Vloerkeuze

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Starkiller012
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-12-2025
binnenkort mag ik gaan kiezen voor vloeren voor mijn appartement en ik zit met een vraag .
Is er een verschil tussen tegels tegenover parket in verband met geluid van de speakers en ook met het geluid naar mijn benedenbuur toe?
voornamelijk bass geluiden.
zowieso zit ik met een betonnen ondervloer en er word in het lastenboek gezegd dat de dekvloer zwevend gelegd word om contactgeluiden te verminderen.

Alle reacties

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
Worden de tegels dan ook zwevend gelegd ?

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

Bestla

Viking Kvinne

Zwevend wil zoveel zeggen dat de vloer nergens aan vast zit. Bij parket/laminaat moet je al een ondervloer leggen die dempend is. Een tegelvloer zal wel niet mogen omdat die niet zwevend gelegd kan worden.

Loopt er iemand met hakjes over je parket, dan moet je al denken aan extra dempende ondervloer, of op sloffen laten lopen.

Speakers en zeker vloerstaanders of subwoofers kunnen meestal gewoon geplaatst worden. Maar ook hier geldt, houd contact met je (onder) buren en test bijvoorbeeld hoever je kunt gaan volumewijs totdat je wat hoort bij de buren.

[ Voor 46% gewijzigd door Bestla op 26-01-2016 08:20 ]

Verwijderd

Wat is precies je verwachting qua demping?
Want geluid van je audio gaat in principe overal gewoon doorheen tenzij je heavy duty isolatie gaat aanbrengen.
Laminaat moet officieel een ondervloer onder in een apartment, die dempt dan volgens norm bladiebla een whatever aantal db's maar dat is in de praktijk allemaal geleuter. Op die basis zou ik overigens wel even onderzoeken of je überhaupt tegels "mag" leggen. Kraait in de praktijk waarschijnlijk geen haan naar maar het een beetje lullig als er toch iemand op strepen gaat staan. (en die mensen bestaan)

In het kort: Als jij gewoon een zware subwoofer opentrekt komt bij je benedenburen onverminderd het stucwerk naar beneden. Wat je ook doet met je vloer.
Ik zou in een appartement sowieso geen zware bass speakers/subwoofer neerzetten want dat je daarmee voor overlast zorgt is nagenoeg gegarandeerd.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2016 08:30 ]