Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een vervanger voor mijn iPhone 6 64g. Had graag een groter scherm gehad maar twijfel nog enorm om eens naar android te gaan.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Videos bekijken, muziek beluisteren, surfen, af en toe gamen, navigatie

Wat heb je zelf al gevonden?
Ofwel zou ik overgaan naar de iPhone 6s 64g. Voordeel: aangezien ik jaarlijks zou veranderen van phone heeft deze een hogere verkoopwaarde tov een androidtoestel. Nadeel: opnieuw een 4.7" scherm, verplicht een deftige waterdichte lifeproof case te gebruiken.
Of een androidtoestel met 5.5 of 5.7" scherm zoals de Motorola X Style. De prijs van een 6s plus is mij toch iets te hoog dus deze is uitgesloten, vandaar dat ik de stap naar android zou wagen.
Mijn huidige iPhone is reeds mijn 4de op rij |(3GS, 4S, 5S en 6) en ben wel een beetje bang dat het verschil in gebruiksgemak te groot zal zijn.
Ik ben zeker geen samsung liefhebber dus deze zijn uitgesloten. Ik twijfel infeite tussen de Moto X Style (mooi scherm, stereo geluid, stock android) of een 6S 64g (gebruiksgemak, herverkoopwaarde)

Verwijderd

Was vroeger ook en iphone gebruiker, ben twee jaar geleden overgestapt op Android. (Samsung Galaxy S4, nu heb ik, Galaxy Note 4).
De Moto X Style is zeker aan te raden, net als de Lg G4.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:39
Waarom denk je niet aan de 6s plus?

Android is niets mis mee, maar je argument is een groter scherm, en alleen daarop is niet logisch....

Verwijderd

Topicstarter
De iPhone 6S plus 64g is mij toch teveel qua prijs.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dan zou ik kijken naar de Nexus 6P. Daar al eens naar gedacht?

hi!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-11 21:00
Een LG G4 is een leuk toestel, heeft of kan ook iets speciaals hebben met de lederen backcover.

Of zoals al genoemd de Moto X Style of een X Play

Misschien nog de Sony Experia C5?

Als je dan verder niet naar Samsung wil kijken heb je met die drie wat mij betreft de leukste grotere Android toestellen onder de €500,-

Maar binnenkort komt ook de Huawei mate 8 en naar verwachting zal die ook een zacht prijsje hebben, plus dat de previews van het toestel erg positief zijn.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:39
Dan eens over een andere boeg. Als je nu van een iPhone 6 naar een 6s gaat, wat kost het je (verkoop waarde oude toestel, aanschaf nieuwe), oftewel, wat kost een telefoon je per jaar? En koop dan een Android van die prijs. Stel je komt uit op 300 Euro, neem bijvoorbeeld een Wileyfox Storm van 280 Euro, je hebt 5,5 inch scherm, etc. bevalt Android niet na 2 maanden, verkoop je hem weer voor 200 Euro, heb je er 80 Euro in zitten en koop je dan alsnog een iPhone. Bevalt het wel, dan doe je er een jaar mee en kijkt dan verder, of je verkoopt hem en gaat voor een duurdere variant.

Eigenlijk zou ik je de Sony Z5 Premium willen aanraden, aangezien je in je openingstopic spreekt over waterdicht, maar die is met 700 Euro dan toch boven je budget.

Verwijderd

Topicstarter
Ben eerlijk gezegd geen fan van LG en Huawei.
Sony Z5 heb ik ook al aan gedacht. Is ook een mogelijkheid.
Dat is geen slecht gedacht swhnld. De upgrade van de 6 naar de 6s zou mij 400 kosten, maw ik krijg 450 voor mijn oude. Ik ga voor de Moto X style van 499,- en kijk of dit mij bevalt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2016 10:43 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-11 21:00
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:36:
Ben eerlijk gezegd geen fan van LG en Huawei.
Sony Z5 heb ik ook al aan gedacht. Is ook een mogelijkheid.
De upgrade van de 6 naar de 6s zou mij 400 kosten.
Tja... zo blijft er weinig keuze over ;) Geen Samsung, geen LG en geen Huawei... dan blijven wat betreft premium Android merken eigenlijk alleen nog HTC, Sony en Motorola over... maar dan valt HTC alweer af want die heeft geen aantrekkelijke toestellen met jouw wensen en beoogd budget. Dan is je keuze dus eigenlijk tussen de Moto X Style/Play en Sony Xperia Z5/C5... of dus een 6S... take your pick :)

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-11 14:36
ik ben zelf overgestapt van 6+ naar een Z5. Geniale keuze geweest voor mij. Ik was iOS ook even zat (iPhone 4> 4s > 5 > 5s > 6 > 6 plus).

