Toon posts:

vervangende CPU X99

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben opzoek naar een vervangende X99 CPU voor gaming en niets doen, omdat me oude 5820k dood is. zat ik te denken aan een nieuwe 5820k voor 430 euro of een 2ehands Xeon E5 2650 V3 voor 200 euro

E5 2650 specs
cores : 10
threads : 20
lanes : 40
clockspeed : 2.3 Ghz
turbospeed : 3.0 Ghz

5820k specss
cores : 6
threads : 12
lanes : 28
clockspeed : 3.3ghz
turbospeed : 3.6ghz

zelf zat ik te denken aan een xeon omdat die goedkoper is dan een CPU nieuw kopen hij heeft 40 lanes/10cores/20threads alleen komt die met een lage kloksnelheid 2.3ghz met turbo naar 3ghz en is multiplier locked. ik snap dat er direct mensen zullen zeggen 5820k beter for gaming dat weet ik zelf ook maar is het een merkbaar verschil want ik koop liever niet een 5820k opnieuw omdat over 1-2 maanden broadwell-E voor x99 komt en me dus genaaid zou voelen.

specs huidig systeem

CPU : 5820k
HDD : 3x 120gb Samsung Evo(raid 0) + 1tb WD Black edtion
mobo: Asus X99-A
memory: 16gb DRR4 hyperx kingston 2666mhz(quad Channel)
GPU : GTX 960

ps, als iemand wil weten waarom ik graag 40 lanes wil is omdat ik in de toekomst een 2e gtx960 erbij wil zetten daarnaast nog een gtx 750ti als dedicated physx card, omdat videokaarten deze dagen zo slecht zijn kan games die 10 jaar oud zijn niet eens op max/60fps(anno1404). borderlands 2 kan die ook niet op max dan krijg je drops naar 10 fps, best teleurstellend videokaarten van deze generatie mijn oude hd5850 was veel beter voor zijn tijd. die ging jaren mee helaas voelt een 960 al outdated als je hem koopt :(

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48
Je moederbord heeft geen ondersteuning voor de 2650v3: https://www.asus.com/Motherboards/X99A/HelpDesk_CPU/

Overigens is de GTX960 niet echt een high end kaart dus deze zal aan x8 PCIe 3.0 lanes ook zat hebben.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:01
Even voor de zekerheid, hoe heb je bepaald dat je 5820K dood is en dat het niet je moederbord of geheugen is?

Dan over de vraag zelf, dat moet je vooral zelf weten. Voor gaming is een hogere kloksnelheid het belangrijkst en volstaan 28 lanes, ook voor GTX 960 in SLI is dat meer dan voldoende. Aan 10 cores/20 threads heb je relatief minder. Maar €200 is wel een heel goede deal voor een E5-2650 v3, die kun je daarvoor bijna niet laten liggen.

Wat betreft je ps stukje over de videokaart: een HD5850 was op dat moment gepositioneerd zoals een GTX970, dus dat een GTX960 minder lang mee kan, spreekt voor zich, die HD5850 was meer high-end. Maar SLI moet ondersteund worden door games, dus een videokaart bij plaatsen is geen magic bullet die je prestaties verdubbelt.
En aangezien je toch al oude games gebruikt als referentie, daar is de kans al helemaal klein bij dat SLI gaat werken. Nvidia moet voor elke game SLI ondersteuning in de drivers bouwen, maar gaat er bij oude games vanuit dat één videokaart meer dan snel genoeg is.

Om het dan nog eens over die oude games te hebben, Anno 1404 is 6-7 jaar oud, niet 10 jaar. En dat is een DirectX 10 game, drivers voor nieuwe videokaarten zijn meer gericht op DirectX 11 en andere grafische API's die in nieuwe games nog gebruikt worden, naar DirectX 10 wordt nauwelijks nog omgekeken. Als een GTX 960 Anno 1404 niet op 60fps max kan draaien, denk ik dat geen enkele moderne videokaart het kan, ligt niet aan de videokaart en wel aan de drivers. Maar ik vind dit een ridicule manier om een videokaart te beoordelen, het is toch van belang dat een videokaart uit 2015 vooral games uit 2015 kan afspelen. Ik heb er dus een probleem mee dat je prestaties van die videokaart dus afweegt met een game uit 2009, maar ben wel akkoord dat een GTX 960 nu al outdated is. Dat wist je ook toen je die kocht, die heeft een chronisch gebrek aan bandbreedte voor het geheugen, er zijn in die prijsklasse nog wel andere videokaarten te krijgen die dat probleem veel minder hebben en naar de toekomst toe langer mee zullen gaan (hoewel mogelijk ook Anno 1404 niet maxen :p). Ik vond persoonlijk de GTX 960 de meest teleurstellende videokaart van de laatste jaren, die koop je nu om er max 2 jaren mee te doen en dan ben je er weinig meer mee.
Nielson schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:23:
Je moederbord heeft geen ondersteuning voor de 2650v3: https://www.asus.com/Motherboards/X99A/HelpDesk_CPU/

