Behuizing uitzoeken.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 724952

Topicstarter
Beste Tweakers!

Ik zoek een?
Behuizing. Ik heb een PC samengesteld maar ik twijfel nog heel erg over de behuizing. Ik wil graag een zo stil mogelijke pc, maar hij moet er ook goed uitzien. Ik zou dus graag een raam in de behuizing willen hebben. Ik heb gekeken naar de S340 rood en zwart van NZXT, maar ik ben bang dat die aardig luid is. Toen kwam ik bij de Define S Window van Fractal Design. Ik vind deze heel mooi, maar best wel prijzig. Ik zoek dus een stille mooie zwarte case met een raam en eigenlijk ook een power supply shroud, basement, of bij welke naam jij het noemt.

Als er niks is binnen mijn budget (op de Define S na) mag je ook behuizingen zonder ramen aanbevelen. Deze moeten dan wel minder dan 80€ kosten.

Wat is je budget?
Minder dan 90€ voor een stille behuizing met raam en minder dan 80€ voor een stille behuizing zonder raam.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor het merk niet, algemene voorkeuren:
Stil (geluiddempende matten);
Zwart van kleur;
Raam;
Power supply shroud (zou ik deze eventueel relatief goedkoop kunnen laten maken?).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 213,90€ 213,90
1MSI Z170A PC MATE€ 117,95€ 117,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 359,-€ 359,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Fractal Design Define S - Window€ 86,95€ 86,95
1Scythe Ninja 4€ 38,95€ 38,95
1G.Skill Ripjaws 4 F4-2400C15D-8GRR€ 47,-€ 47,-
1Cooler Master GM G550M€ 62,95€ 62,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 974,65

Super bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 724952 op 25-01-2016 18:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
Ik heb jaren terug een vergelijkbare pc gebouwd, een i5 met een mugen koeler en een 660 gtx videokaart.
De kast was een Fractal R4.
Dat is een superstille pc gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
Een raam gaat altijd extra geluid geven dan een volledige dichte kast met geluid blokkerende side panels.

De normale pricewatch: Fractal Design Define S is in dat opzicht een stuk stiller. Daarnaast is een r9 390 een kaart die onder load meer geluid maakt dan bijvoorbeeld een GTX 970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

S340 is leuk voor het geld, maar uiteraard heeft een duurdere kast wat voordelen wat bouwkwaliteit (en stilte) betreft. Overigens kan je met een S340 prima een stil systeem bouwen, ik vrees alleen dat jouw GPU niet stil gaat zijn, en daar doet een kast toch weinig aan. Daarbij, als je een venster wilt, wil je eigenlijk ook een voeding met zwarte kabels ipv de kleurenbende van de (Verder inhoudelijk prima) G550M.

Define S is groter, iets steviger, iets stiller, iets duurder. Maar als je dit bij elkaar bekijkt zou ik het niet direct heel strak willen noemen. Ik zou zelf ook eerder naar geen gesloten variant kijken (van de Define S, echt een prima kast) tenzij je je componenten wat strakker op elkaar af wilt stemmen wat uitstraling betreft. Een voeding met zwarte kabels, een koeler met zwarte afwerking, een GTX 970 ipv een 390 en je kan met bijv die S340 een stoer ogende build maken die je ook niet hoeft te horen.

[ Voor 7% gewijzigd door Foritain op 25-01-2016 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:35

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

pricewatch: Phanteks Enthoo Pro M Zwart heb je ook een leuke kast voor het geld

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MichaelvD2203 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:42:
Een raam gaat altijd extra geluid geven dan een volledige dichte kast met geluid blokkerende side panels.

De normale pricewatch: Fractal Design Define S is in dat opzicht een stuk stiller. Daarnaast is een r9 390 een kaart die onder load meer geluid maakt dan bijvoorbeeld een GTX 970.
Dat weet ik, maar een raam geeft wel die extra 'wow'- factor. Voor mijn gebruik is de R9 390 de betere kaart die een stuk beter werkt. De GTX 970 is dan wel zo'n 7 dB stiller, performance is belangrijker.
Foritain schreef op maandag 25 januari 2016 @ 01:20:
S340 is leuk voor het geld, maar uiteraard heeft een duurdere kast wat voordelen wat bouwkwaliteit (en stilte) betreft. Overigens kan je met een S340 prima een stil systeem bouwen, ik vrees alleen dat jouw GPU niet stil gaat zijn, en daar doet een kast toch weinig aan. Daarbij, als je een venster wilt, wil je eigenlijk ook een voeding met zwarte kabels ipv de kleurenbende van de (Verder inhoudelijk prima) G550M.

Define S is groter, iets steviger, iets stiller, iets duurder. Maar als je dit bij elkaar bekijkt zou ik het niet direct heel strak willen noemen. Ik zou zelf ook eerder naar geen gesloten variant kijken (van de Define S, echt een prima kast) tenzij je je componenten wat strakker op elkaar af wilt stemmen wat uitstraling betreft. Een voeding met zwarte kabels, een koeler met zwarte afwerking, een GTX 970 ipv een 390 en je kan met bijv die S340 een stoer ogende build maken die je ook niet hoeft te horen.
Wat de GPU betreft geldt mijn eerste reactie. Aan de koeler zal ik me niet zo ergeren, de prestaties maken dat zeker goed. Zou je me een andere PSU en koeler aan kunnen raden binnen mijn huidige budget?

Verder is het grootste nadeel van de Define S voor mij dat er geen power supply shroud, basement, of hoe je het wil noemen is. Is er een met geluiddempend materiaal gevoerde case met raam en basement binnen mijn budget?

Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad ook een mooie case, maar deze heeft net als de S340 geen geluiddempende matten, dus dan heb ik last van hetzelfde probleem.
tweakerharrie schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:41:
Ik heb jaren terug een vergelijkbare pc gebouwd, een i5 met een mugen koeler en een 660 gtx videokaart.
De kast was een Fractal R4.
Dat is een superstille pc gebleken.
Dat is een hele mooie case. Had je de versie met of zonder raam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik denk dat je geluidsdemping een beetje overschat, een vliegtuig van een GPU klinkt nog altijd als een vliegtuig. Zeker de demping van de Define S als je die gaat vergelijken met de R5 of de Silent Base 800 ofzo is hooguit een leuke bonus. Veelal denken mensen dat geluidsdemping geluids 'killing' is, maar uiteindelijk gaat niets boven een solide bouw of stille componenten.

Als je budget flexibel is en je wilt per se een PSU shroud zou je kunnen kijken naar de H440. Kost wat meer, maar is wel een heerlijke case. Of even wachten op de nieuwe Phanteks Eclipse P400 die vermoedelijk met een paar weekjes naar NL komt, de stille versie (fancontroller, geluidsdemping) komt op 80 euro geloof ik. Daarmee zit hij een beetje tussen de S340 en H440 in.

Redelijk betaalbare cases met een mooie PSU oplossing zijn helaas wat schaars. Phanteks Enthoo Pro of Pro M zijn m.i. gewoon prima alternatieven voor je als je toch niet op een paar dB gaat kijken. Tijdens idle kan je in alle besproken cases een stil systeem houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
Ik heb de Fractal R4 zonder raam. Die zijn stiller, de wow factor is niet nodig omdat [a] de PC op de grond staat en [b] die haal ik wel uit het verlichte toetsenbord en muis.
De R4 heeft schuim aan de binnenkant en een glaspaneel verstoort de demping.

En kast goed schoonblazen regelmatig.
Pagina: 1