Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allen,

Ben redelijk nieuw hier, dus wees op je hoede ;)

Gister heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft, en wel de MSI GTX 960 GAMING 4GB GDDR5.
Echter werkt deze niet ( iig niet op mijn systeem )
Mijn oude kaart de SAPPHIRE HD7850 heeft het helaas begeven, hij begon eerst rare strepen te geven over het scherm en liep volledig vast.. dit is 2 keer gebeurd, en daarna kwam die niet verder dan het Windows logo ( en toen sprong het beeld op zwart ).

Hierbij even mijn specs:

Windows 10 Pro 64 bit
Intel Core i7 3820 @ GHz
16,0GB DDR3 @ 667MHZ
ASUSTeK COMPUTER INC. P9x79 (LGA2011)
Normaal gezien de MSI GTX 960, maar momenteel even de AMD Radeon HD 5800 series ( anders kon ik dit niet bekijken ;) )

Even voor de duidelijkheid wat het probleem is:
- Hij draait wel ( geeft lampjes )
- Maar voor de rest zie ik helemaal NIKS op het scherm :( ( Ook niet waar aangegeven staat hoeveel, en welke schijven er aangesloten zijn )

Dit is wat ik heb geprobeerd,

- Op het moment dat ik de kaart erin deed besefte ik mij al snel dat dat die het niet ging doen, ook met deze kaart ( één uit een ander systeem ) had die er geen zin in! Dus heb hem opnieuw geïnstalleerd, nu heb ik hem hem weer aan de praat maar werkt de nieuwe kaart nog steeds niet.

- Heb de kabels al vervangen, met andere poorten aangesloten, andere schermen.
- Ook heb ik de nieuwe kaart in een ander systeem gedaan, en daar werkte hij helaas wel :(

"En ook even de specs van de PC waar die het wel in deed ( maar wat van mij niet had gehoeven ;) )

Windows 8.1 Pro 64 bit
Intel Core i7 860 @ 2.80 HGz
6,00 GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHZ
Gigabyte Technology CO.Ltd P55-USB3
AMD Radeon HD 5800 Series ( hier hoort deze kaart in )"

- De kaart uit het andere systeem in mijn PC gedaan ( de AMD Radeon HD 5800 series ) en die werkt! maar dat is niet wat ik wou.
- Ben er vrij zeker van dat die goed is aangesloten + de voedingskabel met een verloopje naar 8 pins, en ook in de PCIEX16_1 poort ( overigens ook de andere geprobeerd, dus de PCIEX16_2 )

Hooor heel graag of jullie nog andere oplossingen hebben :)

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-01-2016 13:57)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Je hebt je hele SSD geformatteerd voor een GPU swap?

De kaart werkt dus wel in een ander system? Heeft Gigabyte toevallig nog een BIOS update gereleased?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Welke voeding zit er precies in je PC? En wat voor verloopje heb je gebruikt? Het gebruiken van een verloopkabeltje klinkt al niet heel hoopvol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik een Cooler master voeding 700W ( lijkt me voldoende ) en dat verloopje zat bij de Videokaart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En ook al zonder verloopstukje geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th3sander
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-08 10:06
Drivers van de amd software gedinstalleerd met ddu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:13
Start je pc is op zonder gpu, dus scherm rechtstreeks op je mobo. Verwijder alle amd drivers. en probeer het dan is opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik geen rechtstreekse poort op mijn mobo om een scherm op aan te sluiten..
Maar op het moment dat ik mijn pc opnieuw geïnstalleerd had, heb ik er voor gezorgd dat mijn hele ssd schijf geformatteerd was, en daarna geprobeerd op te starten met nieuwe kaart.. Zou dat niet voldoende moeten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruik je eigenlijk een verloopje voor de voeding. Een 700w Cooler Master is altijd minimaal met 2 x 6+2 pins peg uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga vanavond even een andere voeding proberen.. een van de dingen die ik nog niet geprobeerd had!
En waarom ik dit verloopje precies gebruik, is geen logische reden voor eigenlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen leek me dat redelijk onwaarschijnlijk, aangezien het met de andere kaart wel goed gaat..

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Je hebt je hele SSD geformatteerd voor een GPU swap?

De kaart werkt dus wel in een ander system? Heeft Gigabyte toevallig nog een BIOS update gereleased?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RP92
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-08 07:17
Heb je al een bios update geprobeerd?
Omdat je nu een 4 gb kaart hebt dat wil weleens helpen gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laatste 2 hebben het gedaan voor mij!

Na het updaten van de bios, werkte de kaart wel.
Bedankt voor het mee denken allemaal :D
Pagina: 1