Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Vraag
Beste antwoord (via MsG op 26-01-2016 13:47)
Ligt dat niet veel dichterbij de 10%... Een 280x is niet veel meer dan een 7970. En de 7950 en 7970 zaten dicht bij elkaar.Thomg schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:44:
Verder dan een 280X kom je niet echt.
https://tweakers.net/cate...buwswI1rddZjuWyEfieQlV_oD
Komt ongeveer neer op 30% meer performance en minder lawaai.
Je kunt dan beter kijken naar een 290. Die komen nog wel eens goedkoop voorbij.
V&A aangeboden: Asus R9290-4GD5
Is wel mee gemined. Moet je even over vragen hoe veel er mee gemined is. En dan als het goed lijkt, er gewoon een andere koeler opzetten.
Alle reacties
I5 12600KF | CM Hyper 212 BE | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 CL16 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0 | Samsung 860 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 2TB | WD20EZRX 2TB | Antec P280 | Seasonic G-series 550 Watt PCGH
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Nick
Ligt dat niet veel dichterbij de 10%... Een 280x is niet veel meer dan een 7970. En de 7950 en 7970 zaten dicht bij elkaar.Thomg schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:44:
Verder dan een 280X kom je niet echt.
Is wel mee gemined. Moet je even over vragen hoe veel er mee gemined is. En dan als het goed lijkt, er gewoon een andere koeler opzetten.
Voorwaarts!
Nee, een 280X is een 7970 met wel een verbeterde chippie ( 7970 Ghz ), check maar tpu.Zeara schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:12:
[...]
Ligt dat niet veel dichterbij de 10%... Een 280x is niet veel meer dan een 7970. En de 7950 en 7970 zaten dicht bij elkaar.
Die 290 is op zich niet een slecht idee, maar het gemis van garantie is niet helemaal wat je wilt.
In dat geval is een 290 met iets als een accelero/gelid icy een prima oplossing.MsG schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:23:
Tja ik heb al bijna 8 jaar mijn videokaarten tweedehands, soms met garantie, soms zonder. Nog nooit gebruikt die garantie.Vaak is de fabrieksgarantie, als die er is, fijner dan de winkelgarantie, gezien die officieel alleen voor de originele koper is. Maar ik verkoop de videokaarten altijd weer ruim voordat ze stuk gaan. Dus ben niet zo bang voor een ex-miningkaart.
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.
Move VB -> CAA
Oslik blyat! Oslik!
[ Voor 9% gewijzigd door Cota op 25-01-2016 16:07 ]
I5 12600KF | CM Hyper 212 BE | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 CL16 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0 | Samsung 860 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 2TB | WD20EZRX 2TB | Antec P280 | Seasonic G-series 550 Watt PCGH
Dan zou ik de kaart wegdoen en voor een goede R9 290 gaan zoals al werd gezegd hierboven.
zoals deze, toevallig uit mijn woonplaats
Lijkt mij een betere deal dat zon heethoofd 290
R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC
Krijg hem hopelijk morgen binnen.
Welke is het geworden? een non-reference model?
Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC
Ik zal mijn ervaringen posten.
De luidheid is koffiedik kijken, wie weet is het wel minder dan mijn 7950 Double Dissipation die erg luid kan zijn.
Worst case scenario kun je er een gelid of accelero koeler (40-60 euro) op zetten en dan heb je alsnog een aardige deal.
Of gelijk voor zoiets gaan: V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
In het geval van dat eerste: Die horen gewoon "stil" te zijn, al zijn de Club3D's wel erg agressief qua koeling. En weet je zeker dat het je kaart is? Menig voeding maakt een vrij veel lawaai als je er een R9 290 aan hangt.
Als je een stofzuiger hebt gekocht, dan is het beste idee er een pricewatch: Gelid Solutions ICY Vision Rev.2 (All VGA Cards) op te knutselen, liefst ook met een fancontroller. Dat ding is op 5v onhoorbaar, maar dan koelt ie niet genoeg voor gaming. 7v is prima voor 95% van de games, en mijn Seasonic M12 komt daar luid en duidelijk boven uit. Pas op 12v begint ie te janken, maar is hij alsnog stiller dan een reference koeler.
People as things, that’s where it starts.
Die videokaartkoeling heb ik ook naar gekeken, alleen werkt deze by default ook niet op de R9 series, en brengt het weinig restwaarde op.
De R9 290 varianten die van zichzelf al stil zijn zijn veelal te lang voor mijn Coolermaster 690 Advanced II.
Het is zeker weten mijn videokaart. Mijn voeding maakt geen lawaai en voor mijn processor heb ik een Tranquilo. Bovendien heb ik het met kast open ook duidelijk geconstateerd.
Of op zoek gaan naar een korte 290. De Gigabyte was behoorlijk kort, maar daar zijn niet heel veel van verkocht.
