Gezocht - waar is er een Prgressive Scan TV Converter? (NL)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zoek een apparaat (nieuw) met de volgende aansluitingen:
RF in
Video in
S-video in
VGA (D-sub) in
VGA (D-sub) out (signaal --> beamer)

Een Zinwell PV500 zou wellicht kunnen helpen, maar ik kan geen Nederlandse leverancier vinden (wat ik graag wil). (Zie bijv: http://www.tesco.com/dire...tv-converter/428-6364.prd) Niet zo vreemd; die is uit 2003.
Het mag (ook) meer modernere aansluitingen hebben, eventueel. Als bovenstaande aansluitingen er maar op zitten.
Het wordt gebruikt om beeld van VHS-speler, DVD-speler, laptop of TV-signaal naar D-sub (--> beamer) om te zetten. Omzetting van deze signalen naar HDMI zou ook mogen, alleen weet ik niet of 't geluid dan nog apart kan worden verstuurd naar de speakers (apparatuur wil graag tegelijkertijd audio met het videosignaal gebruiken als er een HDMI-aansluiting wordt gebruikt? Er loopt geen audiokabel van beamer naar speakers).

[ Voor 24% gewijzigd door kimborntobewild op 26-01-2016 09:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die RF in maakt het lastig. Ik zou met die requirements zelf voor een simpele PC met analoge TV kaart gaan.
Maar heeft de beamer an sich niet voldoende aansluitingen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:16

Illusion

(the art of)

Ik denk dat je met een extron in1508 praktisch alles kan wat je wilt. http://www.extron.com/mob...px?id=in1508&s=4#features
Rf ga je echter niet vinden, waar heb je dat voor nodig? Je kan daar evt een externe tuner (of oude videorecorder) voor gebruiken. Die zet het signaal dan om naar bijv, component/composiet/svideo.

Maar vertel specifieker hoeveel en welke appraten je hebt, en hoeveel aansluitingen je nodig hebt, en wat je er allemaal mee wil. Misschien kom je met een goede av-reciever ook wel een heel eind. Je kan component/rgb met een verloopje omzetten naar vga.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:26:
Die RF in maakt het lastig. (..) Maar heeft de beamer an sich niet voldoende aansluitingen?
De beamer hangt ver weg aan 't plafond met een hele lange D-sub kabel er naar toe (en trouwens ook een HDMI-kabel). Dan zou er een nieuwe lange kabel gelegd moeten worden (mogelijk ook met signaalversterker).
Illusion schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 01:01:
Ik denk dat je met een extron in1508 praktisch alles kan wat je wilt. http://www.extron.com/mob...px?id=in1508&s=4#features
Rf ga je echter niet vinden, waar heb je dat voor nodig? Je kan daar evt een externe tuner (of oude videorecorder) voor gebruiken. Die zet het signaal dan om naar bijv, component/composiet/svideo.

Maar vertel specifieker hoeveel en welke appraten je hebt, en hoeveel aansluitingen je nodig hebt, en wat je er allemaal mee wil. Misschien kom je met een goede av-reciever ook wel een heel eind. Je kan component/rgb met een verloopje omzetten naar vga.
VHS-speler, DVD-speler, TV-signaal dus (da's toch RF?), laptops (die hebben meestal D-sub out). Op de Zinwell werd automatisch de actieve input geselecteerd --> signaal naar beamer via D-sub. (Alleen snap ik niet hoe dat zit met de RF; die lijkt me altijd actief.) Met de knop source kon je dan een andere input kiezen, als je meerdere inputs actief hebt.

Sodeju... Die Extron is onbetaalbaar! Bijna 2000 euro (https://www.klundertmuzie...329/1/Extron-IN1508-45662). Daar kan je een VW New Beetle voor kopen... :P

[ Voor 70% gewijzigd door kimborntobewild op 26-01-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:16

Illusion

(the art of)

Hij staat voor 200 op ebay :)

Maar ik denk dat je met een moderne av-reciever en een humax(dvb-c)tuner ook wel bereikt wat je wilt.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.