Naar aanleiding van een review van mijzelf, maar ook in een breder kader, vraag ik me af of er ergens richtlijnen bestaan voor het modereren/beoordelen van user reviews. De mogelijkheden zijn:
Maar er is verder eigenlijk totaal geen duiding van de richtlijnen voor de juiste score. Althans: ik heb uitvoerig gezocht, maar niet gevonden. Ook valt me op dat er uiteindelijk naar de gemiddelde beoordeling wordt gekeken, en niet naar de mediaan (zoals bij reacties).
Nu staat mijn review inmiddels goed hoor (+2) maar ik merk dat er ook gewoon een aantal meningmoderaties tussen zitten, waarbij ik het gevoel heb dat het komt doordat ik me wat kritisch uitlaat over Apple (altijd gevaarlijk
). Daarbij ben ik niet de enige; ik zie bijvoorbeeld dat zelfs deze review een paar keer als oppervlakkig en beknopt is beoordeeld. Terwijl het een van de meest diepgaande reviews is over een voeding en zo'n beetje alles is beschreven wat je maar kunt bedenken. Overigens wordt dit ook wel weer netjes rechtgetrokken door andere beoordelingen, maar juist is is het natuurlijk niet.
Mijn vraag is dus met name: kan er ergens in de Modfaq ook een kopje komen over het beoordelen van user reviews, waarbij dan een linkje komt in het beoordelingsvakje?
code:
1
2
3
4
| 0 Oppervlakkig +1 Beknopt +2 Uitvoerig +3 Spotlight |
Maar er is verder eigenlijk totaal geen duiding van de richtlijnen voor de juiste score. Althans: ik heb uitvoerig gezocht, maar niet gevonden. Ook valt me op dat er uiteindelijk naar de gemiddelde beoordeling wordt gekeken, en niet naar de mediaan (zoals bij reacties).
Nu staat mijn review inmiddels goed hoor (+2) maar ik merk dat er ook gewoon een aantal meningmoderaties tussen zitten, waarbij ik het gevoel heb dat het komt doordat ik me wat kritisch uitlaat over Apple (altijd gevaarlijk
Mijn vraag is dus met name: kan er ergens in de Modfaq ook een kopje komen over het beoordelen van user reviews, waarbij dan een linkje komt in het beoordelingsvakje?
Tjolk is lekker. overal en altijd.