Windows 7 installeren vanaf herstelpartitie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hallo,

Ik heb vorige week de Windows 10 upgrade gedaan. Nadat ik gekeken heb of alles werkt onder windoes 10 heb ik van de Microsoft site een ISO gedownload om een clean install te doen. (Toshiba is heul goed in bloatware meeleveren)

Nu is het zo dat ik toch weer terug wil naar Windows 7. Er is een nieuwe SSD in mijn laptop gezet waar een imagine van de Windows 7 installatie opstaat. Alleen krijg ik op geen enkele manier de recovery gestart. Volgens de handleiding (google wijst je telkens hier naar door) moet ik of f8 of 0 gebruiken bij het opstarten, maar Windows blijft gewoon opstarten. Is er nog een andere manier om vanaf die imagine op te starten?

Het gaat trouwens om een toshiba sattelite c660 laptop.

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via hoi1234 op 25-01-2016 07:17)

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 14:18
Nouja nu je het zegt. Is bij windows 10 weer allemaal anders. Bij windows moet je vanuit het systeem naar de herstelinstellingen.

Je gaat Start > Instellingen > bijwerking en beveiliging > Systeem herstel > geavanceerde opstartopties en dan op opnieuw opstarten. Dan zou je wel een recovery optie moeten krijgen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat de recoverypartitie daadwerkelijk aanwezig is? Want het kan natuurlijk zijn dat de Windowspartitie over is gezet, maar de recovery niet.

Je kunt dit controleren door in je computer te kijken naar de partities (C:, D:, enzovoorts) op je schijf.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2016 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 23:39:
Weet je zeker dat de recoverypartitie daadwerkelijk aanwezig is? Want het kan natuurlijk zijn dat de Windowspartitie over is gezet, maar de recovery niet.

Je kunt dit controleren door in je computer te kijken naar de partities (C:, D:, enzovoorts) op je schijf.
Ja. Ik had een D schijf en daar stond hij op. Raar genoeg is het sinds Windows 10 F
(Had de D partitie verkleind, omdat deze 60GB groot was ofzo en ruimte nodig had voor win 10 update). Hij staat er nog wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
Maar staat daar ook data op. Bij het verkleinen kan die ook geformatteerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
MichaelvD2203 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 00:16:
Maar staat daar ook data op. Bij het verkleinen kan die ook geformatteerd zijn.
Er staat wel data op. Sws een mapje met hddrecovery. Maar f8 is toch safe mode? En als ik 0 doe lijkt me toch dat ik sowieso een menu moet krijgen al is er geen recovery partitie?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
Nouja nu je het zegt. Is bij windows 10 weer allemaal anders. Bij windows moet je vanuit het systeem naar de herstelinstellingen.

Je gaat Start > Instellingen > bijwerking en beveiliging > Systeem herstel > geavanceerde opstartopties en dan op opnieuw opstarten. Dan zou je wel een recovery optie moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
MichaelvD2203 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 00:29:

dankjewel! Ik laat het weten of het geholpen heeft! Ik had trouwens ook al iets met herstel binnen Windows gedaan, maar dat zou ik dan wel niet goed gedaan hebben

Heb het geprobeerd. Maar het lijkt dat er een herstelpunt teruggezet wordt. Hij geeft in ieder geval aan geen herstelmedia te vinden en het menu ziet hetzelfde uit als het menu van een herstelpunt.

Ben nu zo ver dat ik op de herstelpartitie kom vanuit de herstelprocedure. Alleen ik heb de F schijf geselecteerd, maar weet niet welk bestand ik met selecteren? Of kan ik vanaf (een illegale) Windows een herstel uitvoeren die mijn bestanden terug zet?

[ Voor 27% gewijzigd door hoi1234 op 25-01-2016 21:48 ]

Pagina: 1