Aanpassen startpost

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Vaak gebeurt het door te snel te zijn dat men bij een startpost vergeet :
A ) De titel goed in te vullen
B ) (Sinds de update) 'vraag' te kiezen ipv. 'discussie'

Het zou mooi zijn als gebruikers dat zelf konden doen - of in ieder geval een bepaald type gebruiker (op basis van karma of zo) om problemen te vermijden (wat altijd al de voornaamste drijfveer was om dit niet toe te laten).

Indien zelf de titel achteraf aanpassen nog steeds een no-no blijft, overweeg op zijn minst om het 'soort topic' geen standaard waarde mee te geven zodat men gedwongen is een keuze te maken ipv. te defaulten op 'discussie'.

Beste antwoord (via YellowOnline op 25-01-2016 12:01)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

YellowOnline schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:53:
[...]
Dit zou ongetwijfeld 90% van de aanpassingen vermijden - gesteld dat men al een aanpassing vraagt (het systeem is nog niet genoeg ingeburgerd).
Dat vind ik een lastig vraagstuk. Veel mensen hebben toch ingesleten gewoontes, en een extra klik wordt dan snel als vervelend ervaren. Maar uiteindelijk krijg je denk ik wel de situatie dat in bepaalde fora de vraagtopics gaan overheersen en de default keuze voor 'discussie' dan weer minder handig is. Een verschillende default per forum is echter ook verwarrend.

Dus ja, waarschijnlijk zullen we op termijn denk ik wel de keuze expliciet moeten laten maken...

Intentionally left blank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Huh, had ik je TR te langzaam verwerkt? :+

Titelaanpassing levert m.i. te veel kans op misbruik of verwarring. Achteraf nog eenmalig kunnen switchen van de default (discussie) topictype naar de ander (vraag) lijkt me idd best handig. Althans, zolang het een active topic is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Je kan altijd een topicreport indienen, dan kan een moderator het alsnog aanpassen. Het lijkt me ook gewoon handiger om dat soort achteraf aanpassingen bij de moderators te laten.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:42:
offtopic:
Huh, had ik je TR te langzaam verwerkt? :+

[...]
Nee hoor, maar het is inderdaad daardoor dat ik er aan moest denken :+ Sowieso, de reactietijd op een TR varieert geweldig hé.
crisp schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:44:
Je kan altijd een topicreport indienen, dan kan een moderator het alsnog aanpassen. Het lijkt me ook gewoon handiger om dat soort achteraf aanpassingen bij de moderators te laten.
OK, wat betreft titel geen veranderingen, maar wat met deel 2 van mijn vraag?
.., overweeg op zijn minst om het 'soort topic' geen standaard waarde mee te geven zodat men gedwongen is een keuze te maken ipv. te defaulten op 'discussie'.
Dit zou ongetwijfeld 90% van de aanpassingen vermijden - gesteld dat men al een aanpassing vraagt (het systeem is nog niet genoeg ingeburgerd).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

[...]
Dat vind ik een lastig vraagstuk. Veel mensen hebben toch ingesleten gewoontes, en een extra klik wordt dan snel als vervelend ervaren. Maar uiteindelijk krijg je denk ik wel de situatie dat in bepaalde fora de vraagtopics gaan overheersen en de default keuze voor 'discussie' dan weer minder handig is. Een verschillende default per forum is echter ook verwarrend.

Dus ja, waarschijnlijk zullen we op termijn denk ik wel de keuze expliciet moeten laten maken...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Nee hoor, maar het is inderdaad daardoor dat ik er aan moest denken :+ Sowieso, de reactietijd op een TR varieert geweldig hé.
Understatement van het jaar :+

Kan er anders geen tijdlimiet aan vast gehangen worden? Bijv. dat de titel alleen binnen (ik noem maar wat) 5 minuten na plaatsing nog verbeterd/aangepast kan worden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1