Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky88
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-05 22:01
Goedemiddag.

Onlangs ben ik op vakantie geweest in brazilie en is mijn note 2 defect gegaan.
Om toch bereikbaar te zijn heb ik daar een Note 4 gekocht.
Ik heb daar ook nagevraagd of de telefoon wel hier in Nederland zou werken, dit zou geen probleem zijn.

Echter als ik hier mijn nederlandse simkaart erin doe, vraagt die wel om de pincode, vervolgens kan ik gewoon in de telefoon komen.
Maar ik kan niet bellen naar zowel vast als mobiele nummers.

Als ik naar de telefoon instellingen ga en dan naar mobiele providers kijk, geeft die wel aan dat hij is geregistreerd bij Vodafone op het netwerk.
(zowel op automatisch als handmatig geprobeerd)

Namen toegangspunten staat op live.vodafone.com

Bij voorkeuren kan je diverse providers de plmn kiezen, echter kan ik Vodafone nederlands niet vinden, wel Vodafone.de (dual mode) en alleen Vodafone maar niks werkt. ik heb ook geprobeerd om handmatig in te stellen maar werkt ook niet.

Gister had ik wel even internet via sim maar nu werkt dat ook niet meer, bellen werkte toen niet....

Verder gaat het dus om de Samsung SM-n9100
Sim functioneerd wel goed in andere telefoons.
terug naar fabrieksinstellingen werkt ook niet
Simkaart van Braziliaanse provider werkt wel in brazilie.

Bij de winkel gaven ze eerder aan dat het een simlock betreft, maar zover ik weet zou die dan om een bepaalde code moeten vragen?

Iemand die hier mij meer over kan vertellen of tips heeft?

Thanks in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
Klinkt als een "region lock". Niet hetzelfde als een sim lock, waarbij je gebonden bent aan een provider, hier ben je gebonden aan een regio. Volledig idioot concept waarbij je dus op vakantie niet even een lokaal simmetje kan gebruiken.

Uiteraard zijn er manieren om er van af te komen, maar ik vermoed dat we het daar niet over mogen hebben.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-07 00:19
Eerst even de nl firmware flashen vandaag sammobile? Kijken of het daarna wel werkt?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky88
even een update.

Gister naar telefoonwinkel geweest om daar te laten bekijken.
We hebben daar een Lebara sim kaart geprobeert en die werkt wel met de note 4.
Vervolgens naar de Vodafone winkel geweest voor een nieuwe sim kaart, echter deze werkt ook niet in de note 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-07 12:07
flash eerst eens een nieuwe firmware phn versie.
via sammobile wel te krijgen.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky88
Prulleman schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:50:
Klinkt als een "region lock". Niet hetzelfde als een sim lock, waarbij je gebonden bent aan een provider, hier ben je gebonden aan een regio. Volledig idioot concept waarbij je dus op vakantie niet even een lokaal simmetje kan gebruiken.

Uiteraard zijn er manieren om er van af te komen, maar ik vermoed dat we het daar niet over mogen hebben.
Ik zal even naar de region lock kijken evenwel als de andere manieren.
Heb je een richting waar ik naar kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky88
furian88 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:25:
flash eerst eens een nieuwe firmware phn versie.
via sammobile wel te krijgen.
is goed ik ga even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-07 12:07
Afbeeldingslocatie: http://dl-1.va.us.xda-developers.com/3/0/5/8/9/3/7/141443d1413522676t-region-lock-img_20141017_103728.jpg?key=CGIskq5En6gyM_XHqrd6LA&ts=1453811293

dit kan het ook zijn.. dus braziliaanse sim erin 5 minuten of langer bellen en vervolgens andere sim erin.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
http://www.gsmarena.com/s...voice_calls-news-7184.php

daar staan ook nog wat opties, waaronder 5 minuten bellen met een sim uit de oorspronkelijke regio, ook kan je samsung bellen.

lebara is redelijk internationaal, vandaar dat die het misschien wel doen

Strava

Pagina: 1