Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 21:08

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Volgens mij haalde het zelfs het nieuws in Nederland, we hadden in New York afgelopen zaterdag visite van Jonas. Jonas is een overijverige sneeuwstorm. Jonas zorgde ervoor dat er iets redelijk uniek gebeurde: vanaf half twee in de middag mochten er voor een periode van 16 uur geen auto's rijden in Manhattan. Alle bruggen en tunnels werden afgesloten en iedereen die toch nog op de weg kwam kreeg een boete.

Een prima moment dus om eens naar buiten de gaan en wat beelden te maken van de straten zoals je ze nooit ziet; zonder verkeer. Het idee van deze testcase is om het gevoel en de sfeer van de storm mee te geven.

Op foto 3 na is alles geschoten met een Sony A7ii + 55mm f/1.8. Foto drie is geschoten met de 16-35mm f/4. En voor een ieder die een Sony a7 serie heeft, ze zijn niet wheatersealed maar twee uur in een blizzard lopen en foto's maken ging prima ;).

[1]
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1694/24564284046_fa190b558f_c.jpg[] by Ravnoss, on Flickr

[2]
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1465/23956748503_eed762a809_c.jpg[] by Ravnoss, on Flickr

[3]
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1542/24475242472_81b718edc1_c.jpg[] by Ravnoss, on Flickr

[4]
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1581/23962504144_ea431dabcc_c.jpg[] by Ravnoss, on Flickr

[5]
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1455/24501278931_8b9ac2f622_c.jpg[] by Ravnoss, on Flickr

[6]
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1484/23956748083_d35ac5bda6_c.jpg[] by Ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:55
Geweldige serie! #2 vind ik echt heel vet.

En inderdaad. Weather sealing is overrated! 8)

* PdeBie herinnert zich nog een Tweakers Veluwe meeting waarbij alle camera's in de miezerregen gewoon buiten op een tafeltje lagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-clips
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:04
Complimenten, alleen al voor het feit dat je voor de foto naar buiten gaat in dat weer, maar het zijn ook nog eens echte foto's.
Meanwhile on Amsterdam (no 4...)

12 Augustus 2026 weer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Erg gave platen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 23:13
Zou je je foto's even willen nummeren? Tof dat je de kou heb getrotseerd!

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Dank allen!
Dit was een van de momenten waarbij ik blij was dat ik mijn skipak toch nog even bij de verhuisboedel heb gestoken ;). Enige probleem was dat mijn handschoenen te lomp waren om nog een beetje behoorlijk mee te kunnen fotograferen, waardoor mijn vingers na twee uur wel redelijk gevoelloos warn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:37
Mooie platen. je weet de sfeer goed vast te leggen!

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:14
Door het ontbreken van rijdende auto's en bijna geen (zichtbare) hoogbouw, en fietsers ondanks de sneeuw doet het heel on-newyorks aan wat ik eigenlijk wel grappig vind. Als je had gezegd Amsterdam maar dan een (heel) aantal jaar geleden, had ik het op het eerste oog zo maar aangenomen. Leuke serie.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Nette serie! Vooral foto 1 en 2 vind ik fijn!

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gave serie, beetje surrealistisch door het ontbreken van de auto's en bekende massale drukte van NY.

Gaaf werk!

(aan wat voor temperaturen moet ik denken?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Mooie foto's man! showcase wat mij betreft.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 20:06
#2 vind ik machtig mooi. Komt misschien wel omdat die dame in haar witte jas door de sneeuwstorm zweeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mooie serie, mooi om te zien dat er toch nog zoveel mensen het weer trotseren buiten. De eerste foto vind ik gaaf, lijkt net of het in de jaren 50 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:23
Hele mooie serie. Zoals Brilsmurfffje al aangeeft, lijkt alsof je X aantal jaren terug in de tijd kijkt inderdaad.

Voor mij springt #2 er inderdaad wel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mooie sfeervolle foto's! :)

Foto 1 vind ik persoonlijk een hele mooie.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom deze nu pas tegen...

Toffe foto's op zich, maar ik vind ze wel wat donker en/of plat. Wat meer punch hier en daar zou ze goed doen volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Nogmaals, dank voor alle reacties! Ik heb ondertussen #1 en #2 netjes laten afdrukken en op de muur hangen; dit tot ze weer plaats mogen maken voor iets wat bij de lente past ;).

@Marceltuit het was niet overdreven koud. Volgens mij rond de -10. Echter door de harde wind en sneeuw was de "gevoelstemperatuur" significant lager.

@Woutoud in eerste instantie had ik wat meer contrast in de beelden. In plaats van het grijs zoals nu, wat meer naar harder zwart en wit. Ik vond uiteindelijk deze zachtere omzetting sfeervoller. Maar ik begrijp je opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 11:00

BLN

Om met het commentaar te beginnen: ik vind het jammer dat ze zwart/wit zijn. Daardoor lijken ze al snel heel boeiend (en ik doe het ook wel om fotos commercieel aantrekkelijk te maken) maar je onttrekt de realiteit aan wat (vooral) journalistiek heel interessant is. Een beetje "makkelijk" er van af maken zeg maar. En dat vind ik zonde van zo'n unieke gelegenheid om foto's te nemen.

Verder vind ik het gave en unieke platen. Vooral het gevoel van verlatenheid is soms heel sterk zoals in foto 2.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

erg mooie platen, 1 2 en 4 zijn echt toppers d:)b

ora et labora

Pagina: 1