Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel maak ik gebruik van een MacBook Pro Early 2011 2.0 GHz i7. Dit beestje is nu bijna 5 jaar oud en ik loop tegen het maximum, vooral bij het gebruik van After Effects en Premiere is ie niet de snelste. Een SSD en 8 gb RAM heeft nog veel kunnen verbloemen, maar ik zoek toch iets snellers. Ik maak vooral gebruik van After Effects en Premiere. Daarnaast maak ik veelvuldig gebruik van Photoshop en Lightroom voor het bewerken van RAW bestanden. Ik wil dus eigenlijk een goede render computer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is €1500,- voor het bouwen van de pc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik beschik over een Samsung 24' S24D590DL monitor, dus het gaat puur om een desktop an sich.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een werkbaar systeem, waarbij previews in After Effects soepel lopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nah, nee. Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau moet aanvaardbaar zijn
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee, maar als dit leidt tot een (grove) verbetering van de prestaties is dit het overwegen waard.
Wat verwacht je van ons?[i]
Als alternatief voor het aanschaffen van een desktop ben ik ook aan het kijken om mijn 2011 MBP te vervangen voor het MBP 2015 topmodel (Intel i7 2,8 GHz quad-core, 15 inch model). Aangezien deze laptop €3000,- kost ben ik benieuwd of ik de prestaties kan evenaren voor de helft van het geld. Bij het aanschaffen van een desktop zou ik mijn 2011 MBP kunnen behouden als laptop voor de studie. In hoeverre verhoudt een desktop pc zich van deze orde tot het topmodel MBP op het gebied van videobewerking en animatie in Premiere en After Effects. Alvast bedankt!
Momenteel maak ik gebruik van een MacBook Pro Early 2011 2.0 GHz i7. Dit beestje is nu bijna 5 jaar oud en ik loop tegen het maximum, vooral bij het gebruik van After Effects en Premiere is ie niet de snelste. Een SSD en 8 gb RAM heeft nog veel kunnen verbloemen, maar ik zoek toch iets snellers. Ik maak vooral gebruik van After Effects en Premiere. Daarnaast maak ik veelvuldig gebruik van Photoshop en Lightroom voor het bewerken van RAW bestanden. Ik wil dus eigenlijk een goede render computer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is €1500,- voor het bouwen van de pc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik beschik over een Samsung 24' S24D590DL monitor, dus het gaat puur om een desktop an sich.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een werkbaar systeem, waarbij previews in After Effects soepel lopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nah, nee. Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau moet aanvaardbaar zijn
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee, maar als dit leidt tot een (grove) verbetering van de prestaties is dit het overwegen waard.
Wat verwacht je van ons?[i]
Als alternatief voor het aanschaffen van een desktop ben ik ook aan het kijken om mijn 2011 MBP te vervangen voor het MBP 2015 topmodel (Intel i7 2,8 GHz quad-core, 15 inch model). Aangezien deze laptop €3000,- kost ben ik benieuwd of ik de prestaties kan evenaren voor de helft van het geld. Bij het aanschaffen van een desktop zou ik mijn 2011 MBP kunnen behouden als laptop voor de studie. In hoeverre verhoudt een desktop pc zich van deze orde tot het topmodel MBP op het gebied van videobewerking en animatie in Premiere en After Effects. Alvast bedankt!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-5820K Boxed | € 419,- | € 419,- |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 150,95 | € 150,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G | € 229,95 | € 229,95 |
| 2 | WD Green HDD, 2TB | € 74,50 | € 149,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | Scythe Fuma | € 40,95 | € 40,95 |
| 4 | Kingston ValueRAM KVR21N15/8 | € 36,91 | € 147,64 |
| 1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Samsung 850 Pro 512GB | € 229,- | € 229,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.564,39 | |