Ik vind hem ten eerste veel fijner in de hand liggen. Ten tweede is android echt volwassen geworden. de Z5 voelt ook heerlijk premium aan. Het is zeker een aanrader.

Verwijderd

Topicstarter
Khayma schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:51:
ik ben zelf overgestapt van 6+ naar een Z5. Geniale keuze geweest voor mij. Ik was iOS ook even zat (iPhone 4> 4s > 5 > 5s > 6 > 6 plus).

Ik vind hem ten eerste veel fijner in de hand liggen. Ten tweede is android echt volwassen geworden. de Z5 voelt ook heerlijk premium aan. Het is zeker een aanrader.
Zit er niet teveel bloatware op de Sony?

• Khayma
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:58:
[...]

Zit er niet teveel bloatware op de Sony?
Meer dan Samsung kan het echt niet zijn! Overigens valt het inderdaad erg mee. Je krijgt een paar zoals 'What's New' en TrickID en Lounge. Dat was em.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het met de speaker(s) op zo'n Z5?

• Khayma
Die zijn inderdaad minder dan die van een iPhone 6. Dat was voor mij geen puntje aangezien ik die dingen nooit gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update en conclusie.
De iphone 6 verkocht en een 3 tal weken een One+one gebruikt om android ook eens te ervaren.
Android op zich draait lekker en zou er snel gewend aan geraken.
Tot op het moment dat ik met muziek ben begonnen, Muziek apps met hopen maar geen enkele kan tippen aan de muziek app van apple. Het transferen van de muziek is natuurlijk minder omslachtig dan bij apple, maar aangezien ik jaren lang al mijn muziek in iTunes gestoken heb en dit programma gewend ben vind ik dit geen minpunt bij apple.
Ook het afspelen van muziek in de wagen was niet echt top, muziek stopt ineens met spelen, folders zijn ineens verdwenen...pff.
Uiteindelijk opnieuw een iPhone besteld, de 6s plus van deze keer. Het was terug thuiskomen na een 3 tal weken op android gezeten te hebben.

Verwijderd

Speel al een tweetal jaar mijn muziek af vanop een Android toestel (nu gebruik ik de Galaxy Tab S2 en de Galaxy Note4). Heb ook al Iphone's gehad en heb nog altijd twee iPads. De Androids toestellen moeten niet onderdoen voor Apple. Maar de persoonlijke smaak speelt hier ook een rol.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:50
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:54:
Kleine update en conclusie.
De iphone 6 verkocht en een 3 tal weken een One+one gebruikt om android ook eens te ervaren.
Android op zich draait lekker en zou er snel gewend aan geraken.
Tot op het moment dat ik met muziek ben begonnen, Muziek apps met hopen maar geen enkele kan tippen aan de muziek app van apple. Het transferen van de muziek is natuurlijk minder omslachtig dan bij apple, maar aangezien ik jaren lang al mijn muziek in iTunes gestoken heb en dit programma gewend ben vind ik dit geen minpunt bij apple.
Ook het afspelen van muziek in de wagen was niet echt top, muziek stopt ineens met spelen, folders zijn ineens verdwenen...pff.
Uiteindelijk opnieuw een iPhone besteld, de 6s plus van deze keer. Het was terug thuiskomen na een 3 tal weken op android gezeten te hebben.
Geen fan van Huawei? Maar de EMUI schil lijkt juist best wel wat op iOS (geen appdrawer enzo)

En dat je muziek stopte in de auto en je folders weg waren, is niet Android eigen hoor ;)
Pagina: 1