Windows logt automatisch uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:38
Hallo allen,

Ik heb sinds kort een Windows pc(server) draaien met daarop Windows 10 64bit, voor plex home server en teamspeak. Hij draait verder prima alleen na een dag ongeveer logt de pc automatisch uit en zodra ik RDP open dan logt die uiteraard weer gewoon in. Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd in het power management en screen savers, dit alles heeft niet tot een oplossing geleid. Als ik in het logboek kijk van windows zie ik bij het kopje 'systeem' op het tijd stip dat de pc uit logt alleen deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K7bCC9N.png

Had dit probleem ook al met de zelfde setup op Windows 7, had een upgrade gedaan naar Windows 10 en nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand enig idee waar hem dit in kan zitten?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 19:09
Kun je CEI uitzetten?

Disable the Windows Customer Experience Improvement Program?

Als dat niet werkt, kun je een nieuwe gebruiker aanmaken en kijken of het daarmee ook gebeurt?

Om het probleem van de andere kant aan te pakken: Waarom is het van belang dat de gebruiker is ingelogd? Het is een server, daar is het meestal niet voor nodig :) Wat werkt er niet als je uitlogt?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 14:47
Een korte zoekopdacht op de Logboekmelding "Customer Experience Improvement Program" (engels vertaald)

Geeft o.a Deze link over de CEIP programma, wat in je logboek staat.

Edit: Net te laat !

[ Voor 9% gewijzigd door _trickster_ op 25-01-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Bedankt voor de snelle hulp, Ik heb nu CEI uitgeschakeld en dit ook maar eventjes gevolgd: https://www.reddit.com/r/...sable_data_logging_in_w10

Als de windows niet is ingelogd werken de programma's niet zoals sabnzb, plex home server, teamspeak server, uttorrent etc.

Nu even een dagje afwachten of het heeft geholpen.

[ Voor 8% gewijzigd door tumtum100 op 25-01-2016 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 19:09
Is een server, geeft geen interactieve user nodig
plex home server
Ondanks dat het een server zou moeten zijn heeft het een workaround nodig
teamspeak server
Heeft blijkbaar ook een workaround nodig
uttorrent
Die vergt een stuk meer werk en ipv srvany moet je waarschijnlijk iets anders gebruiken (bijvoorbeeld zoals in de link voor Plex).

Mogelijk omdat je (voor een deel) Linux-pakketten gebruikt onder Windows, maar het valt me tegen hoe weinig van die 'servers' daadwerkelijk als server (of beter: service) draaien...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Paul schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:56:
[...]
Is een server, geeft geen interactieve user nodig
[...]
Ondanks dat het een server zou moeten zijn heeft het een workaround nodig
[...]
Heeft blijkbaar ook een workaround nodig
[...]
Die vergt een stuk meer werk en ipv srvany moet je waarschijnlijk iets anders gebruiken (bijvoorbeeld zoals in de link voor Plex).

Mogelijk omdat je (voor een deel) Linux-pakketten gebruikt onder Windows, maar het valt me tegen hoe weinig van die 'servers' daadwerkelijk als server (of beter: service) draaien...
Nice bedankt voor de informatie! _/-\o_
Ga me hier morgenavond eventjes in verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Eventjes een update, 3 dagen later en hij is nog steeds niet uitgelogd ik denk dat het probleem nu is opgelost.(voorheen logde die 1 keer uit in de 24 uur) Heb me ook nog eventjes verdiept in de post van Paul en dat is ook allemaal gelukt.

Thanks!

[ Voor 9% gewijzigd door tumtum100 op 28-01-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Heb misschien te vroeg gejuicht, nog geen 10 minuten geleden is die weer uit gelogd dit maal pas na 3 dagen dus.

In event log zie ik op dezelfde seconden dat die uitlogde nu ook deze melding:

ID 10001:
Kan DCOM Server App.AppXryc2qd338f5728r9gzzazav8206ba77s.mca niet starten als Niet beschikbaar/Niet beschikbaar. Foutmelding
"31"
is opgetreden bij het uitvoeren van de opdracht
"C:\WINDOWS\system32\backgroundTaskHost.exe" -ServerName:App.AppXmtcan0h2tfbfy7k9kn8hbxb6dmzz1zh0.mca
ID 10010:
De server App.AppXryc2qd338f5728r9gzzazav8206ba77s.mca heeft zich niet binnen de vereiste termijn bij DCOM geregistreerd.
En verder de melding die ik hierboven heb staan in een printscreen.

Iemand enig idee nog?
Pagina: 1