Overigens is de GTX960 niet echt een high end kaart dus deze zal aan x8 PCIe 3.0 lanes ook zat hebben.
Ik denk dat die lijst niet compleet is, kans is toch klein dat dat moederbord wél een Xeon E5-2697 v3 van 2,6GHz, en 14 cores ondersteunt en géén E5-2650 v3. Waarschijnlijk zie je daar gewoon de processoren die Asus op het moederbord getest heeft en garandeert dat die werken. Ja het is een gok om dan een processor die niet op de lijst staat te kopen, maar er worden heel gelijkaardige processoren wel ondersteund en de socket is sowieso pin-compatible.

[ Voor 11% gewijzigd door MacPoedel op 24-01-2016 21:39 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-02 20:56

Thomg

Aww yiss

Tenzij je Tri-SLI of Tri-Fire gaat draaien met High-end kaarten ( Fury+, 980+ ) heb je geen baat bij 40 lanes.

Er staat dat de 2650v3 inderdaad niet ondersteunt wordt, maar de 2650Lv3 weer wel.
Geen garanties, maar ik denk zelf dat de 2650 prima zal gaan werken.

Verwijderd

Topicstarter
snap wat jullie bedoelen maar ik wil me cpu zeker 7-10jaar houden en tussendoor me videokaarten upgrade. wie zegt dat me toekomstige gtx 1260 of me HD9850 maar 8x 3.0 nodig heeft zonder bottleneck? dat is waarom ik liever 40 lanes heb. al is het niet een must wel handig :D

@macpoedel hoe ik weet dat CPU dood is door onderdelen onafhankelijk van elkaar te testen zoals elke ICT'er op school heeft geleerd :P(heb me geld al terug gehad van het bedrijf waar ik het gekocht heb)

dus als ik jullie reacties zo lees zouden jullie toch de Xeon pakken mits die werkt voor me mobo omdat die gewoon 200 euro goedkoper is ?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:49
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:00:
snap wat jullie bedoelen maar ik wil me cpu zeker 7-10jaar houden en tussendoor me videokaarten upgrade. wie zegt dat me toekomstige gtx 1260 of me HD9850 maar 8x 3.0 nodig heeft zonder bottleneck? dat is waarom ik liever 40 lanes heb. al is het niet een must wel handig :D

@macpoedel hoe ik weet dat CPU dood is door onderdelen onafhankelijk van elkaar te testen zoals elke ICT'er op school heeft geleerd :P(heb me geld al terug gehad van het bedrijf waar ik het gekocht heb)

dus als ik jullie reacties zo lees zouden jullie toch de Xeon pakken mits die werkt voor me mobo omdat die gewoon 200 euro goedkoper is ?
http://www.tomshardware.c...yths-debunked,3739-3.html

een r9 290x van in 2014 heeft zelfs aan pci-e 1.0 x8 nog genoeg. ik vermoed dat we niet snel een GPU vinden die 4x de bandwidth nodig heeft van een r9 290x. maar niemand weet wat er over 7-10 jaar gebeurt. misschien wil je over 5 jaar je cpu wil veranderen omdat er iets in cpu land gebeurt wat je gewoon niet kan laten liggen. tevens weten we ook niet wat er over 5 jaar gebeurt in gaming land.

tevens als eens aan een verkoop van je mobo gedacht en over te stappen op een i5/i7 6600k/6700k?

of zijn er nog andere dingen die je op je pc toen.

Verwijderd

Topicstarter
waarom zou ik overstappen naar een slechter en minder stabiel platform ?
die me ddr4 geheugen waarschijnlijk uitspuugt?
of een cpu die van goedkopere materialen is gemaakt?

daarnaast x99 heeft veel meer te bieden, het heeft alles wat een z170 heeft maar dan meer. snap ook niet waarom je iemand zou willen laten downgrade ?

