Nieuwe TV 49-55" - Is LG echt zo slecht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinstolman1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-07 19:20
Ik ben me ervan bewust dat er genoeg topics zijn mbt tv aankoopadvies en de meeste heb ik ook gelezen. Ik wil echter mijn specifieke vraag/voorkeur aan jullie voorleggen en graag jullie mening horen.

Ik zoek een?
Een nieuwe TV van tussen de 49"en 55". Op het moment heb ik de http://tweakers.net/price...660s-zwart/specificaties/ en ik vind alles aan deze TV geweldig (beeld, bediening, mogelijkheden, design). Vandaar dat ik ook een beetje "LG fan" ben geworden. Ik lees echter vaak in reviews dat het beeld van de LG tv's niet super is. Hier merk ik echter niets van in mijn huidige TV.

Of het FHD of UHD moet zijn... ik weet het niet. Ik vind UHD uiteraard mooi/vet etc.. maar ik weet ook dat er weinig 4k content is. En dat dit waarschijnlijk nog 4-5 jaar zal duren voordat het standaard wordt (?) Als UHD geen probleem oplevert met mijn PS4 ga ik liever voor UHD.

Of het 49 of 55" moet worden weet ik ook nog niet. Ik zit op +- 3,5m van de TV op zijn verst. Ik denk dat de 55" te groot is voor de woonkamer, maar ik blijf een man met de instelling; groter is beter... Ik denk echter dat een 49" verstandiger is.

Wat is je budget?
Rond de 1000,- Uiteraard het liefst zo min mogelijk, echter mocht het 1200-1300 worden vind ik dat ook geen probleem

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De TV wordt het meest gebruikt voor: TV kijken, series/films kijken via PLEX, PS4 gamen, Netflix.
Het is een absolute MUST dat ik series en films vanaf mijn pc kan afspelen via PLEX, dit werkt op mijn huidige TV super. Ik denk echter niet dat ik de plex app gebruik, ik kies namelijk plex als input (kan alleen als de pc aan staat) en wandel dan door een folder structuur. Ik gok dat de plex app makkelijker/fijner werkt. Ook game ik graag op mijn PS4 dus ik neem aan dat de inputlag/latency(?) niet te hoog moet zijn. Op mijn huidige TV merk ik geen vertraging oid dus zolang de waardes enigsinds gelijk zijn aan die vind ik het prima.

Dat het smart gedeelte makkelijk werkt is een pre. Op het moment gebruik ik het niet veel, maar ik heb het liefst dat het goed werkt (ik lees veel goede verhalen of LG's webos 2.0)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb dus een duidelijke voorkeur voor LG. Deze TV's heb ik gevonden:
http://tweakers.net/price...850v-zwart/specificaties/
In de review van Tweakers lees/hoor ik echter dat de kwaliteit van het beeld matig is (met name het contrast), dat dit een algemeen kwaaltje van LG is. Op mijn huidige TV heb ik hier 0 last van en vind ik het beeld zelfs mooi. Als de beeldkwaliteit dus vergelijkbaar is met wat ik nu heb dan telt dit minpunt niet mee. Ik merk dat bij de prijzen via tweakers er geen verschil zit in de 49 en de 55" versie bij de mediamarkt (BTW dagen komen er aan.. )

http://tweakers.net/price...700-zilver/specificaties/
Deze tv zag ik in ander topic worden aanbevolen en deze krijgt een goede review van tweakers. Heeft iemand ervaring met Firefox OS? En de grote vraag, kan ik films/series van mijn pc streamen via PLEX?

Welke vragen heb je hier nog over?
Samengevat, nieuwe TV 49" of 55" van rond de 1000,- PLEX en PS4 gamen zijn een must. Zolang de beeldkwaliteit niet minder is dan mijn huidige TV vind ik het prima. Met een voorkeur naar LG met webos 2.0. Wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-07 09:53
Zou zelf kiezen voor de cx700 van panasonic dan, deze heeft een mooie beeldkwaliteit en een luxe uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 07:14
Ik zit zelf ook in een dubio; Mag van de vrouw geen 55 inch omdat het hier wat te groot zou lijken op de muur, en had dus ook naar de cx700 gekeken. In reviews lees ik dat de motion handling van die TV wel wat beter kon. Als in; Je kunt bij snel bewegende beelden die upscaled worden last krijgen van een 'homevideo'-effect. Daarnaast las ik dat een kijkhoek vanaf 40 graden een waas over het beeld kan vormen. Dat geeft me een wat bitter gevoel in de mond.

Ik hoorde wat betere verhalen over deze TV, hoewel de input lag wel iets hoger is - pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX800 Zwart ; Uiteraard een heel andere prijsklasse, maar met de BTW-dagen zou deze op 1250 uitkomen.

Kleine update... ik zie dat deze bij de Mediamarkt en/of BCC niet aanwezig is. Best vreemd m.i, gezien het mij juist een erg goede TV lijkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Honnes op 26-01-2016 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:17
Honnes schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:20:
Ik zit zelf ook in een dubio; Mag van de vrouw geen 55 inch omdat het hier wat te groot zou lijken op de muur, en had dus ook naar de cx700 gekeken. In reviews lees ik dat de motion handling van die TV wel wat beter kon. Als in; Je kunt bij snel bewegende beelden die upscaled worden last krijgen van een 'homevideo'-effect. Daarnaast las ik dat een kijkhoek vanaf 40 graden een waas over het beeld kan vormen. Dat geeft me een wat bitter gevoel in de mond.

Ik hoorde wat betere verhalen over deze TV, hoewel de input lag wel iets hoger is - http://tweakers.net/product/423705/panasonic-viera-cx800/ ; Uiteraard een heel andere prijsklasse, maar met de BTW-dagen zou deze op 1250 uitkomen
Soap opera effect krijg je bij elke TV als je de motion interpolation te hoog zet, geldt niet enkel voor deze TV. Oplossing interpolatie op minimum of uitzetten. Qua kijkhoek is hij niet beter of slechter dan een gemiddeld VA paneel. Anders kom je bij IPS uit maar daarvan is het contrast (en indirect dus ook de zwartwaardes) en stuk minder en ze hebben wat meer last van bewegingsonscherpte.

Verschil tussen de CX700 en de CX800 zit hem in full array local dimming, HDR ondersteuning, twee tuners en een betere beeldverwerkingsprocessor. Of dat de meerprijs waard is is een persoonlijke afweging, als de prijs tijdens de BTW dagen inderdaad op 1200-1300 euro uitkomt is het wel een scherpe deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:03
Ik zou gaan voor een Sony toestel, de upscaling is op deze modellen echt subliem.