Goedemiddag.
Onlangs ben ik op vakantie geweest in brazilie en is mijn note 2 defect gegaan.
Om toch bereikbaar te zijn heb ik daar een Note 4 gekocht.
Ik heb daar ook nagevraagd of de telefoon wel hier in Nederland zou werken, dit zou geen probleem zijn.
Echter als ik hier mijn nederlandse simkaart erin doe, vraagt die wel om de pincode, vervolgens kan ik gewoon in de telefoon komen.
Maar ik kan niet bellen naar zowel vast als mobiele nummers.
Als ik naar de telefoon instellingen ga en dan naar mobiele providers kijk, geeft die wel aan dat hij is geregistreerd bij Vodafone op het netwerk.
(zowel op automatisch als handmatig geprobeerd)
Namen toegangspunten staat op live.vodafone.com
Bij voorkeuren kan je diverse providers de plmn kiezen, echter kan ik Vodafone nederlands niet vinden, wel Vodafone.de (dual mode) en alleen Vodafone maar niks werkt. ik heb ook geprobeerd om handmatig in te stellen maar werkt ook niet.
Gister had ik wel even internet via sim maar nu werkt dat ook niet meer, bellen werkte toen niet....
Verder gaat het dus om de Samsung SM-n9100
Sim functioneerd wel goed in andere telefoons.
terug naar fabrieksinstellingen werkt ook niet
Simkaart van Braziliaanse provider werkt wel in brazilie.
Bij de winkel gaven ze eerder aan dat het een simlock betreft, maar zover ik weet zou die dan om een bepaalde code moeten vragen?
Iemand die hier mij meer over kan vertellen of tips heeft?
Thanks in advance
Onlangs ben ik op vakantie geweest in brazilie en is mijn note 2 defect gegaan.
Om toch bereikbaar te zijn heb ik daar een Note 4 gekocht.
Ik heb daar ook nagevraagd of de telefoon wel hier in Nederland zou werken, dit zou geen probleem zijn.
Echter als ik hier mijn nederlandse simkaart erin doe, vraagt die wel om de pincode, vervolgens kan ik gewoon in de telefoon komen.
Maar ik kan niet bellen naar zowel vast als mobiele nummers.
Als ik naar de telefoon instellingen ga en dan naar mobiele providers kijk, geeft die wel aan dat hij is geregistreerd bij Vodafone op het netwerk.
(zowel op automatisch als handmatig geprobeerd)
Namen toegangspunten staat op live.vodafone.com
Bij voorkeuren kan je diverse providers de plmn kiezen, echter kan ik Vodafone nederlands niet vinden, wel Vodafone.de (dual mode) en alleen Vodafone maar niks werkt. ik heb ook geprobeerd om handmatig in te stellen maar werkt ook niet.
Gister had ik wel even internet via sim maar nu werkt dat ook niet meer, bellen werkte toen niet....
Verder gaat het dus om de Samsung SM-n9100
Sim functioneerd wel goed in andere telefoons.
terug naar fabrieksinstellingen werkt ook niet
Simkaart van Braziliaanse provider werkt wel in brazilie.
Bij de winkel gaven ze eerder aan dat het een simlock betreft, maar zover ik weet zou die dan om een bepaalde code moeten vragen?
Iemand die hier mij meer over kan vertellen of tips heeft?
Thanks in advance