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:00
Ik geef je gelijk, gewoon lekker bij x99 blijven.

Tsja of je die i7 of xeon moet halen, hangt een beetje af wat je er mee gaat doen, alleen gamen zou ik die i7 pakken, ga je met virtualisatie of video rendering bezig zijn zou ik de xeon nemen.

Met de i7 kan je prima overclocken waar in je met oudere spellen winst behaald omdat die niet gebruik kunnen maken van alle cores.

Maar al ben je niet van plan te overclocken dan zou ik voor de xeon gaan vanwegen het prijs verschil.

De Gtx 960 is trouwens niet zo,n heel geweldige kaart en ook niet om in SLI te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door dylan111111 op 25-01-2016 01:33 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

2650 heeft wel een vrij beroerde single core performance, maar als je het binnenkort wilt upgraden is dat de logischere keus.
Zeker met de 960 zal de 2650 minder hard bottlenecken.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:17

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 01:02:

daarnaast x99 heeft veel meer te bieden, het heeft alles wat een z170 heeft maar dan meer. snap ook niet waarom je iemand zou willen laten downgrade ?
Waarom denk je dat andere platformen minder stabiel zijn? Verder ondersteunt de Skylake generatie gewoon DDR4 en zo te zien heb je geen ECC geheugen dus dat is ook al geen bezwaar. Zover ik weet wordt iedere CPU nog steeds uit silicium gefabriceerd en is iedere CPU dus gelijk qua "kwaliteit" als als je het niet correct wil benoemen O-) . Ik heb in ieder geval nog geen enkele CPU gehad die kapot is gegaan, en ik ken ook geen mens waar dat wel bij is gebeurd. Ondanks dat je zegt al onderdelen te hebben vervangen wil ik toch vragen of je het moederbord al hebt vervangen.

Ik vraag me sowieso af wat je met een X99 platform moet als je Anno 1404 en Borderlands 2 speelt, wat met alle respect niet de allernieuwste of veeleisende games zijn. Ik durf je te garanderen dat je met een i5 6600K en betere videokaart al meer plezier van die games had gehad, het geld wat je namelijk nu in je CPU en platform hebt zitten had ook prima naar een 970/980/390(X) gekund. Daarnaast lijkt het me zeer overbodig om 2 GTX 960's in SLI te zetten met een 750Ti als Physx kaart, verkoop die 960 en haal een 970. Klaar is Kees, en Kees zit niet met 3 GPU's waar zijn games waarschijnlijk geen eens ondersteuning voor hebben :o.
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:00:

Een CPU 7-10 jaar houden vind ik een beetje gewaagd, CPU's die nu 7 jaar zijn zitten aan het randje (i7 920/ Phenom II x4 965BE) van bruikbaar bij GPU's hoger als de 280X of 960. Koop dan liever om de 4 jaar een nieuwe CPU/MoBo ipv X99 wat je over hetzelfde aantal jaren ook geen drol verder gaat helpen. Die bottleneck qua PCI zal nog wel even uitblijven, het gaat immers vooral over de snelheid waarmee de GPU intern kan werken en niet zozeer over de PCI-e interface.

Me > mijn. Met alle respect, maar dat is m.i. toch basale spelling :).

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
xeon pakt ook normale ddr4 ook al ondersteund die het niet officeel. en dat een cpu niet 7-10jaar mee kan vind ik ook onzin mij vorige setup een i5-760 op 4ghz werkte ook 6jaar dus waarom zou een high end CPU niet een jaartje of meer langer kunnen ?

het is algemeen bekend de drr4 problemen op het skylake platform.
skylake CPU is van mindere kwaliteit snellere beschadiging met zware koelers.

