Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 00:25
Goeden avond,

Ik ben wat aan het experimenteren met de domotica in mijn huis,

Nu had ik een AWMR-230 (van KlikAanKlikUit) aangesloten op een vaste lamp in het plafon. (bruin op de L, Zwart op het gekke tekentje). Nu ging de lamp zelf alleen maar knipperen toen ik de stroom weer in schakelde.. Omdat ik dit niet verwachte gedrag in de handleiding terug kon vinden, heb ik de boel er maar weer uit gehaald. Maar weer iemand wat dit beteken? Verkeerd aangesloten? defect of is dit zelf heel normaal?

Alvast bedankt,

Ewout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
1. Wat voor een lamp heb je erop aangesloten?
2. Wat voor schakelaar heb je bij de KAKU aangesloten? (indien je een aangesloten hebt)

Uit de handleiding:
De AWMR-230 is niet geschikt voor het schakelen van 12V halogeen met spoeltrafo, TL/PL
verlichting, LED en spaarlampen.
Deze ontvanger dient geïnstalleerd te worden achter een enkelvoudige wandschakelaar (geen dimmer
of pulsschakelaar)

Het gedrag lijkt erop alsof je een verkeerde lamp eraan gesloten had

[ Voor 9% gewijzigd door ThaStealth op 25-01-2016 19:34 ]

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 00:25
ThaStealth bedankt.

Nog even voor het donker werd gekeken vandaag. Bleek inderdaad een LED-lamp te zijn. Lamp over genomen van de vorige eigenaar. Blijkt hij alleen hier wel LED lamp te hebben.

Voor mijn nieuwsgierigheid. Ik zou verwachten dat deze kaku gewoon 230v 50Hz zou schakelen die nu ook naar de lamp gaan. Maar blijkbaar in de output van de awmr-230 toch anders wat hem ongeschikt naakt voor o.a. LED. Weet ook iemand dat hij anders schakelt?