Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:09
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn zusje wilt graag een nieuwe laptop halen om haar video's foto's te kunnen bewerken en het op youtube etc te plaatsen. Ze gebruikt nu windows movie maker dacht ik, maar ze wilt heel graag Final Cut pro gebruiken omdat het makkelijker en uitgbreider is zegt ze. Of als het windows wordt, waarschijnlijk Adobe Premiere Pro / Photoshop / Sony Vegas Pro etc. Zal ze zelf moeten uitvogelen welke ze het beste kan gebruiken.

Ze gebruikt zo nu en dan de mijne pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii (jaja de acer houdt het nu al ruim 2 jaar vol :*) ), maar dit kan natuurlijk niet altijd. Ook zal ze het gewoon voor de uni gebruiken, opdrachten, verslagen etc maken.

Wat is je budget?
Het is geen vast bedrag, maar zo rond de 1000-1100 wat ze zei

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hangt er vanaf of ze het op de uni nodig heeft, maar zal niet zo vaak zij en ze is bereid het te sjouwen. Maar het liefst zo licht mogelijk. Mijn Acer van 2-2,1 kilo vindt ze wel oke. Ze zegt zelf het liefst een 13 inch, maar ze zegt ook dat ze het te klein vindt :P

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeuren, alhoewel ze wel gecharmeerd is van de macbook pro die we vanmiddag bij de Media Markt hebben bekeken (i.v.m. de BTW vrije dagen vanaf woensdag). Voor de rest heeft ze geen voorkeuren.

Ik heb ff rondgekekn voor haar, maar omdat ik zelf niet aan video/foto rendering en bewerking doe, wist ik eigenlijk niet waar ik moest kijken. Naar wat ik heb begrepen is de processor belangrijker dan de GPU voor video bewerking? Of is dit inmiddels achterhaald?

Ik dacht in eerst instantie ook aan een macbook pro, maar dat is nog steeds een hoop geld met de 'BTW' korting (€1330 ongeveer met 8GB werkgeheugen en de processor zou een upgrade krijgen naar 2,9Ghz volgens de verkoper, waarschijnlijk was het een i5). Helaas maar een karige 128 GB PCIe-flashopslag.
Dus pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2015) 2,7GHz 128GB, maar dan met een processor upgrade naar 2,9-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,3 GHz in plaats van de 2,7-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,1 GHz, maar ik betwijfel of dat veel gaat uitmaken.

Ik kwam ook deze Dell tegen na een review op de frontpage: pricewatch: Dell Inspiron 15-7559 (CN95701)
Deze lijkt me ook meteen een beetje overkill voor haar en als ze uiteindelijk toch voor een 13 incher gaat valt die af.

Ook deze Asus trok me aan: http://www.mediamarkt.nl/...305la-fc022t-1422209.html
pricewatch: Asus Zenbook UX305LA-FC022T
Mn broertje heeft de langzamere versie met de Intel Core m3-6Y30. Alleen heeft deze jammer genoeg 4 GB werkgeheugen en ik weet niet of het uitbreidbaar is, maar ik dacht van niet (van wat ik herinner van mn broertje). Zijn laptop is ook lekker licht en mat wat mijn voorkeur zou hebben. Ze heeft zelf niet echt een voorkeur, als de kleuren maar goed uitkomen.
Én aangezien ze mijn laptop al snel genoeg vindt zou ik haar deze aanraden. Jammer dat het geen toetsenbordverlichting heeft, maar een lus is het uitbreidbare geheugen en harde schijf als ik het goed heb.
En ik zie niet echt verschil tussen deze 2 Zenbooks :? http://tweakers.net/pricewatch/compare/471678;467849/
Behalve dat de ene een extra usb (2.0) aansluiting heeft?

Wie oh wie kan me helpen of andere laptops aanraden? Ze zou het graag morgen (en dan geld terugvragen) of woensdag tijdens de start van de BTW dagen halen

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Je hebt voor die applicaties vooral een goede processor nodig, waarschijnlijk is dan een quadcore model met minstens 8 gb werkgeheugen het beste.