ik zeg niet dat skylake platform slecht is het is gewoon een uitgeklede x99

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 05:48:
xeon pakt ook normale ddr4 ook al ondersteund die het niet officeel. en dat een cpu niet 7-10jaar mee kan vind ik ook onzin mij vorige setup een i5-760 op 4ghz werkte ook 6jaar dus waarom zou een high end CPU niet een jaartje of meer langer kunnen ?
Omdat het verschil tussen een mid-range CPU en een high end CPU veel minder is dan tussen twee generaties.
Een High-end CPU is wellicht 2-3% sneller dan een mid range.
Een generatie knalt rustig 10% bovenop de vorige.
het is algemeen bekend de drr4 problemen op het skylake platform.
Nonsense. Niet alleen is het niet algemeen bekend (ik heb nog nergens hier iets over gelezen), het is ook simpelweg niet waar.
skylake CPU is van mindere kwaliteit snellere beschadiging met zware koelers.
Nog meer nonsense. De beschadigingen kwamen van slechte brackets waardoor de druk op een Skylake CPU veel hoger was dan op een andere CPU. Had helemaal niets met de CPU van doen.
ik zeg niet dat skylake platform slecht is het is gewoon een uitgeklede x99
Je vergelijkt een CPU met een chipset; geen enkele overeenkomst.
De Skylake chipsets zijn doorontwikkelingen van oudere chipsets. De high-end Skylake chipset is dan ook een uitgebreide versie van de X99.

• Kiet Stiemer
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-01 21:39
Croga schreef op maandag 25 januari 2016 @ 06:19:

Nog meer nonsense. De beschadigingen kwamen van slechte brackets waardoor de druk op een Skylake CPU veel hoger was dan op een andere CPU. Had helemaal niets met de CPU van doen.
Klopt, en voor zover ik weet hebben de meeste fabrikanten daar meteen oplossingen voor gemaakt. (Je kunt goede schroeven gratis nabestellen als je al gekocht hebt, en als je een nieuwe koeler koopt zitten ze er sowieso bij)

• JaHalloZeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-12-2025
Die xeon voor 200 piek lijkt een goede deal als je het van multithreading moet hebben (anders nogal overbodig). Ik weet niet of je situatie het toelaat, maar je zou ook kunnen overwegen te wachten op Broadwell-E, kijken wat dat gaat bieden.

Verwijderd

Topicstarter
Croga schreef op maandag 25 januari 2016 @ 06:19:
[...]

Nonsense. Niet alleen is het niet algemeen bekend (ik heb nog nergens hier iets over gelezen), het is ook simpelweg niet waar.

Je vergelijkt een CPU met een chipset; geen enkele overeenkomst.
De Skylake chipsets zijn doorontwikkelingen van oudere chipsets. De high-end Skylake chipset is dan ook een uitgebreide versie van de X99.
dat jij het niet leest betekent niet dat het niet waar is. er zijn veel problemen met ddr4 op z170 platform met geheugen sneller als 2133mhz ik vergelijk cpu niet met chipset zeg duidelijk skylake platform !(wordt dus het platform meej bedoel waar een skylake cpu op zit )

wat heeft een z170 chipset meer dan een x99 usb 3.1 porten,lanes,sata poorten,PCIE sloten,quad channel ?
ik denk gewoon dat je een gefrustreerde skylake gebruiker bent die de feiten verdringt.

maarja we kunnen beter ontopic blijven voordat het z170 vs x99 topic wordt hahah

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2016 12:49 ]

• loki504
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 01:02:

1. minder stabiel?

2. is het EEC geheugen dan? skylake spuugt eerder ddr3 uit als ddr4.

3. van goedkoper materialen is gemaakt? zijn ze niet allemaal van het zelf materiaal gemaakt?(op wat er tussen de heatspeaders na zit dan) Bron?

4. wat heeft x99 dan meer als z170? op ECC geheugen na. wat je voor gamen niet gebruikt.
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:45:
[...]

dat jij het niet leest betekent niet dat het niet waar is. er zijn veel problemen met ddr4 op z170 platform met geheugen sneller als 2133mhz ik vergelijk cpu niet met chipset zeg duidelijk skylake platform !(wordt dus het platform meej bedoel waar een skylake cpu op zit )

wat heeft een z170 chipset meer dan een x99 usb 3.1 porten,lanes,sata poorten,PCIE sloten,quad channel ?
ik denk gewoon dat je een gefrustreerde skylake gebruiker bent die de feiten verdringt.
en voor gaming heb je sneller dan 2133mhz nodig? chipset is niet gebonden aan pcie sloten. ja het heeft quadchannel. maar gebruik je het echt als gamer? en hoeveel usb aansluitingen heb je nodig? en ja hij kan er 40 lane tegen over 20 hebben. maar je vergeet even te melden. dat z170 minder verbruikt heeft. meer usb 3.0/2.0 heeft. en ook meer pci-e aansluitingen heeft. wat voor bijna al je usb/sata/m.2 aansluitingen gebruikt wordt.
er is voor gaming nog nooit x99 aangeraden. en nu gaan we ineens doen alsof x99 zo geweldig is voor gaming? 8)7

en als je er niets overleest op internet is de kans er klein dat er daad werkelijk een probleem is met ddr4. maar ik zou zeggen leg maar een lading bronnen neer.

