Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Basis laptop

Pagina: 1
Acties:

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 22:40
Hoi,

Deze laptop is niet voor mij, maar voor een kennis. Ik zal nu even het lijstje aanvullen om jullie te voorzien van zoveel mogelijk info.

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Dit is wat ik eruit heb begrepen, de laptop wordt aangesloten op een camera die foto's/filmpjes maakt van bijvoorbeeld sterren/planeten, dit gaat met 1280x960 op 30 of 60 fps. De HDD moet dus minimaal 7200RPM zijn (of een SSD als dat binnen het budget past.) OS wordt waarschijnlijk Windows 10 Professional, hij wilt het liefst Windows 7 maar ik denk dat we daar niet zo gauw meer aan komen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer rond de laptop die ik heb voorgesteld, rond de €500,00 zou mooi zijn. Tenzij het veel scheelt dan kan het wat meer zijn. Minder is natuurlijk ook prima

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Wordt denk ik vooral thuis gebruikt, hoeft dus geen ultrabook te zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Hij heeft goede ervaringen met HP maar dit is geen eis, vergelijkbare merken zijn ook prima.

Nu even nog wat aanvullende informatie. Ik heb zelf deze laptop gevonden. Even een onderbouwing waarom ik deze heb gekozen.

Processor
een i3 zal voldoen, de 5000 serie is nog aardig vlot en kan goed meekomen, deze lijkt met qua prijs/prestatie een goede keuze.

Werkgeheugen
De laptop moet minimaal 4gb hebben, deze laptop heeft 8gb en dat is natuurlijk ook prima, gaat de laptop net wat langer mee.

Opslag
De laptop moet minimaal 250gb opslag bevatten. Dit mag een HDD of SSD zijn, maar een HDD valt net wat beter in het budget, dus ben ik hier naar gaan kijken. De HDD moet wel minimaal 7200RPM zijn.

Scherm
Laptop moet ongeveer 15" zijn, deze is 15,6" dus dat is prima.

De reden dat ik niet voor deze laptop ga, is omdat de HDD 5400RPM is, nou ben ik dus eigenlijk opzoek naar een goed alternatief met een snellere HDD of zelfs een SSD. De rest van de componenten lijken goed, alleen zou het Windows 10 professional moeten zijn ipv Home. Hierbij schakel ik jullie hulp dus even in :)

Mochten er nog vragen zijn hoor ik het, alvast bedankt!

Groetjes,
Jony

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Hybrid HDD een optie? dan zit je al snel naar deze te kijken bijvoorbeeld.
pricewatch: HP Pavilion 15-AB280ND

Verder zijn dit laptops die aan jouw eisen voldoen: http://tweakers.net/categ...xxi78-bx6OoRy4ZP2Svuh1voF
Of moet de beeldresolutie hoger zijn?

• Hapkoek
TweakTweet schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:16:
Hybrid HDD een optie? dan zit je al snel naar deze te kijken bijvoorbeeld.
pricewatch: HP Pavilion 15-AB280ND

Verder zijn dit laptops die aan jouw eisen voldoen: http://tweakers.net/categ...xxi78-bx6OoRy4ZP2Svuh1voF
Of moet de beeldresolutie hoger zijn?
Durf eigenlijk zo niet te zeggen of een SSHD een probleem is.. Heb er geen ervaring mee, maar zit de snelheid daarvan gelijk aan een HDD van 7200RPM? Of valt dit het beste te vergelijken.

Ik zal ook meteen je 2e link nakijken, daar zit vast wat tussen. Bedankt alvast :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hapkoek op 25-01-2016 16:22 ]

• TweakTweet
Hapkoek schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:20:
[...]

Durf eigenlijk zo niet te zeggen of een SSHD een probleem is.. Heb er geen ervaring mee, maar zit de snelheid daarvan gelijk aan een HDD van 7200RPM? Of valt dit het beste te vergelijken.

Ik zal ook meteen je 2e link nakijken, daar zit vast wat tussen. Bedankt alvast :)
Naar mijn weten is een SSHD een gewone harde schijf (5400 RPM) van 500gb maar er zit in de laptop een zogenaamd cache-geheugen van 8gb waarop veel gebruikte informatie / programma's (tijdelijk) worden opgeslagen. Dit cache geheugen kan naar mate de tijd een soort van leren wat jij vaak nodig hebt en dat dus vanuit de cache-ssd sneller opstarten.

Dat zeg ik niet met 100% zekerheid overigens, dus vul me aan als ik fout zit.
Ik weet dus niet of dit mogelijk is voor jou, ik denk overigens niet dat je in dit budget een 7200 RPM HDD of 250gb SSD gaat vinden zonder al te veel op de andere punten in te leveren.

• Hapkoek
TweakTweet schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:30:
[...]

Naar mijn weten is een SSHD een gewone harde schijf (5400 RPM) van 500gb maar er zit in de laptop een zogenaamd cache-geheugen van 8gb waarop veel gebruikte informatie / programma's (tijdelijk) worden opgeslagen. Dit cache geheugen kan naar mate de tijd een soort van leren wat jij vaak nodig hebt en dat dus vanuit de cache-ssd sneller opstarten.

Dat zeg ik niet met 100% zekerheid overigens, dus vul me aan als ik fout zit.
Ik weet dus niet of dit mogelijk is voor jou, ik denk overigens niet dat je in dit budget een 7200 RPM HDD of 250gb SSD gaat vinden zonder al te veel op de andere punten in te leveren.
Oke, dan is een SSHD misschien niet zo ideaal. En inderdaad, als er een HDD van minimaal 7200 RPM in de laptop moet zitten, zal er ingeleverd moeten worden op andere componenten als er binnen het huidige budget moet worden gebleven.

Alleen nog even kijken met welke besturingssystemen de laptops worden geleverd.

• TweakTweet
Als je puur alleen naar prijs en 7200 RPM kijkt krijg je deze laptops
http://tweakers.net/categ...xBdlpijZBWtZATUoBRbW1sLAA
Denk niet dat er wat tussen zit, of wel?

• Hapkoek
TweakTweet schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:45:
Als je puur alleen naar prijs en 7200 RPM kijkt krijg je deze laptops
http://tweakers.net/categ...xBdlpijZBWtZATUoBRbW1sLAA
Denk niet dat er wat tussen zit, of wel?
Uit je vorige link met de filter komen eigenlijk alle 3 de laptops wel in aanmerking behalve de HP Elite vanwege het scherm formaat. Zal ze voorstellen en vanuit daar een keuze maken denk ik.

• TweakTweet
Ben benieuwd wat het gaat worden
Pagina: 1