Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb sinds twee dagen een Intenso externe harde schijf van 3TB. Het probleem is, wanneer ik probeer grotere of meerdere bestanden over te zetten gaat het mis. In het begin van de overdracht verloopt alles soepel, maar nadat de overdracht op de helft zit valt de snelheid naar beneden naar 0 mb/s en slaat de schijf vast.

Als iemand een oplossing weet hoor ik het graag,

Jorick M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

DarkSide

theres no place like ::1

Heb je dit alleen als je naar je eigen laptop/pc kopieert. Of ook naar andere systemen.
Wat zijn de Smart waarde van je disks? Ook die van je Intenso? zijn die allemaal wel goed?
Wat zijn grote bestanden? Werken bestanden die kleiner zijn dan die grote bestanden wel vlekkeloos.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 18:33
Hoe is de schijf geformatteerd, als dit FAT32 is, moet je hem herformatteren naar NTFS (of HFS+ als je op een mac werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is geformateerd naar nfts. De schijf werkt goed als ik hem op andere computers aansluit. Grote bestanden is +100mb (is niet erg groot maar vanaf dan gebeurd het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:11:
De schijf werkt goed als ik hem op andere computers aansluit.
Op welke moederbord /(laptop? ) is de schijf aangesloten, welk besturingssysteem, wat voor soort usb port (2/3), drivers bijgewerkt?

Als de schijf het op andere systemen prima doet is de schijf dus niet het probleem, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is aangesloten op een dell latitude e5550 die draait op windows 10 en alle usb poorten zijn uptodate en usb3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

wat zijn de smart waarde van je dell dan?
Wat gebeurt er als je een andere externe hdd (misschien even lenen) op je laptop aansluit en dezelfde bestanden kopieert

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een andere harde schijf aansluit doet hij het wel, zelfde model. En ik weet eerlijk gezegd niet wat een Smart-waarde is😓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:26:
Als ik een andere harde schijf aansluit doet hij het wel, zelfde model. En ik weet eerlijk gezegd niet wat een Smart-waarde is😓
Daar is een mooi topic voor die dat uitlegt: Check je SMART :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:26:
zoals hierboven vermeld kan je in het topic eea leren over smart. Maar het gaat er in het kort om. Wat de status is van je HDD (misschien is die dood aan het gaan bv).

Maar even voor de duidelijkheid:
je hebt 2x een Intenso Memory center 3tb (even A en B genoemd)
A- geeft problemen op je Dell. Maar werkt prima op andere computers
B- geeft geen problemen op je Dell en werkt prima op andere computers.

A en B zijn verder exact gelijk? En de data die je test met kopieren is ook in beide gevallen hetzelfde
Niet een x opnieuw gedownload bv.

Anders heb je de data nog ergens anders staan. Misschien een reformat van A doen. Helemaal clean. opnieuw partitioneren en formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
A en B zijn inderdaad identieke schijven, ook de data is in dit geval hetzelfde. Ik zal proberen de schijf opnieuw te formatteren. Alvast bedankt iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het formatteren heeft geen zin gehad. Ik zal nu even kijken naar de Smart waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CrystalDIskInfo geeft aan dat alles goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 18:33
kabelprobleempje? of gebruik je voor allebei dezelfde kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

firmware van de HDD van A anders dan die van B?
Of misschien totaal andere disk?
Het moet iets zijn wat tussen je laptop en A zit. Omdat A dus ergens anders wel goed werkt
En B met je laptop ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor beide heb ik dezelfde kabel gebruikt. Wanneer ik een USB 2.0 kabel aansluit gaat het al beter, maar is het nog steeds erg instabiel. Wanneer ik USB 1.0 gebruik heb ik helemaal geen problemen, behalve de snelheid natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:48
Wellicht een probleem met de stroomvoorziening van de harddisk?
Heb je dat al eens gechecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik B aansluit op dezelfde kabels (USB 3.0-b en voeding) doet deze het wel. Wanneer ik de harde schijf aansluit op de andere laptop met usb 2.0 doet hij het ook goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

zitten er in A en B dezelfde HDD's? Dus niet de grootte. Maar echt merk en type etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies dezelfd
Pagina: 1