Muis advies - fingertip/claw grip

Pagina: 1
Acties:

• Koekemoeroetoe
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-02 19:36
Beste allemaal,

tl;dr onderaan te vinden.

Ik ben gezegend met niet zo heel grote handen i.c.m. een fingertip/claw grip, waardoor ik bij 99% van de muizen zeer snel kramp in mijn handen krijg. Ik heb ooit een Logitech G9 gekocht, welke perfect was voor mijn handen (met name de XL cover). De muis ging na 2 jaar intensief gebruik kapot, maar Logitech stuurde me kosteloos een G9x, top service! Helaas ging ook deze muis weer 2 jaar later de pijp uit maar, eigenlijk mag ik er niet om klagen, dit keer stuurde Logitech me kosteloos een G500s toe daar de G9 niet meer geproduceerd wordt.

Ik heb ten tijde van het kopen van de G9 bewust de G5 vermeden, omdat ik dit geen prettige muis vond. Ik was dan ook niet zo blij met het krijgen van een G500s, aangezien de vorm van deze muis behoorlijk op de G5 lijkt. Desondanks heb ik hem nu zo'n 2 jaar in gebruik, maar heb in al die tijd nooit echt aan het ding kunnen wennen. Grote onprecieze bewegingen gaan wel aardig, maar kleine correcties leveren zeer snel kramp op (denk aan sluipschutter in shooters, maar ook 3D tekenen in bijvoorbeeld SolidWorks). De muis is eigenlijk gewoon te groot voor mijn hand, waardoor ik hem niet comfortabel vast kan pakken.

Ik ben nu dus op zoek naar een nieuwe muis, maar ik zou eigenlijk niet weten welke een waardige opvolger is voor de G9(x). Voor mijn laptop heb ik een CM Storm Xornet. Qua ergonomie is dat muisje ontzettend goed, maar de muis kostte 25 euro en zo voelt ie verder ook aan en ik zou eigenlijk ook graag de programmeerbaarheid van de Logitech muizen hebben. Ik ben al even bij de Media Markt wezen 'voelen', maar de enige muizen die een klein beetje comfortabel aanvoelden waren de Logitech G602 en G700s, echter niet comfortabel genoeg om er een te kopen.

Nu zag ik nog één mogelijke muis, alleen hadden ze die niet bij de Media Markt: de Razer Ouroboros. Een erg duur knaagdier en daarom ben ik ook een beetje huiverig om er zomaar een te bestellen.

Concreet een paar vragen:

- Hoe verhoudt de Razer Ouroboros zich tot de Logitech G9?
- Zijn er nog andere goede muizen met de vorm van een G9 of CM Storm Xornet, maar wel met de programmeerbaarheid van de Logitech muizen?
- Is een Madcatz R.A.T. 7 wat, ik hoor/lees hier heel verschillende meningen over qua degelijkheid.

Hopende dat iemand mij kan helpen of adviseren :)

Alvast bedankt! :)

Met vriendelijke groet,

Koekie

TL;DR: Ik heb kleine handen + fingertip/clawgrip, Logitech G9(x) was perfect maar gingen kapot en worden nu niet meer gemaakt. Welke muis is een goed alternatief? Razer Ouroboros? Madcatz R.A.T. 7?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:06

br00ky

Moderator Harde Waren

• Koekemoeroetoe
Vond het logischer om dit topic onder overige hardware te plaatsen, dacht dat Componenten meer bedoeld was voor bijvoorbeeld GPU's. Anyway, bedankt voor het verplaatsen naar het juiste subforum.

• Koekemoeroetoe
Nou, na nog een keer 45 minuten in een Media Markt doorgebracht te hebben is het een onverwachte keuze geworden: de Roccat Kone Pure. Een vrij kleine muis, lekker licht en een strakke, degelijk aanvoelende afwerking.

Ik heb de R.A.T. 7 ook nog kunnen proberen, maar deze was veel te breed voor mijn handen, waardoor ik mijn pink niet kwijt kon. Erg onprettig. Aangezien de Razer Ouroboros nagenoeg dezelfde breedte heeft viel ook die muis automatisch af. (heb hem alleen niet kunnen testen, Media Markt verkoopt die muis niet).

