Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijke laptop

Pagina: 1
Acties:

• S1GNZ
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 08:47
Goedemorgen beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar advies/oplossingsrichting voor mijn zoektocht naar een degelijke zakelijke laptop. Nu komt de MediaMarkt actie dichterbij en hier wil ik zowel als consument dan als zakelijke gebruiker graag gebruik van maken. Qua grootte en type ben ik er nog niet helemaal uit. Ik zit een beetje in een dubio tussen gebruiksgemak en kracht. Waar ik op dit moment naar heb gekeken:
  • ASUS ZenBook UX305
  • ASUS K501LX
  • Surface Pro 4
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop moet voorzien zijn van Windows. De laptop wordt gebruikt om een webshop plus inhoud te beheren. Dus denk hierbij aan minimalistisch foto's bewerking, maar ook om productvideos te maken. Ik ben qua video-foto editing een amateur dus qua beeldscherm kan ik niet veel eisen bedenken.

Ik wil het liefst de volgende programma's soepel en snel kunnen draaien:

• Adobe Photoshop
  • Adobe Lightroom
  • Adobe After Effects
  • Sony Vegas
Wat is je budget?
Rond de € 1000 .

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik schaf de laptop eigenlijk aan zodat ik in de pauze op m'n werk, bij m'n ouders of bij m'n vriendin de administratie van mijn zaak kan bijwerken

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zolang het geen Acer is vind ik het al goed..

Ik ben benieuwd naar jullie gedachtegang :).

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Denk je niet dat het beeldscherm van een Surface Pro 4 te klein zal zijn? het blijft toch wel een tablet.
De werkzaamheden die jij wilt gaan verrichten lijken mij handiger op een scherm van 14". Dat is nog net mooi handzaam en kan je ook meerdere tabladen naast elkaar plaatsen.

Ben benieuwd wat jouw standpunt daarin is, zo kunnen wij ook beter adviseren.

• S1GNZ
TweakTweet schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:59:
Denk je niet dat het beeldscherm van een Surface Pro 4 te klein zal zijn? het blijft toch wel een tablet.
De werkzaamheden die jij wilt gaan verrichten lijken mij handiger op een scherm van 14". Dat is nog net mooi handzaam en kan je ook meerdere tabladen naast elkaar plaatsen.

Ben benieuwd wat jouw standpunt daarin is, zo kunnen wij ook beter adviseren.
Dan lijkt me inderdaad een 14 inch het beste. Ik vind het uiteraard wel handig dat de laptop een beetje draagbaar is, omdat ik hem dagelijks ga verplaatsen.

• TweakTweet
Dan blijven jouw andere twee nog over, De Asus Zenbook lijkt mij misschien iets te klein en de Asus K501LX misschien weer wat te groot. 15,6" is alweer een stuk minder handzaam

Als ik jouw eisen invul op de Pricewatch kom ik hierop uit. http://tweakers.net/categ...dSSXMSUxN9FWNc391T9Yi5_wG

Ik denk dat je met dit lijstje wel wat kan misschien?
Dan is het natuurlijk ook nog belangrijk hoeveel opslag heb je nodig?

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Ik heb de Dell Latitude E6440 en draai hier zonder problemen photoshop en lightroom op. Ik zou wel als ik jou was een losse HD nemen voor je data en een SSD als main OS "disk" gebruiken in je laptop. Zoveel merkbaar sneller ;-)

• S1GNZ
TweakTweet schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:17:
Dan blijven jouw andere twee nog over, De Asus Zenbook lijkt mij misschien iets te klein en de Asus K501LX misschien weer wat te groot. 15,6" is alweer een stuk minder handzaam

Als ik jouw eisen invul op de Pricewatch kom ik hierop uit. http://tweakers.net/categ...dSSXMSUxN9FWNc391T9Yi5_wG

Ik denk dat je met dit lijstje wel wat kan misschien?
Dan is het natuurlijk ook nog belangrijk hoeveel opslag heb je nodig?
Bedankt voor het uitzoeken. De lijst staat me goed aan, alleen vind ik dat de laptop er ook goed uit moet zien.

Bij de Media Markt valt het me op dat ze geen Dell aanbieden..? Dan blijft alleen Lenovo over en die heeft echt een foeilelijke zwarte rand om de behuizing. Dit is misschien een beetje mierenneukerig, maar als je toch zoveel geld uitgeeft voor een laptop dan moet het ook goed zijn. 8)

• TweakTweet
B.Gerrits schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:29:
[...]

Bedankt voor het uitzoeken. De lijst staat me goed aan, alleen vind ik dat de laptop er ook goed uit moet zien.

