Hallo, misschien dat iemand dit snapt. Ik zit met het volgende: Bij een kennis van mij is er een slecht wifi signaal (Ziggo Cisco) Nu heb ik het kanaal al gewijzigd (veel signalen in gebouw van buren) dit hielp een beetje maar signaal blijft erg zwak en instabiel (ondanks modem vlakbij zit). Nu heb ik een repeater gehaald en in het stopcontact gestoken.. Voordat ik iets kon installeren riep m'n kennis dat het signaal perfect was?!?! Heel vaag, apparaat (pc/tablet) maakt dus geen verbinding met de repeater (ook niet zichtbaar in lijst met draadloze netwerken). De repeater werkt dus zonder te werken😁😁. Wat kan dit zijn? Zorgt de (niet geïnstallerde) repeater voor een soort schild ofzo?!?
Cisco wel, Gembird niet, aangezien ik er niet eens in kan komen omdat ie niet verbonden is..
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2016 20:11 ]
Als er veel sprake is van interferentie is een repeater ook niet echt een verstandige oplossingveel signalen in gebouw van buren
Misschien kunnen powerline adapters met wifi in dit geval de uitkomst bieden? Eentje direct naast het modem in de muur, andere op de locaties waar de bewoners het vaakst zijn en dan zo daar een 2.4/5Ghz signaal opzetten.
Nou ja, probleem is eigenlijk opgelost aangezien het wifi signaal nu goed is. Ik heb er alleen geen verklaring voor. Wanneer ik de repeater uit het stopcontact haal verslechterd het wifi signaal weer..
Een hoge signaalsterkte hoeft nog niet te betekenen dat je verbinding snel en stabiel is!Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:13:
Nou ja, probleem is eigenlijk opgelost aangezien het wifi signaal nu goed is. Ik heb er alleen geen verklaring voor. Wanneer ik de repeater uit het stopcontact haal verslechterd het wifi signaal weer..
Klopt, maar maar verbinding is ook stabiel nu.. Verbinding is dus met de router en niet met de repeater, de repeater zit alleen maar in het stopcontact (weet niet of die een verbinding heeft met de router maar vermoed van wel aangezien de repeater wel een wifi signaal aangeeft, maar toch vind ik 'm niet als ik beschikbare netwerken zoek..
Dit klinkt als te mooi om waar te zijn. Ofwel je hebt een verbinding met de repeater die er toch een (optisch) beter signaal van kan maken of er is iets anders aan de hand. Veranderde de router wellicht van WIFI kanaal toen je de repeater activeerde? Of zit je "opeens" aangemeld op een hotspot van de buren (bv via Ziggo hotspots oid)? Het inpluggen van een repeater an sich verbetert niets aan een signaal maar zorgt wel voor nog meer drukte in de lucht.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Waarschijnlijk heeft de repeater gewoon de naam van het bestaande netwerk overgenomenVerwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:17:
Klopt, maar maar verbinding is ook stabiel nu.. Verbinding is dus met de router en niet met de repeater, de repeater zit alleen maar in het stopcontact (weet niet of die een verbinding heeft met de router maar vermoed van wel aangezien de repeater wel een wifi signaal aangeeft, maar toch vind ik 'm niet als ik beschikbare netwerken zoek..
Kijk is met bijvoorbeeld wifi analyzer voor Android of er twee zenders onder dezelfde naam zitten, er komt dan een "pijltje" voor de netwerknaam te staan waarmee je de verschillende zenders kan zien.
Je hebt gelijk! Wifi analyzer heeft idd pijltje en staan 2 verschillende zenders onder.. Dat betekend dus dat die gembird repeater plug and play is.. 😂
Pagina: 1