Toon posts:

Probleem met opstarten internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

sinds enige tijd heb ik een raar probleem als ik mijn PC opstart: De PC (windows 7 met een SSD en bedraad internet) start razendsnel op, maar nadat dan Windows is gestart duurt het (vaak) wel een paar minuten voor de Internet connenctie is gelegd.
Daarna is er prima internet, razensnel,
Maar tot die tijd draait het icoontje in de tray als een dolle. Vrrmd genoeg blijft hij soms draaien, of geeft zelfs dat gele driehoekje, als er al WEL internet is, geen logica in te ontdekken. Als ik allen 'te vroeg' ben, bevriest de hele boel, tot internet verbonden is, en dan werkt alles weer prima.

De router (T-link) is nieuw, telefoons, tablet e.d. hebben prima internet.
De (Ziggo) router is nieuw
Bekabeling is bijna nieuw, en ALS ik verbinding heb, is het razendsnel.
Aangezien ik een hekel heb aan preloaded programma's: er wordt niets gestart, alleen de Acronis Scheduler e.d. Voor zover ik weet heb ik geen virussen of malware: met Panda en Microsoft virusscanner gestest.
IPCONFIG gebruikt voor renew, flush dns case e.d.

Wie o wie heeft er een zinnig idee ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilo98
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-03 18:55

rilo98

BattleTag Rilo98#2407

Probeer de computer in de router of de computer een vast ip adres te geven. Dan word hij geforceerd deze te krijgen en duurt het minder lang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-10 22:51
Je kan proberen je drivers opnieuw te installeren. Of kijken voor updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.lenders
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 08:47
Zal idd IP toekenning zijn die erg vertraagd is. Router of netwerkkaart defect?
Vast IP lost het op maar dat is geen mooie oplossing.

Heb je nog andere apparaten die verbinden? Is het daar ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

bedankt voor de suggesties. Ik ga ze in elk geval vanavond proberen. Router stuk lijkt me vreemd .. ik heb juist hierom een nieuwe router gekocht, dan zouden de oude EN de nieuwe het beide hebben.
Netwerk kaart stuk . .dat kan uiteraard. Het is een on-board, dus vervangen gaat niet lukken, maar eentje er bij moet kunnen, maar ik zoek graag eerst even verder, drivers is goedkoper.
Andere apparaten .. allen draadloos: Tablet, telefoon, alles werkt prima, geen vertraging merkbaar. Je zou dantoch van bedraad internet helemaal een flitsende verbinding verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval geen nieuwere drivers te krijgen. En helaas .. vast IP adres lijkt ook niet te helpen. Aangezien het gewoon lang duurt, maar niet ieder keer, en zeker niet even lang, kan ik moeilijk 100% JA of NEE zeggen, maar het 'lijkt' dus niet te verbeteren. Jammer. zinnige tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
IP gegevens handmatig invullen

Oh, dat was al voorgesteld

Apparaat uit apparaatbeheer verwijderen en opnieuw laten detecteren.

[ Voor 62% gewijzigd door Manke op 28-01-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Is dit als je de browser opstart of is het in windows zelf? Het lijkt mij raar dat windows bevriest bij een slechte internet verbinding.. Lijkt mij ook raar dat dit dan aan de hardware kant zal liggen. Ik zou dan aan de software kant gaan zoeken, drivers en update's inderdaad.

Is het wel alleen in de browser, kijk of het met een andere browser wel werkt.

Hoe gaat het pingen? pingen naar je router, pingen naar buiten "google: 8.8.8.8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de suggesties, maar hij bevroor echt bij het opstarten van 'wat dan ook'. Dus pingen e.d. .... dat lukt ook niet.
Het zal vast wel een driver zijn geweest (maar waarom werkt die dan opeens slecht) want, totaal onverwacht: upgrade naar Windows 10 lost dit helemaal op. zodra het scherm er is, is Internet beschikbaar. Nu alleen in Win 10 proberen een 'beetje' privacy te behouden, en het stomme startscherm 'login as other user' om zeep helpen.
Pagina: 1