Toon posts:

Wie heeft z'n HP 3300C WEL werkend onder Win2k?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb al een hele tijd een HP 3300C sanner.
Aleen is mijn probleem dat hij niet werkt onder Windows 2000.
Ik ben nu dus genoodzaakt Win98SE én Win2K op m'n oc te draaien. Maar ik wil van dat kl*te Win98SE af! :(
Ik heb de drivers van de HP site al geprobeerd maar die helpen ook voor geen meter?
Wie van jullie heeft hem wél werkend onder Win2K?
Kan diegene mij uitleggen of drivers sturen zodat hij wel gaat werken!
Alvast bedankt,

Vincent

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Nieuwe drivers van HP,

Wat je kan proberen is hem er dan gewoon in te steken dan word hij gevonden. Dan in device manager Update driver. Verwijs je naar de CDrom. Dan gaat hij als het goed is beginnen met de software installatie. Als deze klaar is de update eroverheen en hoort hij te werken. Is mij meerdere malen gelukt.

suc6

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
Tnx! Hopen dat het werk! :)

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Ik weet niet of de drivers van de 3200C en de 3300C veel verschillen, anders kun je de Umax VistaScan drivers gebruiken. (Die gebruik ik zelf voor de HP3200C)

Mail me maar als je ze wil hebben!

~~ meesterprutser ~~

• Muppet

Muppet

Hmm 3200c is parallel en door een andere fabrikant gemaakt ouder model. En 3300c is USB zou het uitmaken denk je !! |:(

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Op donderdag 21 juni 2001 11:10 schreef enter.nu het volgende:
Ik weet niet of de drivers van de 3200C en de 3300C veel verschillen............
Op donderdag 21 juni 2001 11:22 schreef -Muppet- het volgende:
Hmm 3200c is parallel en door een andere fabrikant gemaakt ouder model. En 3300c is USB zou het uitmaken denk je !! |:(
Zoals in mijn eerdere reply stond: "..Ik weet NIET of de 3200C en 3300C veel verschillen.."
Blijkbaar WEL dus.

Wist ik niet, had ik misschien kunnen weten, maar probeerde alleen maar behulpzaam te zijn :(

~~ meesterprutser ~~

• Muppet

Muppet

Op donderdag 21 juni 2001 11:27 schreef enter.nu het volgende:

Zoals in mijn eerdere reply stond: "..Ik weet NIET of de 3200C en 3300C veel verschillen.."
Blijkbaar WEL dus.

Wist ik niet, had ik misschien kunnen weten, maar probeerde alleen maar behulpzaam te zijn :(
Nou voorruit het is je vergeven :) Je probeert ook alleen je best te doen. Al zou ik is aan een andere scanner denken. 3200c is niet zo best. Heb je al is geprobeerd een cd hoesje in te scannen |:(

Verwijderd

Wat doet ie bij jou niet? Wanneer stopt ie.

Bij mij doet ie het ook niet. Hij begint wel maar direct na het begin loopt ie vast (lamp gaat wel aan). Op HP site stond iets over delen van IRQ van de USB adapter. Het schijnt dat Win2k alles op IRQ9 (bij mij in iedergeval wel) zet. Dit schijn normaal ook geen probleem te zijn maar misschien is dit nu wel het geval. Ik ben er in ieder geval nog niet achter. Mocht jij /of ik het oplossen dan meld ik het wel (of jij).

Gr. Mark

• Muppet

Muppet

Dat kan dus echt wel het probleem zijn geloof me heb het meegemaakt. Is ook 1 van de eerste dingen die ze controleren als je ze opbelt.

Zoiezo is IRQ 9 slecht want die wordt ook nog is gedeelt met een andere IRQ geloof 5.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

De update die hp releast op zijn site werkt slechts soms of maar enkele keren. Ik heb het opgeslost doordat ik op het net een deel van de drivercd engelstalig heb gevonden. Je kan deze bestellen of contacteer me is.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
Als je de Win2K installatiehandleiding volgt van de HP site, moet het allemaal prima lukke. Hier is het ook gelukt met mijn 3300C.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

Hij werkt bij mij redelijk onder win2k.
Het installeren vanaf de cd ging prima, en hij werkte meteen. Maar als ik probeer te scannen op 600x600 krijg ik dikke errors zodra hij het beeld gaat bijwerken en sluit het programma zichzelf :( En geen enkele win2k update van HP doet het trouwes bij mij :(
Verder blijft het nog steeds de 1-na slechtste software die ik ooit heb gezien...

• Muppet

Muppet

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:33
Heb er vorige week nog een geïnstalleerd. De w2k updat van hp gedownload en dan onder apparaat beheer naar de map verwijzen waarin je de update hebt gedownload. (ik heb dus een OEM installatie gedaan, geen upgrade van 98->2k). Daarna de precisionscan LT erop met update. Maar ik las hierboven dat dit dus niet altijd gaat werken.

