Mega.nz ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.023 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-06 23:47
Ik kan nauwelijks iets vinden over mega.nz online, behalve de nieuwsberichten van vaak jaren geleden. Of kan ik gewoon niet goed zoeken?

Ik ben al een tijdje Mega.nz aan het uitproberen, vanwege de 50 GB gratis cloud data. Tot nu toe werkt de client aardig. De site zelf is vaak ontzettend traag, maar die gebruik ik niet, want niet nodig.

Ik gebruik MEGA omdat iCloud en dergelijke me te duur zijn, ook al is de snelheid daar beter.

Wel heb ik gemerkt dat de MEGA client soms vastloopt. Het lijkt er op dat dit gebeurt bij bepaalde bestandsformaten. Zo wilde het uploaden van een .m4a bestand maar niet voorbij een bepaald punt komen. Herstarten, cache legen etc hielp niet. Het bestand comprimeren tot een .m4a.zip loste het probleem als bij toverslag op. Ik kwam op dit idee aangezien ik in het verleden al eens gemerkt had dat Dropbox zich verslikte bij gebruik van bepaalde characters in de naam van een map of bestand, terwijl het systeem (OS X) daar geen moeite mee had.

Hoe zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

skate master

Autodesk Educator Expert

Ik gebruik Mega ook al een geruime tijd naar tevredenheid.
Wel heb ik inderdaad ook gemerkt dat de client soms niets doet totdat je deze opnieuw start.
Ik gebruik het puur om grote bestanden beschikbaar te maken voor anderen en niet zozeer als opslag.

Verder prima over tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395898

Ik gebruik het ook al jaren maar ik mijn account is OPEENS GEBLOKKEERD! :O :?

Ik mail mega met de vraag waarom mijn account is geblokkeerd..krijg ik dit als mail terug.

''Hello,

Your account was suspended due to a breach of Mega's Terms of Service including clause 13.5.

13.5 use our website, our mobile applications or services, including, without limitation, any communication tools available through the website or our mobile applications, or any forum, chat room or message center that provide:
13.5.1 to store, use, download, upload or otherwise transmit or make available, data in violation of any law (Including violation of copyright or other intellectual property rights held by us or anyone else);

You will not be able to regain access to your data or appeal this decision.''

Dit staat op wiki

''Aangezien Mega de encryptiesleutels van geüploade bestanden niet weet kunnen ze de inhoud niet bekijken. Om die reden kan Mega niet verantwoordelijk voor de inhoud van de geüploade bestanden worden gehouden''

Zij hebben dus WEL in mijn bestanden zitten neuzen :( :(

Ik snap niet dat zij niet aan hun eigen voorwaarden houden! :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codeclap
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
Buiten het feit om dat dit een aardig oud topic is:

Misschien een hele kromme gedachtengang hoor, maar wat als iemand een DMCA-request heeft aangevraagd op een (misschien toevallig) gedeelde link met (mogelijke) illegale content..?

Ik noem maar wat hoor. Dan hoeven ze niet te hebben " zitten neuzen in je bestanden"- ze voldoen echter enkel en alleen aan een DMCA-request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:23

NSG

Je weet niks!

Anoniem: 395898 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:24:
Ik gebruik het ook al jaren maar ik mijn account is OPEENS GEBLOKKEERD! :O :?

Ik mail mega met de vraag waarom mijn account is geblokkeerd..krijg ik dit als mail terug.

''Hello,

Your account was suspended due to a breach of Mega's Terms of Service including clause 13.5.

13.5 use our website, our mobile applications or services, including, without limitation, any communication tools available through the website or our mobile applications, or any forum, chat room or message center that provide:
13.5.1 to store, use, download, upload or otherwise transmit or make available, data in violation of any law (Including violation of copyright or other intellectual property rights held by us or anyone else);

You will not be able to regain access to your data or appeal this decision.''

Dit staat op wiki

''Aangezien Mega de encryptiesleutels van geüploade bestanden niet weet kunnen ze de inhoud niet bekijken. Om die reden kan Mega niet verantwoordelijk voor de inhoud van de geüploade bestanden worden gehouden''

Zij hebben dus WEL in mijn bestanden zitten neuzen :( :(

Ik snap niet dat zij niet aan hun eigen voorwaarden houden! :(
toon volledige bericht
Ze hoeven niet in jou bestanden te neuzen om te kunnen zien dat het bestanden betreft met een copyright. Nou weet ik niet exact wat het in jou geval betreft, maar als het iets is dat je van bijvoorbeeld ThePirateBay kan plukken met exact dezelfde hash als het door jou geüploade bestand, dan kan iemand anders dat ook.

Ben jij de eerste die dat bestand upload naar mega en probeert iemand anders het dan een paar dagen nog een keer, dan ziet mega dat de hash hetzelfde is en wordt het dus NIET dubbel opgeslagen op hun servers, maar krijgt die andere persoon in feite en snelkoppelingen naar bestand dat jij geüpload hebt.

Dit kan dus honderden keren voorkomen en er hoeft maar één claim te komen en jullie zijn allemaal de sjaak.

Anoniem: 395898

@codeclap wat is een DMCA-request precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Anoniem: 395898 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:26:
@codeclap wat is een DMCA-request precies?
Gooi het eens in Google zou ik zeggen. DMCA is een Amerikaanse wet.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je kickt een topic van bijna een jaar oud.

Omdat ook niet duidelijk is wat je nu precies wilt, behalve een rant dat je account dicht is, gaat dit draadje dicht. Als je een topic wilt openen dan kan dat, maar zorg ervoor dat je een duidelijke vraag of discussiepunt aandraagt én voldoende achtergrondinformatie geeft. Bijvoorbeeld, was 13.5.1 van toepassing?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.