Welk moederbord voor een goedkope pc?

Pagina: 1
Acties:

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Ik wil een nieuwe pc bouwen voor m'n zusje. Ik heb nog een Celeron566, 128MB, een HD+CDROM en een NIC liggen. Het handigste (goedkoopste?) is denk ik om een moederbord te nemen met geluid en video onboard.

Nu ben ik bij Alternate een Elitegroups moederbord tegengekomen die dat heeft, MicroATX dus lekker klein, voor 225 piek. Er zit een Sis-630 chipset op. Is dat eigenlijk wel wat? Of kan ik beter voor iets meer geld een mobo met i815 chipset nemen, met onboard video+geluid? En welke zou dat dan zijn bijvoorbeeld?

Siditamentis astuentis pactum.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Advies: zoek in V & A een BX mobo voor 125,- ofzo, neem daar een AGP kaartje (ATi Rage Pro ofzo) voor 75,- bij. Goedkoper dan die Sis 630 geval en stukken flexibeler en zeker sneller.

i815 is zonder meer een goede optie, maar wel direct stukken duurder.

Maar goed, zo'n Elitegroup (PC-Chips) mobo doet het zonder meer stabiel, en als je zusje alleen wil typen en internetten doe je er geen miskoop mee. Je moet er alleen niet mee willen uitbreiden.

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

nieuw -> MSI 6309, zit alleen geen video op, maar goedkoop kaartje kan er wel bij denk k

Verwijderd

Als je goedkoop uit wilt zijn moet je er een met een SiS chipset nemen, maar deze zijn volgens mijn bevindingen niet erg stabiel>>