Bij mijn vorige werkgever had ik niets met Exchange te doen en bij mijn huidige is alles nog Exchange 2003. Maar kijk: nu hebben we een klant met Exchange 2010 en ik kan eindelijk mijn Powershell skills erop loslaten.
Er gaat echter iets mis. In tegenstelling tot bij andere producten wordt er geen module of snapin geladen. Een sessie wordt geimporteerd van de server.
(die AllowClobber moet ik nog uitzoeken, die sessies zijn iets nieuws voor mij)
Als ik direct op de server Get-Mailbox doe, dan krijg ik 100 mailboxen. Als ik dat echter van mijn PC uit doe, dan krijg ik slechts één hit. Niet toevallig waarschijnlijk is de ene hit de mailbox die ik opgevraagd heb bij mijn allereerste Get-Mailbox op de server.
Enfin, wie brengt mij verlichting, zodat mijn fantastische script niet direct op de server uitgevoerd moet worden (want voor de rest is alles in orde).
Er gaat echter iets mis. In tegenstelling tot bij andere producten wordt er geen module of snapin geladen. Een sessie wordt geimporteerd van de server.
PowerShell:
1
2
| $Session = New-PSSession -ConfigurationName Microsoft.Exchange -ConnectionUri http://EXCHANGE.TWEAKERS.COM/PowerShell/ -Authentication Kerberos Import-PSSession $Session -AllowClobber |
(die AllowClobber moet ik nog uitzoeken, die sessies zijn iets nieuws voor mij)
Als ik direct op de server Get-Mailbox doe, dan krijg ik 100 mailboxen. Als ik dat echter van mijn PC uit doe, dan krijg ik slechts één hit. Niet toevallig waarschijnlijk is de ene hit de mailbox die ik opgevraagd heb bij mijn allereerste Get-Mailbox op de server.
Enfin, wie brengt mij verlichting, zodat mijn fantastische script niet direct op de server uitgevoerd moet worden (want voor de rest is alles in orde).