Nu maar eens zien hoe de Roccat me bevalt, nog nooit een product van dat merk gehad.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Koekemoeroetoe schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:33:
Nou, na nog een keer 45 minuten in een Media Markt doorgebracht te hebben is het een onverwachte keuze geworden: de Roccat Kone Pure. Een vrij kleine muis, lekker licht en een strakke, degelijk aanvoelende afwerking.

Ik heb de R.A.T. 7 ook nog kunnen proberen, maar deze was veel te breed voor mijn handen, waardoor ik mijn pink niet kwijt kon. Erg onprettig. Aangezien de Razer Ouroboros nagenoeg dezelfde breedte heeft viel ook die muis automatisch af. (heb hem alleen niet kunnen testen, Media Markt verkoopt die muis niet).

Nu maar eens zien hoe de Roccat me bevalt, nog nooit een product van dat merk gehad.
Stomtoevallig ben ik een paar dagen geleden ook gestart naar het zoeken van een nieuwe muis, heb net als jij kleine handen, en heb een fingertipgrip. De Roccat Kone Pure en de Roccat Kone XTD stonden op mijn shortlist, met een lichte voorkeur voor de Pure omdat deze op het oog enorm lijkt op mijn huidige MX510 en ik geen schreeuwerig ding hoef ;) Ben erg benieuwd naar je ervaringen, hoop dat hij je goed bevalt natuurlijk :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Koekemoeroetoe
2Dutch schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:37:
[...]

Stomtoevallig ben ik een paar dagen geleden ook gestart naar het zoeken van een nieuwe muis, heb net als jij kleine handen, en heb een fingertipgrip. De Roccat Kone Pure en de Roccat Kone XTD stonden op mijn shortlist, met een lichte voorkeur voor de Pure omdat deze op het oog enorm lijkt op mijn huidige MX510 en ik geen schreeuwerig ding hoef ;) Ben erg benieuwd naar je ervaringen, hoop dat hij je goed bevalt natuurlijk :)
Ik ben aangenaam verrast door de Roccat. Vind het een erg fijn muisje, lekker licht en compact. Hij is inderdaad niet zo fancy qua knoppen en lichtjes, maar met de bijbehorende software kan je alsnog wel erg veel instellen. De muis kost bijna 80 euro, maar voelt ook echt aan als een kwalitatief goed apparaat. Het enige waar ik erg benieuwd naar ben is de softtouch laag. Zelfs in (dure) auto's hebben fabrikanten het nog steeds niet fatsoenlijk voor elkaar om softtouch slijtvast te maken, maar in auto's raak je dat laagje nota bene amper aan terwijl je een muis vaak meerdere uren achtereen vasthoudt.

De Roccat Kone XTD vond ik erg groot, maar het beste wat je kunt doen is even naar een Media Markt of vergelijkbare winkel en daar muizen gaan proberen.

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-02 19:31

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Koekemoeroetoe schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:46:
Het enige waar ik erg benieuwd naar ben is de softtouch laag. Zelfs in (dure) auto's hebben fabrikanten het nog steeds niet fatsoenlijk voor elkaar om softtouch slijtvast te maken, maar in auto's raak je dat laagje nota bene amper aan terwijl je een muis vaak meerdere uren achtereen vasthoudt.
Ik vermoed dat dat er vrij snel vanaf slijt (zweet is best nasty op dat punt), maar het nadeel van reviews is dat het een momentopname is en er niet vaak "na zoveel maanden" nog een follow up komt. Natuurlijk kun je wel wat reviewers benaderen die em onder handen genomen hebben: reactie achterlaten @ YouTube is zo gebeurd ;) Fijn dat hij je vooralsnog goed bevalt :)
Ben ook actief op Reddit, daar kwam ie ook al langs, handig. Van mij mogen die fabrikanten die verschillende grips ook specifiek verwerken in hun productspecs. Nu kun je daar zelf wel enigszin rekening mee houden: fingergrip betekent dat je geen 5 duimknoppen kunt bereiken, en ook knoppen die hoog op de L/R-muisknop zitten blijven onbenut. En je ringvinger en pink moeten ook kunnen rusten aan de zijkant zonder weer een knop in te duwen. Sommige muizen zijn halve toetsenborden 8)7

-edit-
Kone Pure gekocht, en na even wennen (hij's ook smaller dus kreeg even wat krampklachten) bevalt ie uitstekend :)

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 09-03-2016 21:34 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Pagina: 1