Denon AVR-3310 vs nieuwere modellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjjpeeters1976
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-07-2024
beste allen,

ik heb een Denon AVR-3310 receiver die inmiddels 7 jaar oud is. Heb toendertijd gekozen voor een Denon omdat deze als een van de enigen een phono ingang en versterker had. Was al die jaren zeer tevreden over de versterker, maar nu beginnen er wat kuren aan te komen en moet ik deze laten repareren. Ik vroeg me af of het niet inmiddels tijd is geworden voor een nieuwe receiver. Als ik echter kijk bij denon dan zie ik prijzen van 500 tot 3000 euro.

Ik vroeg me af, kan iemand mij vertellen wat in de laatste 7 jaar de grootste vooruitgangen zijn die de receivers gemaakt hebben en wat de huidige versterkers kunnen wat die van mij niet kan. En tevens zou ik willen weten wat de huidige versie/variant zou zijn van deze denon avr-3310.

alle hulp is welkom,

groetjes,

Frank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch makkelijk te vergelijken mbv de pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-09 10:42
Je kunt de 3310 waarschijnlijk het beste vergelijken met de huidige X4200.

Verschil zit met name in het HDMI-bord. De huidige ondersteunt HDMI 2.0 en HDCP 2.2. Dat is handig als je met 4k bronnen en schermen aan de slag gaat.

Ook zijn er verscheidene nieuwe netwerkfuncties aanwezig, zoals Spotify Connect.

Tot slot is er ondersteuning voor nieuwe surroundformaten, waaronder Dolby Atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een verhuizing naar CEA aangezien je op zoek bent naar aankoopadvies. Verder is je vraag wel erg basic en met wat eigen moeite ook wel uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06

FeaR

In GoT we trust

fjjpeeters1976 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:30:
En tevens zou ik willen weten wat de huidige versie/variant zou zijn van deze denon avr-3310.
Ik zou zeggen een Denon AVR-X3200/AVR-X4200, mid-end zoals de 2800/3300 serie (daarboven zaten immers nog de 3800, 4300 en 4800 serie). Al verschilt het ook per jaar/serie dat je zo op de modellen kan kijken. Vanaf vorig jaar met de komst van de X5200, X6200 en X7200 heeft Denon weer meer modellen, daarvoor was het krapper op elkaar. Mid-end X4000 serie en daarna meteen de AVR-4520 (topmodel) wat nu de X7200 is met daartussen nog wat nieuwe modellen.

De vraag is of je ook voor de huidige reeks modellen moet gaan. Ik heb vorig jaar mijn AVR-2809 (voorloper van de AVR-3310) vervangen door een AVR-4520 (zoals gezegs voormalig topmodel). Ik had voor meer geld een AVR-X7200W(A) kunnen kopen, maar aan 4K en Dolby Atmos heb ik niets. Dan liever een goedkoper ouder model met veel van dezelfde functies en vooral Audyssey XT32.

Verschillen zijn - zoals deels genoemd - meer opties voor netwerk (DLNA maar ook diensten als Spotify); WiFi; moooere GUI in plaats van OSD; nieuwere HDMI-versies; meer HDMI in- en uitgangen (HDMI Zone 2 Out bijvoorbeeld); Dolby Atmos en DTS-X; minder tot haast geen analoge ingangen, minder optische- en digitale coax ingangen en zoals elk kast weer "meer" vermogen.

Overigens is niet alles beter. Ik heb in een topic al eens opgesomd wat ik mis van mijn oude AVR-2809 ten opzichte van de AVR-4520. En dat is niet alleen het mooie HD Audio-lampje :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.