[win10] bug? dual screen/stretched/wallpaper ? Na slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Beste tweakers, :w

Sinds deze week Windows 10 op me pc geïnstalleerd, werkt voor zover allemaal vlekkeloos .. maar toch kom ik steeds terug op een (irritant) probleem na het 'wakker' maken van de computer.

Ik draai dual screen setup en dus ook een stretched wallpaper welke doorloopt van scherm 1 naar 2. Als me pc even in slaap is gevallen dan is de stretched wallpaper op beide schermen normaal te zien, dus niet stretched of doorlopend. (heb dan dus 2 keer een plaatje staan op beide schermen)

Dit krijg ik zelfs, als ik weer speel met de instellingen (bureaublad instellingen) niet meer terug, totdat ik me pc helemaal afsluit.

Het gekke is dat die dat ook juist doet op moment dat de pc niet uit gaat maar de welkoms venster in beeld komt. (dan krijg ik alleen op de 1ste scherm een standaard windows diavoorstelling met welkom in beeld de rechterscherm is dan zwart)

Dan nog een laatste dingetje, alles van me rechterscherm (paginas. mediaplayer, aps enz) staat vervolgens op de linkerscherm en is me rechterschem steeds helemaal leeg. Dus moet ik steeds alles overslepen --> naar rechterscherm als ik weer begin 8)7

Hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, mijn dank is groot _/-\o_

UPDATE

Met kort in slaapstand gaan schijnt de computer geen probleem te hebben, dan is alles gewoon normaal. Blijkbaar heeft het te maken met het vergrendeling scherm die alleen op een enkele scherm opent (en dus alles op de achtergrond naar die scherm verplaatst inc achtergrond). Kan ik deze scherm niet compleet uit zetten of verwijderen als optie?

[ Voor 12% gewijzigd door Reg-Edit op 25-01-2016 02:15 ]

www.jaxxx.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Nu 2 maanden later helaas nog steeds met het zelfde irritante probleem, waardoor ik alweer bijna van plan ben Windows 8 erop te zetten. Heb namelijk ook alweer een fresh instal van Win 10 gedaan .. en dat hielp ook niet..

Wat me wel opvalt, is dat ik het deuntje voor 'apparaat gekoppeld' en 'apparaat ontkoppeld' hoor als ik uit slaap stand kom. En dat dan juist dit probleem zich voor doet.

Zou het dan kunnen zijn, dat bv beeldscherm 2 ontkoppeld word, waardoor alles naar beeldscherm 1 verschuift, en vervolgens beeldscherm 2 dus weer koppelt en deze leeg blijft ?

En daarom dus ook de wallpaper niet meer streched is maar op beide schermen verschijnt ?

En dan de hamvraag, hoe dit eventueel opgelost kan worden ?

Wie o wie helpt me windows 10 door te komen :X 8)7 O-)

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Extended setup? Welke type aansluiting? GPU en/of onboard? Energie plan setting voor PCI-E?
http://windows.microsoft....le-monitors#1TC=windows-7

O ja, geef wat meer informatie.. :)

[ Voor 30% gewijzigd door GerardVanAfoort op 22-03-2016 19:52 ]

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dit lijkt op de problemen die ik had met een DisplayPort daisychain met Dell monitoren. De resolutie vloog steeds terug naar 1024*768 op een enkel scherm omdat de detectie wegviel. Opgelost door elk scherm dan maar los aan te sluiten. Weet niet wat je setup is, maar je kunt zoiets proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Sorry my bad ..

Ik draai op een GeForce GTX 680 op stuurprogramma 361.43
En heb 2x Dell 3008wfp op 2560x1600 met dus 2x DVI-D Dual Link kabels om op deze resolutie te kunenn draaien.

Na het typen van mijn vorige bericht bedacht ik me ook om even te gaan kijken naar de pci-e energie modus, deze heb ik zojuist uit gezet in de hoop dat dit misschien zal werken, maar daar kom ik pas achter als die de hele week normaal doet.

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Update, het is een dag goed gegaan, maar vandaag kom ik net terug van werk, en tadaa, ik hoorde het deuntje weer voor ontkoppelen en aankoppelen van een apparaat .. en alles was weer op me linker scherm terug te vinden .. :(

Dus energie instellingen op de pci-e heeft in dit geval niet geholpen. Ik merk wel dat het langer tijd nodig heeft om zo te reageren, met een klein uurtje of iets langer heb ik dit probleem eigenlijk niet, pas als die een halve dag slaapt vertoond die deze gebreken ..

www.jaxxx.nl

Pagina: 1