Software
Ik draai XAMPP versie 5.6.15 op mijn lokale server. Redelijk recent heeft XAMPP er voor gekozen om MariaDB te gebruiken als 'drop-in replacement' zoals ze het zelf noemen. Maar aangezien de syntax voor MySQL commands vrijwel hetzelfde moet zijn, zou het niet mogen uitmaken voor mijn probleem. Maar ik noem het toch voor de zekerheid
Probleem
Ik heb last van een crashende database. Als ik de applicatie open (Spotweb) die gebruik maakt van deze database, dan crasht Mysql. Een nieuwe database opbouwen heeft niet permanent gewerkt, dus ik wil eens een repair van de DB proberen. Ik weet vrijwel zeker dat het aan een corrupte database ligt: andere databases openen werkt prima namelijk.
Mysql repair via CMD
Als ik via CMD (als admin) 'inlog' op Mysql, voer ik het volgende uit, wat volgens mijn Google actie zou moeten werken.
Die error qua syntax kan ik niet verklaren, behalve dat als ik kies voor 'help' om alle beschikbare commands te bekijken, er geen mysqlcheck tussen staat
Met mijn Google actie kom ik niet verder, behalve dat ik erg veel tips vindt om het via phpmyadmin te doen. Probleem alleen is dat je dan eerst de database moet openen, en dan crasht Mysql
Kan iemand mij in de juiste richting duwen
?
Ik draai XAMPP versie 5.6.15 op mijn lokale server. Redelijk recent heeft XAMPP er voor gekozen om MariaDB te gebruiken als 'drop-in replacement' zoals ze het zelf noemen. Maar aangezien de syntax voor MySQL commands vrijwel hetzelfde moet zijn, zou het niet mogen uitmaken voor mijn probleem. Maar ik noem het toch voor de zekerheid
Probleem
Ik heb last van een crashende database. Als ik de applicatie open (Spotweb) die gebruik maakt van deze database, dan crasht Mysql. Een nieuwe database opbouwen heeft niet permanent gewerkt, dus ik wil eens een repair van de DB proberen. Ik weet vrijwel zeker dat het aan een corrupte database ligt: andere databases openen werkt prima namelijk.
Mysql repair via CMD
Als ik via CMD (als admin) 'inlog' op Mysql, voer ik het volgende uit, wat volgens mijn Google actie zou moeten werken.
C:\xampp\mysql\bin>mysql -u root -p Enter password: Welcome to the MariaDB monitor. Commands end with ; or \g. Your MariaDB connection id is 4 Server version: 10.1.9-MariaDB mariadb.org binary distribution Copyright (c) 2000, 2015, Oracle, MariaDB Corporation Ab and others. Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the current input statement. MariaDB [(none)]> mysqlcheck -r spotweb; ERROR 1064 (42000): You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near 'mysqlcheck -r spotweb' at line 1 MariaDB [(none)]>
Die error qua syntax kan ik niet verklaren, behalve dat als ik kies voor 'help' om alle beschikbare commands te bekijken, er geen mysqlcheck tussen staat
List of all MySQL commands: Note that all text commands must be first on line and end with ';' ? (\?) Synonym for `help'. clear (\c) Clear the current input statement. connect (\r) Reconnect to the server. Optional arguments are db and host. delimiter (\d) Set statement delimiter. ego (\G) Send command to mysql server, display result vertically. exit (\q) Exit mysql. Same as quit. go (\g) Send command to mysql server. help (\h) Display this help. notee (\t) Don't write into outfile. print (\p) Print current command. prompt (\R) Change your mysql prompt. quit (\q) Quit mysql. rehash (\#) Rebuild completion hash. source (\.) Execute an SQL script file. Takes a file name as an argument. status (\s) Get status information from the server. tee (\T) Set outfile [to_outfile]. Append everything into given outfile. use (\u) Use another database. Takes database name as argument. charset (\C) Switch to another charset. Might be needed for processing binlog with multi-byte charsets. warnings (\W) Show warnings after every statement. nowarning (\w) Don't show warnings after every statement.
Met mijn Google actie kom ik niet verder, behalve dat ik erg veel tips vindt om het via phpmyadmin te doen. Probleem alleen is dat je dan eerst de database moet openen, en dan crasht Mysql