[ Voor 9% gewijzigd door loki504 op 25-01-2016 12:55 ]

• Philpend
  • Laatst online: 13-02 10:37
Ik denk dat je er qua gaming flink op achteruitgaat met die xeon. Games gebruiken maximaal 4 threads dus die overige 16 threads van die xeon staan uit hun neus te eten. Wat wel belangrijk is van die eerste vier threads is dat het krachtige threads zijn. De 5820 turboode nog naar 3,6Ghz, bij die xeon houd het op bij 3,0Ghz. Je verliest dus bijna 20% cpu power.

X99 is een erg mooi platform als je software gebuikt die volledig multithreaded is. Games zijn dat maar in zeer beperkte mate, x99 is dus eigenlijk veel te duur voor wat je er als gamer voor terug krijgt.

Ik geef zelf regelmatig adviezen op diverse hardware fora. De problemen met skylake en geheugen zoals jij die beschrijft komen niet voor. Incidenteel is een specifiek mobo niet compatibel met specifiek geheugen, maar dat komt niet in meerdere mate voor dan op het haswell platform of bij eerdere generaties.

En het is wat vreemd om uit te halen naar de volgens jouw 'gefrustreerde skylake bezitters' op een forum waar je om advies vraagt aan deskundigen die heel tevreden zijn met hun eigen skylake built. 🙂

Verwijderd

Topicstarter
ik vroeg advies over me cpu niet een advies om te downgrade. ik snap dat mensen veel info etc willen geven maar ik vraag om een Cpu niet om me x99 om te wisselen voor een z170. ik ben niet de persoon die iemand een z170 door de neus wilt drukken. daarnaast het is gewoon duidelijk dat x99 chipset meer te bieden heeft dan een z170 chipset. of ik het gebruik of niet een hardware liefhebber mag toch gewoon een mooi stuk hardware kopen. zoals me oude man een jaguar XK koopt ook al rijdt die nooit 200km/h+ toch heeft die een lekkere v8 met compressor.

• Philpend
Om maar door te gaan over het advies; je bent denk ik beter uit met een tweedehands 5820k dan met die xeon. De reden daarvoor staat in mijn post hierboven.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is kan niet aan een 2ehands 5820k komen worden niet verkocht hier in NL op het moment alleen op ebay maar dat is allemaal buiten de eu waar ik dus importkosten moet voor betalen. dus dan moet ik een nieuwe 5820k kopen. gebruikte xeon chips vind je overal, wat wel zou kunnen is dat ik een xeon quadcore voor rond de 100 euro koop en wacht tot broadwell-E uitkomt of is dat het wachten niet waard ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2016 13:47 ]

• Philpend
Het is natuurlijk altijd een gok of de volgende generatie cpu's echt een hele grote verbetering gaat zijn. Als ik kijk naar het gering verschil in prestatie tussen de haswell en broadwell i7's dan zou het qua verbetering in prestatie wel eens tegen kunnen vallen. Maar of dat een goede graadmeter is voor broadwell-e?

Als je graag het nieuwste hebt is de optie om eerst een tijdelijke cpu aan te schaffen en dan naar broadwell-e over te stappen niet zo'n slechte. Gaat het je puur om prestatie dan zou nu een nieuwe 5820k kopen wellicht de betere optie zijn.

Probleem is dat niemand je kan vertellen hoe broadwell-e het gaat doen.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-02 10:05
straight to the point zou ik zeggen ga voor de xeon, maar ik zou er niet direct van uit gaan dat hij daarmee futureproof is voor meer dan 6 jaar. Er moet nog wat gebeuren in gameland willen al die cores effectief ingezet worden, in bf4 bijvoorbeeld worden er maar constant 6 cores gebruikt.

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02 15:30
Ik denk persoonlijk dat je meer hebt aan 6 cores die 3.3GHz draaien dan 10 die op 2,3GHz draaien. Gewoon omdat bijna alle games / programma's daar niet voor geoptimaliseerd zijn. Ik snap wel dat het prijsverschil er toe doet maar dan kun je net zo goed een tweedehands i7-4820K kopen (3,7GHz).