Die Dell Inspiron heb ik ook, goede snelle bak, weegt alleen wel iets van 2.6 kg, maar er zit een quad core in en een vrij sterke videokaart (minder nodig voor die applicaties). Die Macbook zit ruim boven het budget, maar als je OS voorkeuren hebt dan is dat wel een optie voor je zus. De Zenbook heeft slechts 4 gb geheugen en heeft net zoals de macbook een dualcore processor, al is deze een i7 (beter voor photoshop, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
MacbookPro is toch van Apple..?
Hier wat info over de BTW actie:

Zijn er productgroepen en merken uitgesloten?
Ja. Hieronder vind je de lijst met uitgesloten productgroepen.

Games, films & muziek, alle accessoires (bijvoorbeeld batterijen, telecom- & computeraccessoires), domotica, beveiliging, verlichting, rookmelders, kabels, inkt, opslag ( bijv. harde schijven, USB-, SSD- en (micro)SD-kaarten etc.), gaming-accessoires, alle Apple-producten, console hardware, computersoftware, speelgoed, boeken & spellen, prepaidkaarten, -pakketten en abonnementen, Power Service en verzekeringen, giftcard.
-----------------

Nu ff over je vraag, ik weet alleen dat je in vegas pro kunt kiezen of je met CPU of GPU wil renderen.
Heb zelf een GTX970 en renderen van een 9 min durend FHD filmpje kost me nog 40 minuten.

Ik denk dat je weinig tijdwinst kunt pakken op een laptop met renderen. Ik zou gaan voor een laptop met een goed scherm waarin de ware kleuren worden behouden.

Met jou budget moet dit denk ik wel lukken:
- Minimaal i5 processor
-16GB RAM geheugen (8GB is vaak de standaard, kijk of je deze dan kunt uitbreiden met een 8GB kaartje)
- IPS Paneel
- Geen onboard intel GPU.

EDIT:
Ze zou het graag morgen (en dan geld terugvragen)

Dit snap ik ff niet haha.. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Liber8 op 25-01-2016 22:33 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
_Heisenberg_ schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:16:
Je hebt voor die applicaties vooral een goede processor nodig, waarschijnlijk is dan een quadcore model met minstens 8 gb werkgeheugen het beste.

Die Dell Inspiron heb ik ook, goede snelle bak, weegt alleen wel iets van 2.6 kg, maar er zit een quad core in en een vrij sterke videokaart (minder nodig voor die applicaties). Die Macbook zit ruim boven het budget, maar als je OS voorkeuren hebt dan is dat wel een optie voor je zus. De Zenbook heeft slechts 4 gb geheugen en heeft net zoals de macbook een dualcore processor, al is deze een i7 (beter voor photoshop, etc).
Yup ik dacht daar ook aan, goeie quad qore en al sleuke bijkomstigheid een goede videokaart, maar ze zal denk ik zoals ze er nu voor staat een compactere laptop willen en dan denk ik dat waarschijnlijk de beste keus die zenbook is als ik zo snel rondkijk en dan de 4 vervangen voor een 8 gb geheugen en die 4 ergens in een ander laptop zetten.
Als ze die kilo's van de Inspiron niet erg zal vinden, zal ik haar waarschijnlijk die aanraden.
Hoe zijn jouw ervaringen met die Dell? Ik heb ze namelijk nooit in het echt gezien, in ieder geval al heel lang niet in de Media Markt
Liber8 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:19:
MacbookPro is toch van Apple..?
Hier wat info over de BTW actie:

Zijn er productgroepen en merken uitgesloten?
Ja. Hieronder vind je de lijst met uitgesloten productgroepen.

Games, films & muziek, alle accessoires (bijvoorbeeld batterijen, telecom- & computeraccessoires), domotica, beveiliging, verlichting, rookmelders, kabels, inkt, opslag ( bijv. harde schijven, USB-, SSD- en (micro)SD-kaarten etc.), gaming-accessoires, alle Apple-producten, console hardware, computersoftware, speelgoed, boeken & spellen, prepaidkaarten, -pakketten en abonnementen, Power Service en verzekeringen, giftcard.
-----------------

Nu ff over je vraag, ik weet alleen dat je in vegas pro kunt kiezen of je met CPU of GPU wil renderen.
Heb zelf een GTX970 en renderen van een 9 min durend FHD filmpje kost me nog 40 minuten.

Ik denk dat je weinig tijdwinst kunt pakken op een laptop met renderen. Ik zou gaan voor een laptop met een goed scherm waarin de ware kleuren worden behouden.