• rayz
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-11-2025

rayz

Als je een van de eerdere 3300c scanners hebt dan heb je alleen een 98 driver. Later hebben ze ook de w2k driver erbij geleverd. De Basterds :r bij HP bieden de mogelijkheid om de cd te bestellen. (Zie drivers bij hun site)
Als je de driver nodig hebt. mail me even. Ik heb nu de w2k cd en die werkt perfect.

The Surf's Up... let's Ride...................

Verwijderd

OK, bij deze de oplossing die bij mij (na maanden alles geprobeerd te hebben wel werkt.

Download bij www.viahardware.com de USBFilter drivers. Als je ze niet kunt vinden mail me dan maar even. Gaat supersnel dus denk niet dat het verkeerd gaat.

Installeer deze.

Download de scanner drivers voor win2000 op de hp page en pak ze uit in een directory.

Trek de usb uit de scanner

-Deinstalleer alles mbt tot de HP Scanner software (HPPrecisionScan oid) bij Software verwijderen.
-Delete alle scanjet* files (behalve die net uitgepakt zijn natuurlijk)
-Delete alle hpsc* files(behalve die net uitgepakt zijn natuurlijk)
-Delete alle hpsj* files (behalve die net uitgepakt zijn natuurlijk)
-Maak de prullebak leeg.
-Start Win2k opnieuw op.

Stop de stekker van USB erin (hardware wordt gevonden)
Bij vragen naar drivers ga naar de dir waar de drivers uitgepakt zijn
De (indien gevraagd wordt) de CD van HP in de CDRom om de software te installeren

En klaar is kees (wel eerst opnieuw opstarten).

• Muppet

Muppet

Op vrijdag 24 augustus 2001 00:52 schreef MarkW het volgende:
OK, bij deze de oplossing die bij mij (na maanden alles geprobeerd te hebben wel werkt.

Download bij www.viahardware.com de USBFilter drivers. Als je ze niet kunt vinden mail me dan maar even. Gaat supersnel dus denk niet dat het verkeerd gaat.

Installeer deze.

Download de scanner drivers voor win2000 op de hp page en pak ze uit in een directory.

Trek de usb uit de scanner

-Deinstalleer alles mbt tot de HP Scanner software (HPPrecisionScan oid) bij Software verwijderen.
-Delete alle scanjet* files (behalve die net uitgepakt zijn natuurlijk)
-Delete alle hpsc* files(behalve die net uitgepakt zijn natuurlijk)
-Delete alle hpsj* files (behalve die net uitgepakt zijn natuurlijk)
-Maak de prullebak leeg.
-Start Win2k opnieuw op.

Stop de stekker van USB erin (hardware wordt gevonden)
Bij vragen naar drivers ga naar de dir waar de drivers uitgepakt zijn
De (indien gevraagd wordt) de CD van HP in de CDRom om de software te installeren

En klaar is kees (wel eerst opnieuw opstarten).
Jij bent ook een handige harrie :) hier staat dus precies hetzlefde als in mijn link alleen dan in het nederlands hehe.

Zo kom ik ook aan mijn posts (geintje)

Het is trouwens volgens mij ook een bets oud topic dus ik ga er van uit dat het gelukt is.

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 01:15

VIPER2001

[GOT]The Source

heb je er ook een realtek 8139 netwerkkaartje erin ziten
zo ja haal hem er eens uit en probeer eens weer
en anders andere pci-slot

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 12:51 schreef -Muppet- het volgende:

[..]

Jij bent ook een handige harrie :) hier staat dus precies hetzlefde als in mijn link alleen dan in het nederlands hehe.
Ja klopt. Met 1 groot verschil. Op de manier zoals beschreven in je link werkte het niet. Echter door USB filter te installeren heb ik het wel werkend gekregen. ;)

Verwijderd

Ik heb die 3200C iig wel werkend onder w2k, met die 'nieuwe drivers'. Alleen het kutte is dat je administrator-rights moet hebben (iemand een oplossing?).

Heb hem eerst een tijdje als die Umax rommel gehad, maar dat ging bij mij niet helemaal vlekkeloos.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
volges mij werkt het.... maar hij zegt niet dat het gelukt is. :)

Freelance tweaker

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 08:45 schreef rayz het volgende:
Als je een van de eerdere 3300c scanners hebt dan heb je alleen een 98 driver. Later hebben ze ook de w2k driver erbij geleverd. De Basterds :r bij HP bieden de mogelijkheid om de cd te bestellen. (Zie drivers bij hun site)
Als je de driver nodig hebt. mail me even. Ik heb nu de w2k cd en die werkt perfect.
Kan je die mij ook ff mailen?? ik zit nm met tzelfde probleem :(

• rayz
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-11-2025

rayz

Op zondag 26 augustus 2001 10:00 schreef PC-Freak het volgende:

[..]

Kan je die mij ook ff mailen?? ik zit nm met tzelfde probleem :(
Ingepakt 200 MB ongeveer... als je een ftp hebt...

The Surf's Up... let's Ride...................

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02

JWR

Ik heb bij mijn pa een 3200c werkend gekregen door op de FTP site van HP de engelse scan software te downloaden, staat niet op de site. Je moet dan alleen op de FTP site zoeken. Werkt perfect.
Pagina: 1