• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
Ik heb een nieuw moederbord gekregen van familie betrefd asus a8v-vm se.
op de asus website komt ie niet meer voor.
het is een tweede hands moederbord.
Maar ik heb wel het moederbord pdf bestand gevonden op website van derden.
Nu is het zo dat als ik op het knopje aan duw dat er een groen lampje gaat branden vlakbij de aansluitingen van power ground en de aan en uit schakelaar.
Nu is het zo dat ik dit tweede hands moederbord in een Compaq kaste heb gebouwd.
Alle kabels wat niet van toepassing zijn heb ik weg geknips deze waren aangesloten op de frontend
van de geluidskaart.
Verder als ik het aan en uit knopje aan of uit doe dan gebeurt er niks.
Volgens mij kan ik beter een nieuwe kast kopen en daar alles inbouwen.
De specs:
asus a8v-vm se moederbord
Een harde schijf van 160 gb.
geheugen ddr400 geheugen wat op de vendor lijst staat.
ddr 400 geheugen van kingston.
Het probleem is dus dat ik alle ventilators niet aan de gang krijg hij doet niks alleen dat groene lampje gaat branden en dat betekend dat hij op standby staat (staat in het boekje)
Ik heb nu de batterei eruit gehaalt voor de bios te resetten.Morgen ga ik weer verder kijken of ik het ding aan de praat krijgt.
Als iemand iets weet please post het hier. :)

http://www.cnet.com/produ...-939-k8m890-series/specs/

http://archivesgoldennp.c...rivers-for-windows-xp-377

Als alleen al de ventilators aan gaan dat is al voldoende.
Volgens mij zitten de kabeltjes van post ground en aan en uit niet goed,of de schakelaar is defect.
ik hoor tevens ook geen piepjes ik weet niet of dat aangesloten is op dat moederbord.
Volgens mij zzit er een x2 amd athlon processor op.

[ Voor 10% gewijzigd door rjmno1 op 25-01-2016 22:45 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:33
Moederbord opbouwen op een stuk karton, dus zonder kast, met zo min mogelijk hardware.
Dan testen.

Verwijderd

Zat er al een voeding in de kast? Vervang die eens met diegene waarmee je 'm teste. Compaq heeft de neiging afwijkende voedingen in kasten mee te stoppen wat niet 1-2-3 werkt op 'normale' hardware.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je de kabel van de aan/uit knop wel op de goede plaats aangesloten? Al eens zonder knop geprobeerd maar met een schroevendraaier?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• rjmno1
nelizmastr schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:19:
Heb je de kabel van de aan/uit knop wel op de goede plaats aangesloten? Al eens zonder knop geprobeerd maar met een schroevendraaier?
Hoe doe je dat moet ik schroeven draaier op grnd en massa laten raken?
Ik heb het al eens gezien maar zelf nooit echt geprobeert.
Ik heb een verloopstekkertje erop gezet wat standaard met het oude Compaq moederbord kwam.
Ik heb zelf ook al de pdf gelezen maar ook daar staat weinig informatie waar en hoe de ground schakelaar en power moet komen.
De harware matige pinnetjes wat daarmee gepaart gaat zit volgens mij de fout aldus misschien verkeerd aangesloten.
ik zal vandaag nog eens gaan kijken of ik alles op karton kan gaan aansluiten. :)

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Met schroevendraaier bedoel ik de twee pinnetjes van de power switch aansluiting aan te raken met een schroevendraaier. Het verloopje van de kast zelf heeft 99% kans op een andere layout qua aansluitingen, dus daar zat de aan/uit knop op een andere pin. Komt wel eens voor dat daar bij dit soort borden de reset zit, of alleen een ground.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• rjmno1
ik heb alles uitgetest op een ondervloer van laminaat (isolatie materiaal) plaat.
Ik duw op het knopje en alles doet het maar ik heb wel de voeding verwisselt van 600 watt misschien een beetje overkill maar de configuratie doet het wel.
Het is een athlon 1 en dus tevens ook de bios goed ingesteld.
Met het geheugen totaal op 2 gb heb ik voor zolang windows 7 geinstalleert..
Tevens was de dvd drive kapot gelukkig had ik er nog eentje liggen.
Na een telefoontje met de familie hebben we besloten dit alles in een nieuwe kast te monteren.
De test was geslaagt volgens mij was de boosdoener de voeding.
Die dus in die Compaq kast zat.

Als ik de nieuwe kast heb ga ik door met alles hardware matig te installeren.
Het gaat erom dat die jongen weer kan gaan internetten.
En wat die Compaq kast betrefd alles was vast gepopt, en al helemaal geen modilaire opbouw van de kast.
Alles was moeilijk te installeren.Deze word dus bij het schrot gegooid.
Het zou ook kunnen dat de bios niet meer goed was ingesteld ook deze heb ik gereset.

de configuratie ziet er als volgt uit:

Amd athlon x 64 op 2,2 ghz
geheugen 2 gb kingston
moederbord een asus moederbord (zie vorige post).

En nu dus maar wachten totdat die nieuwe kast binnen komt, dan kan ik alles gaan ombouwen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door rjmno1 op 26-01-2016 18:53 ]

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Als ik jou was zou ik een dual core zoeken. Single cores beginnen zelfs voor internet gebruik bijna onbruikbaar te worden op het moderne internet.

[ Voor 30% gewijzigd door nelizmastr op 26-01-2016 21:14 . Reden: linkje was achteraf AM2, foutje van de verkoper. ]

• Zoepertje
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-01 21:03
Asus heeft zelf ook nog informatie beschikbaar op hun site.

http://www.asus.com/support/Download/1/21/12/3/4/

via de bovenstaande link kan je de drivers en handleidingen downloaden en de cpu support bekijken. Ik zou net zoals nelizmast zegt inderdaad voor een dualcore gaan. Deze zijn vaak al te krijgen voor een euro of 10. In combinatie met een goedkope ssd en het maximale aan ram heb je een super systeempje voor een lichte versie van linux. Mijn systeem gebaseerd op het wat nieuwere am2+ vloog echt in combinatie met ubuntu.

• rjmno1
Ik heb vandaag de kast binnen gekregen.
ik heb er alles uitgehaalt wat niet van toepassing was en het moederbord hardware-matig geinstalleert.
Backplate goed aangedrukt harde schijf erin cd rom of dvd rom was al aanwezig.
Goed gekeken van de aansluiting van de power reset en ide connectors.
Het was allemaal te zien op het pdf bestand.
Heb trouwens de wd caviar hd van 160 gb aan de master aangesloten net als de dvd rom schrijver speler.
Wat er eigenlijk ontbreekt is de x 16 videokaart.
Maar kan later altijd nog vervangen worden.
Heb nu de vga aangesloten aan de onboard.
Al met al werkt het goed het is een athlon 1 3700 plus, en eigenlijk ietjes te traag voor te internetten.
Verder zit er win dows 7 x 32 erop,en het draait goed ik ga zometeen effe kijken wat de temparatuur is.
Ik hoop dat alle onderdelen binnen de grenzen blijven.
Allemaal een heuke built weer een familielid blij gemaakt. :)

met vriendelijke groet:rjmno1 ;)
Pagina: 1