Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 07:02
Ik zoek een?
Stereo 2.1 set voor de PC

Wat is je budget?
Max 200 euro en het liefst met bijvoorbeeld de mediamarkt actie een leuke korting of iets dergelijks.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de set gaan gebruiken om te gamen (vandaar geen 2.0) en vooral muziek te luisteren. Van Heavy Metal naar Klassiek naar Trance dus eigenlijk zowat alles behalve dub steb. De Games die ik speel varieren ook heel erg en is puur naar waar ik op dat moment zin in heb. Ik game regelmatig met een headset op pricewatch: Steelseries Siberia V2 Blauw. Over deze headset kan ik alleen maar zeggen dat hij voor muziek naar mijn mening niet optimaal is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb het idee dat veel mensen gecharmeerd zijn van Edifier en dan bijvoorbeeld de pricewatch: Edifier C3X
Ik heb nog verder zitten kijken en ik vraag me bijvoorbeeld af of het verschil groot is tussen deze set en bijvoorbeeld de pricewatch: Edifier S530D (Zwart)
Het belangrijkst is voor mij Bucks for money en dat ik geen ruis meer hoor zoals met mijn huidige set wel aan de hand is: pricewatch: LG J10HD Het liefst zou ik eigenlijk iets willen wat vergelijkbaar of beter is dan deze set!

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben nog een beetje nieuw in de wereld van de PC Speakers en met bijvoorbeeld een optie als ga 2de hands kijken kan ik daardoor nog niet zoveel. Ik heb in mijn hoofd nog zitten dat wat ik koop mogelijk later kan worden gebruikt om up te graden. Ik denk bijvoorbeeld aan deze speakers: pricewatch: Edifier R1280T (Bruin) met bijvoorbeeld een losse bass speaker of kan dat helemaal niet?

Nog 1 laatste opmerkingen ik vind een paar lichtjes op een setje helemaal niet erg. Ik ben wel gecharmeerd van een beetje verlichting op het bureau :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mister_GJ op 25-01-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
gertjanw1993 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:54:
Ik zoek een?
Stereo 2.1 set voor de PC
Deze is wel een stuk duurder, maar Teufel is naar mijn weten een goede audiofabrikant, daarnaast kan je thuis 8 weken testen: http://www.teufelaudio.nl/pc/concept-c-p15555.html

Verder heb je nu nog 15 uur om een 10% code te gebruiken, maar je hoeft niet te haasten aangezien er altijd wel een actie is te vinden bij Teufel van 5-15%! Er komt alleen wel nog €20 verzendkosten overheen.

Verder kun je ook een teruggenomen set nemen voor €50 korting, alleen kan je geen kortingscode gebruiken en komt verzendkosten er ook nog overheen (€270 netto): http://www.teufelaudio.nl/tweede-keus.html

Helaas is deze nu niet op voorraad, maar ik zag er vanochtend nog 2 in voorraad.

Succes met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11
Ik kwam vandaag toevallig een review over de monitor audio airstream s150 tegen. Hoewel een 2.0 set wordt hij geroemd om de geluidskwaliteit en bass-prestaties. Ik denk dat je met een dergelijke set meer kwaliteit in huis haalt dan met een 2.1 set. De subwoofer is normaliter het duurste component en voor €100,- kan dat niets bijzonders zijn. Althans, het zal wel flink kunnen dreunen, maar echt een mooie aanvulling kan het niet zijn. De bass weergave van goed gebouwde 2.0 speakers is wat minder luid, maar wel strakker en zorgt voor een betere integratie.

Dus tenzij je je broekspijpen wilt voelen wapperen (en het niet erg vind om na 1 uur de muziek uit te zetten ivm vermoeide oren door de matige prestaties), zou je mogelijk beter voor die airstream kunnen gaan.

In een review wordt de geluidsprestatie vergeleken met de ruark audio mr1. Die heb ik op mijn bureau staan en kan zeggen dat die adembenemend goed klinken.