Een alternatief voor de 290 is er niet echt. GTX780's zijn trager, en ook best wel enorm, GTX970's zijn veel duurder.
Dank je voor je reactie. Dan hou ik die koeling een beetje in de gaten. Vind het nog wel wat duur, want je moet dan eerst die basisset van om en nabij de 45 incl verzending, en dan nog los een module van een tientje.RobinHood schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:04:
Tja, met een stofzuiger, en een beperkte lengte, zit je eigenlijk wel vast aan die Icy, en met de http://www.gelidsolutions...x.php?lid=1&cid=13&id=108 kun je 'm gewoon direct op je 290 schroeven. Het is even een uurtje prutsen, als je het netjes wilt doen met de RAM chippies, maar dan ben je wel klaar.
Of op zoek gaan naar een korte 290. De Gigabyte was behoorlijk kort, maar daar zijn niet heel veel van verkocht.
Een alternatief voor de 290 is er niet echt. GTX780's zijn trager, en ook best wel enorm, GTX970's zijn veel duurder.
Maar voor rond de 200 is er blijkbaar geen alternatief in elk geval, ben blijkbaar een beetje verwend geraakt door die ex-miningkaarten qua prijs. Mijn HD7950 was de eerste videokaart die ik gewoon voor onder de 100 heb gekocht en waar ik nog veel games goed mee heb kunnen spelen. De bang for buck-factor ligt steeds lager wanneer het bedrag hoger wordt. Zo gigantisch verschil merk ik ook weer niet tussen mijn HD7950 en nu mijn R9 290, maar dat kan ook zijn omdat je de settings nu ook weer hoger zet, of door mijn processor (i5 2500).
Rond de 200 euro is er echt geen alternatief, tenzij je iemand kan vinden die echt heel snel van zijn GTX970 af wil, maar dan is 200 euro echt op het spotgoedkope af.
Zelf vond ik die Icy niet zo heel duur, toen ik mijn 290 kocht waren 290's met echte koelers een stuk duurder, waardoor een Icy erop zette alsnog goedkoper is. En eigenlijk is dat nog steeds wel het geval.
Wat je trouwens ook nog kan doen is de koelpasta vervangen voor betere pasta. De standaard pasta is een enorme kwak van die witte koelprut. als je dat vervangt voor een drupje goede pasta scheelt dat ook al behoorlijk wat. Ook kun je dan, als de koeler er toch af is, de boel eens goed uitblazen. Neem trouwens wel een niet-geleidende koelprut, dus geen AS-5, maar bijv. MX-4.
Ik heb mijn R9 290 verkocht vanwege het lawaai en de prijsval die er aan zat te komen. Nu zit ik een beetje semi-passief rond te kijken op een andere. Ik heb 3 monitors, maar omdat ze verschillende DPI hebben zal ik niet heel vaak op 3 schermen gamen. Ik heb ergens anders echter nog een scherm die wel kloppend is, waardoor als het een beetje draait het af en toe weleens leuk zou vinden om op 3 schermen te gamen.
Wat zou weer voor 200,- nu een beetje goede optie zijn? Ik mik nu voornamelijk een beetje op een GTX 970, maar ik vind dat ze nog wel iets mogen dalen tweedehands. een AMD 480 is net weer wat duurder en ook slecht leverbaar, daarnaast heb ik liever tweedehands, ivm waardekeldering.
https://tweakers.net/cate...lbRSpYGhoZKOiDKSCm2trYWAA
V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Weg
Als die beter is, waarom is deze dan dezelfde prijs danwel goedkoper dan de GTX 970?mitsumark schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:02:
Voor 3 schermen wil je eigenlijk geen 970, wat dacht je van een 2e hands 390(X)?
https://tweakers.net/cate...lbRSpYGhoZKOiDKSCm2trYWAA
Ik heb destijds een Sapphire R9 290x Vapor-X gekocht waar ik nog echt heel blij mee ben.
Volgens mij was dat een van de (zo niet de) stilste 290x-en die er te koop waren destijds. Niet goedkoop, geloof dat ik er ruim 550 euro voor betaalt heb.
Hoewel het een stille variant is hoor je die evengoed met gamen onder full load.
Oplossing is geluid van je game wat harder zetten
Of een koptelefoon op je knarretje zetten
[ Voor 64% gewijzigd door vosss op 27-07-2016 21:30 ]
Omdat bijna alle Nvidia's 2e hands (en nieuw) veel te duur worden verkocht.MsG schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:47:
[...]
Als die beter is, waarom is deze dan dezelfde prijs danwel goedkoper dan de GTX 970?
De 390 is op de hogere resoluties al gauw 10% beter dan de 970, bijna gelijk aan de 980.
https://www.techpowerup.c...hire/R9_390_Nitro/23.html
[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 27-07-2016 22:22 ]