• Iwan97
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
Heb zo net op mijn Gigabyte GA-MA74GM-S2H Rev1.1 mijn LAN, Chipset, Audio en Onboard VGA chip geupdated en nadat ik hem opnieuw liet opstarten geeft de pc geen beeld meer. Ook draait de cpu fan heel langzaam hierna. Heb 1 ram stick geprobeerd, andere voeding, een geforce 6600le aangesloten en daar beeld door proberen te krijgen, bios gereset met de jumper. Geen van deze dingen heeft gewerkt. Weet iemand wat er precies aan de hand is? Gebruik nu een vga kabel, maar aangezien de cpu heel langzaam draait heb ik het idee dat een andere kabel niks uit maakt...

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-01 13:13

Genius-General

Expect the Unexpected

Wat heb je geüpdatet? Neem aan je bios en dat heb je via windows gedaan?

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:51
Heb je alleen het bios geupdate of nog meer gedaan?

Is je monitor aangesloten via de vga van je moederboard?
Zoja heb je nog een grafische kaart ergens liggen die je kan aansluiten?
Zo nee, kan je een monitor op de VGA aansluiten?

Krijg je bij het opstarten een pieptoon te horen, of hoor je de HDD opstarten?

[ Voor 72% gewijzigd door REDSD op 24-01-2016 21:42 ]

• Iwan97
Hoi,

Ik heb de bios niet geupdate, alleen de chipset, audio, lan, en de ati catalyst van de gigabyte site heb ik gepakt en geupdate. Ik gebruikte de onboard vga, een Ati Radeon 4200 uit mijn hoofd. Ook een Point of View GeForce 6600LE aangesloten en daarop ook geen beeld. Het systeem krijgt zover te zien valt wel stroom, alleen bijvoorbeeld aan de cpu fan valt te zien dat daar amper stroom op staat omdat hij amper draait.

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:51
je fan heeft meestal een minimum waar die altijd op draait, het moederboord zal hem daarna versnellen als dat nodig is.

Als je bij een grafische kaart ook nog geen beeld krijg dan vrees ik dat je moederboord kapot is gegaan of je voeding is plots kapot, maar gezien je een driver update hebt gedaan ben ik geneigd te denken dat het je moederboord is.

Verwijderd

Zullen wij eens logisch beginnen met de volledige specificaties van het systeem, ben vooral benieuwd naar de voeding.
Alle kabels nagelopen?

• Iwan97
Psu: Asus A-45GA
Cpu: Amd Athlon X2 7850 Be
Mobo: Gigabyte GA-MA74GM S2H rev 1.1
Cpu koeler: Scythe Shuriken Rev B
Ssd: Plextor M5S 128Gb
Ram: Kingston Kvr ddr2 800 2x2GB low profile

24pins check
4pins cpu check

Ik had dus de genoemde dingen laten uitvoeren en installeren. Vervolgens nadat alles klaar was de pc opnieuw laten opstarten en toen ging de stroom heel even van het systeem af daarna er weer op en sindsdien dit probleem.

• Iwan97
Iemand enig idee?

Verwijderd

Begin hier eens mee en probeer een andere voeding, deze is redelijk gedateerd zie ik.
Post wat je uit de troubleshooter hebt geprobeerd en wat het resultaat was.
Pagina: 1