Bij de Media Markt valt het me op dat ze geen Dell aanbieden..? Dan blijft alleen Lenovo over en die heeft echt een foeilelijke zwarte rand om de behuizing. Dit is misschien een beetje mierenneukerig, maar als je toch zoveel geld uitgeeft voor een laptop dan moet het ook goed zijn. 8)
Dat is zeker belangrijk! vooral als zakelijke laptop.
Maar bij MediaMarkt hebben ze in de winkel vaak oudere modellen staan en schetst dus een verkeerd beeld van het gehele aanbod in laptops vind ik.

HP vindt ik persoonlijk een goed, degelijk en zakelijk merk waar ik goede ervaringen mee heb.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Misschien de hp spectre X360?
Die komt bij de mediamarkt door de btw korting ruim onder de 1000 euro.

• S1GNZ
TweakTweet schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:32:
[...]

Dat is zeker belangrijk! vooral als zakelijke laptop.
Maar bij MediaMarkt hebben ze in de winkel vaak oudere modellen staan en schetst dus een verkeerd beeld van het gehele aanbod in laptops vind ik.

HP vindt ik persoonlijk een goed, degelijk en zakelijk merk waar ik goede ervaringen mee heb.
NO_Excuses schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:40:
Misschien de hp spectre X360?
Die komt bij de mediamarkt door de btw korting ruim onder de 1000 euro.
Ai Ai ai! Die zwart met gouden rand _/-\o_ .

Is de i5 variant snel genoeg voor de taken die ik wil uitvoeren of ik kan dan 300 euro extra uitgeven O-)

Nogmaals, vriendelijk bedankt voor jullie reacties :D.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Het topic heet "zakelijke laptop" en ik zie alleen maar consumer/prosumer spul voorbij komen.
Als je echt een degelijke laptop wil zou ik naar de zakelijke series van Lenovo/Dell/HP kijken.

Voorbeelden:

- Dell Latitude E7450
- Lenovo Thinkpad T450(s)
- HP Elitebook 840

Dat is toch wel beter spul dan een Asus.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
B.Gerrits schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:18:
[...]

[...]

Ai Ai ai! Die zwart met gouden rand _/-\o_ .

Is de i5 variant snel genoeg voor de taken die ik wil uitvoeren of ik kan dan 300 euro extra uitgeven O-)

Nogmaals, vriendelijk bedankt voor jullie reacties :D.
Zeker kan dat wel al is de i7 variant natuurlijk wel sneller.
Maar op beide laptops kunnen die taken prima worden uitgevoerd.

• TweakTweet
Timmert schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:27:
Het topic heet "zakelijke laptop" en ik zie alleen maar consumer/prosumer spul voorbij komen.
Als je echt een degelijke laptop wil zou ik naar de zakelijke series van Lenovo/Dell/HP kijken.

Voorbeelden:

- Dell Latitude E7450
- Lenovo Thinkpad T450(s)
- HP Elitebook 840

Dat is toch wel beter spul dan een Asus.
Ik denk dat de Spectre daar toch zeker ook een plaatsje in verdient hoor!

• S1GNZ
TweakTweet schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:56:
[...]

Alleen in mijn geval is de Spectre een 13,3 inch laptop in tegenstelling tot de 14 inch die je me voorstelde. Nu heb ik sinds kort echter wel een bril, dus ik kan mezelf prima redden op 13,3 inch denk ik.

Alleen komt de Spectre wel het meest dichtbij bij de Zenbook? Nog een mening over die twee als het één van die twee moet worden? ;) O-)

• TweakTweet
B.Gerrits schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:48:
[...]

Alleen in mijn geval is de Spectre een 13,3 inch laptop in tegenstelling tot de 14 inch die je me voorstelde. Nu heb ik sinds kort echter wel een bril, dus ik kan mezelf prima redden op 13,3 inch denk ik.

Alleen komt de Spectre wel het meest dichtbij bij de Zenbook? Nog een mening over die twee als het één van die twee moet worden? ;) O-)
Dat klopt zeker ja, maar het blijft jouw keuze :)

Als je tussen die 2 twijfelt zou ik zelf voor de Spectre gaan. Puur om de betere ervaring die ik heb met HP, het uiterlijk en de specs.

• S1GNZ
TweakTweet schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:53:
[...]

Dat klopt zeker ja, maar het blijft jouw keuze :)

Als je tussen die 2 twijfelt zou ik zelf voor de Spectre gaan. Puur om de betere ervaring die ik heb met HP, het uiterlijk en de specs.
Dat klopt, ik denk dat ik mobiliteit prefereer in plaats van de grootte.
NO_Excuses schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:15:
[...]

Zeker kan dat wel al is de i7 variant natuurlijk wel sneller.
Maar op beide laptops kunnen die taken prima worden uitgevoerd.
Okay! Thanks voor je reactie! De laptop moet gewoon met goed fatsoen een aantal jaartjes mee kunnen gaan. ;)

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
TweakTweet schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:56:
[...]