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:22
Uncle Mel schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:05:
Ik denk persoonlijk dat je meer hebt aan 6 cores die 3.3GHz draaien dan 10 die op 2,3GHz draaien. Gewoon omdat bijna alle games / programma's daar niet voor geoptimaliseerd zijn. Ik snap wel dat het prijsverschil er toe doet maar dan kun je net zo goed een tweedehands i7-4820K kopen (3,7GHz).
Die 4820K gaat niet werken op dat moederbord.

Die extra threats van de xeon ga je niet gebruiken. Je zult eerder tegen de limiet van de maximale snelheid van een enkele core aanlopen van de xeon, dan dat 10 cores vs 6 cores een meerwaarde is, ook in de toekomst.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02 15:30
White Feather schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:28:
[...]

Die 4820K gaat niet werken op dat moederbord.
ik zie dat je gelijk hebt, ik keek alleen bij lga2011, dan nog, we zeggen allebei dus hetzelfde

• loki504
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:12:
ik vroeg advies over me cpu niet een advies om te downgrade. ik snap dat mensen veel info etc willen geven maar ik vraag om een Cpu niet om me x99 om te wisselen voor een z170. ik ben niet de persoon die iemand een z170 door de neus wilt drukken. daarnaast het is gewoon duidelijk dat x99 chipset meer te bieden heeft dan een z170 chipset. of ik het gebruik of niet een hardware liefhebber mag toch gewoon een mooi stuk hardware kopen. zoals me oude man een jaguar XK koopt ook al rijdt die nooit 200km/h+ toch heeft die een lekkere v8 met compressor.
ik gaf alleen aan dat het tot de mogelijk behoorde.(een x99 op een gtx-960 in een game pc is je prio compleet verkeerd leggen). vervolgens kom je met in mijn en mede tweakers ogen niet onderbouwde argumenten. en in mijn ogen is een down/upgrade naar skylake met een veel betere GPU een betere keuze. want een 1260 gaat echt niet super vet worden. dan zal je echt richting de 1270/1280/1280ti moeten kijken. zeker als hardware liefhebber. maar goed ik zal het onderwerp laten vallen. en dan nu ontopic.
De xeon is een mooie prijs. maar gewoon geen gaming cpu. en gaat het gewoon niet lang volhouden op singel core gebaseerde games. 5820k met vlinke OC komt stukken veder.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:45:
het probleem is kan niet aan een 2ehands 5820k komen worden niet verkocht hier in NL op het moment
V&A aangeboden: Intel Core i7-5820K Boxed?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Het gaat er dan natuurlijk dan ook om dat het significant goedkoper is, 50 op 400 noem ik niet significant.
Maar ok, gelijk heb je wel, die geef ik je ;)

• loki504
Thomg schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:41:
[...]

Het gaat er dan natuurlijk dan ook om dat het significant goedkoper is, 50 op 400 noem ik niet significant.
Maar ok, gelijk heb je wel, die geef ik je ;)
het is 70. en voor 3 maanden oud. als mijn cpu 70 euro per 3 maanden dropt kan ik ze gratis weggeven na 12 maanden _/-\o_

• Thomg

Thomg

Aww yiss

loki504 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:07:
[...]

het is 70. en voor 3 maanden oud. als mijn cpu 70 euro per 3 maanden dropt kan ik ze gratis weggeven na 12 maanden _/-\o_
Touché, zo niet gezien :+

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

De Xeon kopen, cores terugschakelen naar 6, en overclocken dat ding. Niks aan de hand :)

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Verwijderd

Topicstarter
heb nu net een nieuwe 5820k gekocht voor 365 euro voor 15 euro minder ga ik geen 2ehands kopen snappen jullie natuurlijk ook wel.

nu heb ik

kingston hyperx 16 gb 2666mhz voor 90 euro ipv 120-130euro(nieuw)
asus x99-A 130 euro ipv 270-290 euro(nieuw)
5820k 365 euro ipv 425 euro(nieuw)

vind dat ik het niet slecht heb gedaan als je kijkt wat ik ervoor betaald hebt allemaal.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2016 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan ik zelf een topic dichtgooien of doet een mod dat?

• Racing_Reporter
  • Laatst online: 15-02 22:29

Racing_Reporter

Contentmaker

Die zakt af. Natuurlijk verloop ;)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Pagina: 1