Beste tweakers van Tweakers,
mijn naam is Hiero247 en ik heb een vraagje.
Ik ben van plan om mijn eerst computer te bouwen.
Daarvoor heb ik al een SATA 3 hardeschijf van 1TB.
En ik heb al een goed beeld hoe een computer
intern werkt en wat voor onderdelen er zijn en hoe die werken.
Zouden jullie even willen nalopen of dit alles
is dat ik nodig heb en of alles met elkaar werkt?
Een aantal tips zouden wel handig zijn misschien zijn er wel betere/goedkopere onderdelen die
geschikter zijn voor mijn computer.
Ik weet ook niet of er nog kabels nodig zijn.
Azerty laat niet zien wat er in de doos zit
.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Windows en Linux installeren. Gamen, Virtuele machines opzetten, programmeren en als media server gebruiken. Ik wil gewoon een allround powerhouse maken die bij de meeste taken een degelijk stukje beheerst en dat nog over 10 jaar ook nog kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een maximumprijs van €650 maar ik kan dit wel verhogen naar €700.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een goed beeldscherm, SATA 3 hardeschijf , webcam, headset, muis en toetsenbord. Meer heb ik niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een fatsoenlijke Intel processor, de mogelijkheid om mijn werkgeheugen nog uit te breiden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb eigelijk een voorkeur voor Intel en NVIDIA maar ik kan ook blij zijn met AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig, tot matig geluid. Kan de meeste nieuwe spellen aan.
Het beeldscherm kan alleen DVI-I aan. En er moet SATA 3 op kunnen worden aangesloten. Er moet ook USB 3.0 aanwezig zijn en minstens een RJ-45 ethernet poort van 1Gb.
Ga je overklokken?
Zover ik weet ga ik niet overklokken. Maar ik heb wel de K versie van de Intel i5-6600 toegevoegd het was maar 5 euro verschil :d, het lijkt mij wel interessant.
Wat verwacht je van ons?
Zouden jullie alles willen nalopen of ik alles heb dat ik nodig heb en of er misschien wel betere
componenten zijn voor dezelfde prijs. Ik ben blij met deze basis alleen ik wil niet tegen onverwachte problemen aanlopen.
Dit zijn mijn lijstjes:
Kunnen jullie mij helpen?
Ik wil hem het liefst zo snel mogelijk bestellen en assembleren
.
Dankje,
Hiero247
mijn naam is Hiero247 en ik heb een vraagje.
Ik ben van plan om mijn eerst computer te bouwen.
Daarvoor heb ik al een SATA 3 hardeschijf van 1TB.
En ik heb al een goed beeld hoe een computer
intern werkt en wat voor onderdelen er zijn en hoe die werken.
Zouden jullie even willen nalopen of dit alles
is dat ik nodig heb en of alles met elkaar werkt?
Een aantal tips zouden wel handig zijn misschien zijn er wel betere/goedkopere onderdelen die
geschikter zijn voor mijn computer.
Ik weet ook niet of er nog kabels nodig zijn.
Azerty laat niet zien wat er in de doos zit
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Windows en Linux installeren. Gamen, Virtuele machines opzetten, programmeren en als media server gebruiken. Ik wil gewoon een allround powerhouse maken die bij de meeste taken een degelijk stukje beheerst en dat nog over 10 jaar ook nog kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een maximumprijs van €650 maar ik kan dit wel verhogen naar €700.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een goed beeldscherm, SATA 3 hardeschijf , webcam, headset, muis en toetsenbord. Meer heb ik niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een fatsoenlijke Intel processor, de mogelijkheid om mijn werkgeheugen nog uit te breiden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb eigelijk een voorkeur voor Intel en NVIDIA maar ik kan ook blij zijn met AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig, tot matig geluid. Kan de meeste nieuwe spellen aan.
Het beeldscherm kan alleen DVI-I aan. En er moet SATA 3 op kunnen worden aangesloten. Er moet ook USB 3.0 aanwezig zijn en minstens een RJ-45 ethernet poort van 1Gb.
Ga je overklokken?
Zover ik weet ga ik niet overklokken. Maar ik heb wel de K versie van de Intel i5-6600 toegevoegd het was maar 5 euro verschil :d, het lijkt mij wel interessant.
Wat verwacht je van ons?
Zouden jullie alles willen nalopen of ik alles heb dat ik nodig heb en of er misschien wel betere
componenten zijn voor dezelfde prijs. Ik ben blij met deze basis alleen ik wil niet tegen onverwachte problemen aanlopen.
Dit zijn mijn lijstjes:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 248,50 | € 248,50 |
1 | MSI H110M PRO-D | € 54,95 | € 54,95 |
1 | Gigabyte GeForce GTX 750Ti (GV-N75TOC-2GL) LP | € 119,- | € 119,- |
1 | Cooler Master CM Storm Scout 2 Ghost White | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 19,95 | € 19,95 |
1 | Corsair SP120 High Performance Edition Single Pack, 120mm | € 16,95 | € 16,95 |
1 | Kingston ValueRAM 8GB DDR4 2133MHz Module | € 57,56 | € 57,56 |
1 | Cooler Master B500 ver.2 | € 42,95 | € 42,95 |
1 | Kingston SSDNow V300 240GB | € 75,- | € 75,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 634,86 |
Kunnen jullie mij helpen?
Ik wil hem het liefst zo snel mogelijk bestellen en assembleren
Dankje,
Hiero247
[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 728587 op 25-01-2016 15:35 . Reden: Voldeed niet aan het DAA-beleid ]