Absoluut niet. De Spectre heeft matige scharnieren, komt met Windows Home i.p.v. Pro, heeft maar 1 jaar garantie i.p.v. 3 en zo zijn er nog veel meer verschillen.

Eens met Timmert hier. Wat hier aangeraden wordt zijn high end consumer/prosumer laptops, en geen zakelijke notebooks. Dat hoeft natuurlijk niet nodig te zijn voor TS. Dus TS, hoe belangrijk zijn dingen als bouwkwaliteit en continuiteit voor je? Kun je 4-6 weken zonder je laptop als deze defect gaat?

• S1GNZ
Kaalus schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:52:
[...]

Absoluut niet. De Spectre heeft matige scharnieren, komt met Windows Home i.p.v. Pro, heeft maar 1 jaar garantie i.p.v. 3 en zo zijn er nog veel meer verschillen.

Eens met Timmert hier. Wat hier aangeraden wordt zijn high end consumer/prosumer laptops, en geen zakelijke notebooks. Dat hoeft natuurlijk niet nodig te zijn voor TS. Dus TS, hoe belangrijk zijn dingen als bouwkwaliteit en continuiteit voor je? Kun je 4-6 weken zonder je laptop als deze defect gaat?
Okay dat zet me wel weer aan het denken, bedankt voor je reactie.

Ik ga er wel vanuit dat de laptop 3-5 jaar meegaat als je er zuinig mee omgaat.

Ik heb ten alle tijden een desktop als uitwijk, maar die is niet bepaald snel. Het zou vervelend zijn, maar nog niet echt storend. Verder durf ik het nog niet te zeggen, ik ga vanaf volgende maand een webshop draaien en weet niet hoe dit aanslaat en of ik het druk ga krijgen. :*)

• Kaalus
  • Niet online
Dan kun je best wel voor een van de genoemde opties gaan, en gezien het dan niet meer om een zakelijke laptop gaat lijkt je topic opeens best veel op deze: Laptop - Ultrabook
Kijk daar eens naar de adviezen zou ik zeggen ;)

• S1GNZ
Kaalus schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:27:
Dan kun je best wel voor een van de genoemde opties gaan, en gezien het dan niet meer om een zakelijke laptop gaat lijkt je topic opeens best veel op deze: Laptop - Ultrabook
Kijk daar eens naar de adviezen zou ik zeggen ;)
Thanks voor de link! Heb daar even rondgekeken, maar ik vind de Lenovo persoonlijk niet zo mooi doordat deze een foeilelijke rubberen rand rondom het deksel heeft.

In plaats van de Spectre zou de Envy van HP ook een goede keus zijn, was het niet doordat het toetsenbord foeilelijk zilver is. :(. Waarom is er geen 13,3 inch variant van de 17inch variant --> http://www.mediamarkt.nl/...vy-17-n120nd-1403386.html . (So Pretty)

De Asus Zenbook is dan wel 100 euro goedkoper, maar heeft dan wel maar 4GB RAM.

Het wordt steeds lastiger 8)7

• Kaalus
  • Niet online
Dell XPS13/15 niets voor je? Redelijk in je prijsrange, met i5 of i7 en met SSD. Erg goed scherm en mooi compact en licht. Zouden ze bij de MM ook wel moeten hebben denk ik.

• TweakTweet
MM verkoopt gek genoeg geen Dell geloof ik

• S1GNZ
Kaalus schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:06:
Dell XPS13/15 niets voor je? Redelijk in je prijsrange, met i5 of i7 en met SSD. Erg goed scherm en mooi compact en licht. Zouden ze bij de MM ook wel moeten hebben denk ik.
Dat zou een heel mooi alternatief zijn, maar bij de MediaMarkt hebben ze helaas geen Dell, anders had ik al een Dell XPS13 gekocht. Ik vind 1300 euro echter te duur.

Het voordeel wat ik heb bij de Mediamarkt is dat er effectief 17% is. Van dat totaalbedrag krijg ik 21% BTW terug. Dus dan kom je op een mooi laag bedrag uit voor een zakelijke laptop ;).

• Kaalus
  • Niet online
Dat zou goed mogelijk zijn, ik kom er nooit :P
De keus wordt wel erg beperkt dan zo. Iets met 4GB RAM dat niet uit te breiden is valt imho af gezien de eisen van TS. Dan houd je de Surface 4 met minimaal 8GB over.

En nogmaals TS: Elke laptop die je bij MM kunt kopen is géén zakelijke laptop. Dat je hem via je bedrijfje aan wilt schaffen veranderd niets aan de klasse laptop ;)

Als je toch op je bedrijf gaat bestellen, kijk dan eens naar de door Timmert genoemde laptops bij een IT retailer. Dan heb je een prima laptop en ben je een stuk minder beperkt in je keus.
Pagina: 1