lan op zetten weet ik wel in de spellen zelf. meen me te herinneren dat de anderen automatisch de server zien wanneer die online is ? Uiteraard geld bij de spellen dat ze allemaal de zelfde versie hebben.

Playstation 4 vraag
Mocht het niet mogelijk zijn om lokaal 4 playstations te verbinden dan vraag ik me af wat voor verbinding je nodig hebt om het online te doen ? en kun je dan wel samen in een server bij bijvoorbeeld Call of Duty.

Dit was het wel zo'n beetje ben benieuwd waar jullie me mee kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarom 2 routers? gewoon 1 router en een switch (gbit?) lijkt me genoeg.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 13:17

MikeVM

- Baloo -

ik heb je hele verhaal niet gelezen, maar je moet rekening houden dat de meeste consumenten wifi-routers niet goed presteren als er meerdere mensen tegelijkertijd gamen/downloaden/streamen/... dus probeer alle gameconsoles en computers zo veel mogelijk met een kabeltje te verbinden! :) wifi behoud je uitzonderlijk voor de mobieltjes enz.

en zoals fish hierboven zegt, heb je maar 1 router nodig, en daarachter zet je een switch, bezie een switch als een splitter voor netwerkkabels (heel simpel uitgelegd)

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanJ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-06-2023
Oke dus een router en Switch (switch is opzich geen probleem bekende werkt in het Systeembeheer wereldje dus heeft er vast wel een te leen. Maar dan zijn de ps4's en desktops verbonden op de zelfde switch ? maakt dat niks uit.

[ Voor 24% gewijzigd door TwanJ op 25-01-2016 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Genoeg tafels en stoelen heb je nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Online spelen met de ps4 is 4x playstation plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-07 20:27
TwanJ schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:28:
Oke dus een router en Switch (switch is opzich geen probleem bekende werkt in het Systeembeheer wereldje dus heeft er vast wel een te leen. Maar dan zijn de ps4's en desktops verbonden op de zelfde switch ? maakt dat niks uit.
verschillende apperaten op een switch maakt niks uit

p.s. is jong nederland in drunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

TwanJ schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:28:
Een normale switch met een goeie backplane, nee, zeker niet als de switch uit het systeembeheerderswereldje komt.

Ennuh, met twee routers (4 lan poorten per router) kom je niet verder dan 6 apparaten aansluiten. Wanneer je 2 apparaten verbind verlies je per apparaat een poort (kabel met twee stekkers)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Allereerst: heel leuk initiatief!

Helaas is het forum niet de plek om de spullen hiervoor te verzamelen. Je zou het kunnen proberen in Vraag & Aanbod.

Veel succes met de organisatie, maar helaas gaat dit topic wel dicht.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.