Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:28
Afgelopen weekend ben ik bij Kamera Express (Rotterdam) langs geweest om een accu op te halen, maar daarbij ben ik ook meteen even bij de afdruk service naar binnen gelopen.

Ik heb een foto die ik graag willen laten afdrukken om op te hangen in de kamer. De kleuren moeten lekker knallen, dus K.E. gaf aan dat plexiglas hier zeer geschikt voor is.

Ik heb gezegd het allemaal even uit te gaan zoeken en daarom dus ook hier maar even de vraag. Hoe zijn jullie ervaringen met afdrukken op plexiglas? Of zijn er alternatieven waar de kleuren echt uit knallen?

En hoe zijn jullie ervaringen met afdrukken via K.E.? Of weten jullie nog andere fotolabs?

Canvas gaat hem denk ik niet worden. Dat lijkt me qua structuur gewoon niet zo mooi voor deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:26
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Of de kleuren knallen heeft uiteraard vooral met het drukproces te maken en vrij weinig met de ondergrond... in principe kan iedere degelijke drukker die op dergelijke materialen kan afdrukken de kleuren zoveel laten 'knallen' als je wilt, zolang je er maar voor betaald :) Maar het kan uiteraard heel mooi zijn als je het bij een fatsoenlijke drukker laat doen, ik ben niet bekend met Kamera Express, maar dat is toch vooral een retailer lijkt mij en ik durf vrijwel zeker te zeggen dat ze dergelijk werk uitbesteden.

Aluminium zoals genoemd kan ook heel mooi zijn maar dat is ook weer erg afhankelijk van het soort foto, de metallic glans die het geeft past uiteraard niet overal goed bij.

[ Voor 17% gewijzigd door MicGlou op 25-01-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
MicGlou schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:59:
Maar het kan uiteraard heel mooi zijn als je het bij een fatsoenlijke drukker laat doen, ik ben niet bekend met Kamera Express, maar dat is toch vooral een retailer lijkt mij en ik durf vrijwel zeker te zeggen dat ze dergelijk werk uitbesteden.
Plexiglas prints besteden ze inderdaad (nog) uit. Maar ze werken heel nauw samen met hun leverancier. Bij vragen over welk kleurenprofiel ik moest gebruiken en dergelijke wist hij ook gelijk antwoord te geven, dus dat ze weten waar ze het over hebben twijfel ik niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:30
Profotonet.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:51

Nic

Vrij

Let erop als je gaat vergelijken dat er grofweg twee procedés zijn: je kunt rechtstreeks met een grote inktjetprinter printen op de plexi plaat (erg goedkoop, maar scherpte is niet super, en kleuren ook minder), of het verlijmen van een echte foto op de plexi plaat (met meestal een extra laag dibond aan de achterzijde).
Het verlijmen van een echte foto is stukken mooier, maar wat duurder. De goedkope aanbieders printen vaak rechtstreeks op plaat (als de aanbieder er niet duidelijk over is, dan kun je aannemen dat het die laatste is).
Profotonet verlijmt een echte foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:25

Don Quijote

El Magnifico

Wat Groenethee en dsltv zeggen. Ik zou voor zulk werk altijd naar Profotonet gaan. Wat mij betreft met afstand het beste wat je in Nederland hebt qua afdrukken voor particulieren.

Ik zou eens naar hun Dibond + Acryl oplossing kijken.

Canvas zou ik zelf ook niet aan beginnen. Daar is een foto nog nooit beter van uit gaan zien ;) (ik heb een afkeer van canvas ;))

[ Voor 31% gewijzigd door Don Quijote op 26-01-2016 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:11
Eens met de stellingen over profotonet.. Besides, het zit er toch om de hoek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Het zou zomaar kunnen dat Kamera Express het inderdaad ook gewoon daar laat doen. Zit echt drie straten verderop zie ik nu op Google Maps :+

Bedankt mensen. Ik zal eens contact met ze opnemen.
Pagina: 1