Game pc +-750,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fakkelteit1989
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-05 23:20
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Speel voornamelijk League of legends.
Speel af en toe ook andere games, zoals far cry.

Wat mag het systeem gaan kosten?
750,-(exclusief windows)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, beeldscherm, boxen, headset.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat in een computer moet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het beste qua prijs/kwaliteit

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heb geen bijzondere eisen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Willen jullie meekijken naar mijn setup en mij hierover advies geven wat beter kan en/of er iets een overkill is etc.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 191,95€ 191,95
1MSI B150M PRO-VDH€ 75,95€ 75,95
1Sapphire NITRO R9 380X 4G D5€ 256,-€ 256,-
1Sharkoon VS4-W Window€ 29,95€ 29,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 38,95€ 38,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Cooler Master GM G450M€ 52,50€ 52,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 744,63

Extra vraag
Heb zelf een externe harde schrijf. Is dit goed of raden jullie mij een interne harde schrijf aan?(naast de SSD)?

Alle reacties

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:45
Voor League of Legends is dit zeker overkill, maar voor Farcry 4 is zo'n setup wel aan te raden. De vraag is echter hoe vaak je dit speelt, op welke resolutie en welke setting voor jou voldoende is (medium ok?, dan kan je zeker nog wat besparen op bijvoorbeeld de videokaart).

Ik zou zelf niet die Sharkoon kast kiezen, puur omdat de kwaliteit te wensen over laat. Je kunt beter een degelijke kast nemen die er misschien was minder mooi uit ziet, maar waar je wel meer plezier van hebt (tijdens het inbouwen en later eventueel opnieuw te gebruiken). pricewatch: Cooler Master N200 Closed en pricewatch: Cooler Master Silencio 352. Mocht je graag een window willen is dit ook een leuke kast: pricewatch: Thermaltake Versa H15 Window. Uiteindelijk is het een persoonlijke keus, ik wil alleen aangeven dat de Sharkoon niet de beste bouwkwaliteit heeft.

Op basis van de vragen die ik aan het begin van mijn post stel kunnen wij je een beter advies geven. Nu kunnen we wel een mooie build voor 750 euro samenstellen, maar het gaat om jou wensen (en dat kan mogelijk dus voor minder geld) :).

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Dit is een perfecte lijst met een budget van 750 euro.
Die sharkoon kast is zo vreselijk nog niet ik heb hem zelf ook.
Het metaal is wat flimsy en de randen zitten niet helemaal dicht, maar opzich is dit een prima kast voor die prijs. Gewoon lekker voor deze build gaan dan kan je nog een behoorlijke tijd toe.

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:42
Voeding vind ik wat tricky, ik zou eerder voor een 550Watt gaan. Een maat van mij kon zijn 280X niet voluit gebruiken met een 500W voeding dus ik zou toch overwegen om een zwaardere voeding te kiezen.

• fakkelteit1989
League of legends wil ik graag op hoge settings spelen.
Echter far cry 4 zal ik niet veel spelen en is medium prima.
De desktop moet toekomstige spellen ook aan kunnen.
Medium kwaliteit is prima, zolang league of legends maar op hoge settings kunnen.
Qua behuizing hoef ik niet perse een fancy kast te hebben met lichten/glas.
De 2 behuizingen die jij voorstelde zijn bijvoorbeeld qua uiterlijk prima.(geef niet veel op het uiterlijk van de kast)

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
KevinT schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:28:
Voeding vind ik wat tricky, ik zou eerder voor een 550Watt gaan. Een maat van mij kon zijn 280X niet voluit gebruiken met een 500W voeding dus ik zou toch overwegen om een zwaardere voeding te kiezen.
280x heeft dan ook een iets hogere tdp.

380 trekt 225 uit mn hoofd..
De rest van het systeem slurpt ook geen energie, cpu trekt niet de resterende 225 watt :)
Dus tenzij hij gaat overclocken lijkt het mij niet echt nodig om een zwaardere psu te nemen..

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 12:40
Dit is een behoorlijk goede voeding (bronze+), zou makkelijk energie moeten kunnen leveren voor deze setup als je later wilt upgraden naar meerdere GPU's of wilt gaan overklokken is een sterkere voeding aan te raden.

250 GB SSD raakt in mijn persoonlijke ervaring vrij snel vol met games en muziek naast Windows. Als je budget het toelaat zou ik er een harddisk van een paar TB bij kopen, maar je kan altijd eerst kijken hoe dit voor jou uitpakt en later alsnog een HDD kopen als je ruimtegebrek krijgt.

• fakkelteit1989
Ik heb een externe harde schrijf.
Is dit aan te raden als 2de harde schrijf of is daar echt een interne schrijf voor nodig?
Verder ziet me setup er dus goed uit?

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:53
Ik snap niet dat mensen €260 neerleggen voor een R9 380X.
Ik heb 2.5 jaar geleden €250 betaald voor een R9 280X, en die is letterlijk net zo snel.

Koop dan een tweedehandse R9 280X of eigenlijk beter een R9 290.

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
@KevinT
550 watt voor een R9 380x? Dat kan makkelijk met een goede 400 watt voeding.. (behalve als je gaat overklokken)

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:45
fakkelteit1989 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:07:
Ik heb een externe harde schrijf.
Is dit aan te raden als 2de harde schrijf of is daar echt een interne schrijf voor nodig?
Verder ziet me setup er dus goed uit?
In principe is je externe harde schijf prima als je hem sporadisch gebruikt. Als je er vaak gebruik van gaat maken en programma's gaat opzetten is een interne (opslag)schijf wel aan te raden. Wat je ook kunt doen is kijken of je de hdd uit je externe behuizing kunt halen en vervolgens in je computer plaatsen ;). Helaas is het meestal niet zo makkelijk om de hdd uit de externe behuizing te halen.

• fakkelteit1989
Top dankje!
Ik weet voldoende voor nu!
Pagina: 1