Met jou budget moet dit denk ik wel lukken:
- Minimaal i5 processor
-16GB RAM geheugen (8GB is vaak de standaard, kijk of je deze dan kunt uitbreiden met een 8GB kaartje)
- IPS Paneel
- Geen onboard intel GPU.

EDIT:
Ze zou het graag morgen (en dan geld terugvragen)

Dit snap ik ff niet haha.. 8)7
Specifieke modellen doen wel mee in de Media Markt, in rotterdam centrum in ieder geval, We hebben het vandaag gevraagd aan de verkoper en alleen de specifieke model die ik heb gelinkt doet mee en een ander air model. de verkoper zei ook dat ze eigenlijk 'officieel' niet meedoen.

En tja die programma's, ze kan waarschijnlijk wel ene paar trials van alles proberen, als die er zijn?, en dan beslist ze wel welke ze wilt kopen.

Ze zegt dat ze tevreden is met de snelheid waarmee ze de video's etc bewerkt op mijn laptop, dus ze neigt meer naar het compacte ipv bijvoorbeeld die Dell die ruim 2,5kg weegt.
En als ik zo kijk zijn er niet echt laptops beschikbaar in de 13 inch formaat met redelijke hardware voor rond de 1000 of ik heb eroverheen gekeken. Als er nou een soortgelijke laptop als mijn Acer tevoorschijn zou komen, zou ik haar meteen die aanraden maar helaas.
Het scherm van de zenbook is dacht ik wel een IPS?

Haha met dat laatste bedoelde ik, de laptop morgen halen bij de media markt en woensdag voor de prijsgarantie teruggaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Weet iemand misschien of er enig verschil is tussen deze twee modellen? http://www.mediamarkt.nl/...305la-fc075t-1403591.html

http://www.mediamarkt.nl/...305la-fc022t-1422209.html

Zal bijna zeker een zenbook worden en dan zelf nog wat geheugen erin prikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 20:16
Mits het geen zwaar bewerkte video's zullen worden zou ze daar inderdaad redelijk goed video's mee kunnen monteren mits je gaat upgraden naar 8GB ram. Na het installeren van windows en een paar programma's zullen er nog maar enkele tientallen GB's overblijven van de 128GB SSD. Helemaal met het bewerken van video's zal dit binnen no-time vol zitten. Al kan je deze natuurlijk zelf altijd nog upgraden met het rest bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Hmm ja het is gewoon hobbymatig wat ze doet dus ze wilt t alsnog compact houden.

NU zie ik alleen nog deze hp:
pricewatch: HP Spectre x360 13-4110nd
vs
Asus Zenbook
pricewatch: Asus Zenbook UX305LA-FC022T
Als ik nu zo kijk:

HP SPectre:
8GB werkgeheugen
256 SSD
i5-6200U (Skylake)
Touchscreen, glanzend met matte coating eroverheen?
€990
iets zwaarder dan de ASUS, maar maakt niet uit.

Asus Zenbook:
4GB werkgeheugen (uitbreidbaar)
128 SSD (niet te vervangen)
Intel Core i7-5500U (Broadwell), presteert dacht ik iets beter dan de i5-6200U
Mat scherm.
€826

Prijs is in het voordeel van de ASUS, hij wordt namelijk €826,31 en dat is best een groot verschil met de €990 van de HP.

Ik neig nog steeds naar de ASUS vanwege de i7 ook, en dat ze dan een externe schijf koopt om alles over te zetten in het geval van video's en foto's.

Wat zou een betere optie zijn? Ik weet het niet, ook als ik dit zo zie
http://www.notebookcheck....cture=0&64bit=0&daysold=0

http://laptoping.com/cpus/product/intel-core-i5-6200u/

Ze wilt het vanavond bestellen als ze eruit is of iig z.s.m.

[ Voor 26% gewijzigd door Musta op 27-01-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:05
Zover ik weet is de SSD van de zenbook wel te vervangen.Ik heb 'm in bestelling staan en wil zelf ook de SSD op ten duur vervangen voor een groter model. De specs van Asus zelf stellen dat er gewoon een m.2 slot in zit:

http://www.asus.com/nl/No...k-UX305LA/specifications/

addition:

De laptop was bij Media Markt helemaal uitverkocht, maar bij de BCC passen ze de prijzen aan naar die van de concurrentie en daar hadden ze er nog wel een paar op voorraad.

[ Voor 24% gewijzigd door dier op 29-01-2016 11:16 ]

Pagina: 1