Sobere en stille >ATX behuizing zonder fancontroller.

Pagina: 1
Acties:

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een behuizing voor ATX-borden en (liefst ook grotere maten, redelijk rustig vormgegeven, met een deurtje, minimaal 3 5.25" externe bays en 6 (of meer, zeker mininmaal 4) 3.5" interne bays. Het liefste ook zonder 'onnodige gadgets' zoals sd-kaartlezers of fancontrollers. en in iedergeval moet de bovenkant ook goed af te sluiten zijn en moeten stof zo weinig mogelijk kans krijgen de kast in te geraken. Op veel punten Zouden bijvoorbeeld Fractal Design Define R5, Antec Performance One P280, be quiet! Silent Base 800 of Corsair Carbide 330R voldoen, maar ik ben bepaald niet thuis in de behuizingen, dus ben ik benieuwd naar suggesties van de experts.

Wat is je budget?
<125€

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, liefst wel stevig en duurzaam spul.

Verwijderd

De behuizingen die je noemt zijn goede keuzes en daar kan je de pricewatch: Thermaltake Suppressor F31 ook nog aan toe voegen.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Dank je voor de suggestie.Die behuizing zou ook wel in het rijtje passen, nog wel meer wellicht (b.v. cooltek anti[phon), maar bijna elke behuizing heeft wel 'een probleem' De thermaltake: 2 bays en fancontroller als ik het, Fractal Design R5 en Cooltek Antiphon: fancontroller...

Antec P280 en be quiet! SB 800 en Corsair 330R lijken zo op papier het beste te voldoen, maar echt duidelijk welke van die drie kasten ik dan bijvoorbeeld op basis van stilte en bouwkwaliteit moet nemen is het me eerlijk gezegd niet.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:43
Maar wat is er mis met een fan controller als extra? je hoeft hem niet te gebruiken.(al vraag ik mij af waarom niet).

en hoe ziet je systeem er voor de rest uit?

[ Voor 16% gewijzigd door loki504 op 24-01-2016 20:33 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Qua geluid is altijd lastig, dan moeten ze eigenlijk in dezelfde review opgenomen zijn. Je kunt altijd fans weer veranderen voor eigen gekochte in ieder geval. Wat ik zo weet is die fractal define r5 hier ook gereviewed.

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-02 16:16

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
loki504 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:27:
Maar wat is er mis met een fan controller als extra? je hoeft hem niet te gebruiken.(al vraag ik mij af waarom niet).

en hoe ziet je systeem er voor de rest uit?
Ik wil de fans eigenlijk alleen door het moederbord laten reguleren, maar als er een 'loos knopje' aan de behuizing zit ga ik dat ook willen aansluiten :P (en het is weer iets dat (hoe onwaarschijnlijk ook kapot kan gaan) Nu vallen de knopjes lang niet altijd op denk ik (bijvoorbeeld bij de cooltek-behuizinhg

In principe wil ik de behuizing voor verschillende generaties gebruiken,de eerste bewoner zal mijn oude FX8350 worden (met een nieuw cpu-koelelement om de toch soms wat luidruchtige standaardkoeler te vervangen), met een niet al te zware videokaart (passieve GTX750Ti (komt wellicht nog een andere in (eventueel ook een coprocessor (tesla/phi)t, maar daar moet ik nog even zeer grondig over nadenken)) en 2hds en 2 ssds. Dat werkt momenteel redelijk (temp altijd onder 64°C (behalve eens toen er op de een of andere manier veel stof in de koeler zat), maar het maakt soms wat veel lawaai en het is dus wat stof-gevoelig.
Op zich ook een goede suggestie, had hem ook even bekeken, maar die heeft met een sd-reader en zo toch helaas ook weer wat minpuntjes.

Bedankt voor de suggesties Zal ook nog maar wat meer reviews gaan zoeken tzt (al is dat inderdaad op punten lastig te vergelijken zoals ToFast ook aangeeft) . Het heeft allemaal geen haast...

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:43
pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Window Zwart
pricewatch: Phanteks Enthoo Luxe Zwart

de fan controller is een pwm hub die het pwm signaal van 1 pwm header doorgeeft aan je andere fans(zelfs 3 pins). deze kan je er uithalen en verkopen. of gewoon achter het moederboard laten voor de zier(al geeft maar 1 fan kabel wel een clean build ipv 4/5). al mis ik alleen een deurtje. de enthoo primo(200 euro) heeft wel een deurtje`

Alles wat hier genoemt is zijn prima keuzes. en zal het aan jou liggen welke punten je wil laten vallen. of welke je het mooist vind:P

[ Voor 10% gewijzigd door loki504 op 24-01-2016 21:01 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:23
begintmeta schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:50:

[...]

Op zich ook een goede suggestie, had hem ook even bekeken ik ook gevonden, maar die heeft met een sd-reader en zo toch helaas ook weer wat minpuntjes.
Ik heb die Silencio 652S nu meer dan een jaar, de SD kaart lezer heeft het in elk geval niet opgegeven. Ik zou dat eerder als voordeel dan als nadeel beschouwen, al hangt dat er vanaf of je ooit SD kaarten moet kunnen lezen. Ik denk niet dat die lezer heel snel stuk zal gaan.

Ik moet wel zeggen dat de stoffilter aan de voorkant voor mij eigenlijk niet voldoet en ik toch redelijk wat stof in mijn fans heb hangen na een tijd. De pc staat gewoon in mijn woonkamer maar die is naar woonkamer normen best stoffig (geen idee waar dat allemaal vandaan komt, waar ik vroeger woonde had ik het zo erg niet, zal aan het gebouw en de omgeving liggen). Dus als stofgevoeligheid een factor is, zou ik elders kijken of de behuizing aanpassen (maar daar ben ik ook nog niet aan toegekomen).

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Drie behuizingen voor de eind-overweging:

pricewatch: Corsair Obsidian 550D ('nieuwkomer')
pricewatch: Antec Performance One P280 Zwart
pricewatch: be quiet! Silent Base 800 Zwart

Ik neig het meest naar de eerste twee, maar zal er rustig nog wat nachtjes over slapen... misschien moet ik eigenlijk ook maar pas een behuizing kopen als het 'echt nodig' is...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

Met deze eisen zou ik neigen naar de Fractal Design R5, ware het niet dat jij 3, 5.25" bays vereist. Vanwaar deze eis? De meeste mensen gebruiken hooguit een ODD en een eventuele kaartlezer.

Je eerdere opmerking over fancontrollers in dit soort behuizingen: Kijk je daar niet stuk op, je bent A: Niet verplicht deze te gebruiken en B: Deze zit bij bijvoorbeeld de R5 verstopt achter het deurtje als een onopvallend schuifje linksboven de bovenste bay:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/review/2014-11-21/R5_DOOR.jpg
Bij andere 'strakke' behuizingen is dit schuifje soms zelfs aan de achterkant, compleet uit het zicht en niet 1-2-3 bereikbaar, te vinden.

Zonde om voor zoiets kleins je keuzes flink te beperken. ;)
begintmeta schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:01:
Ik neig het meest naar de eerste twee, maar zal er rustig nog wat nachtjes over slapen... misschien moet ik eigenlijk ook maar pas een behuizing kopen als het 'echt nodig' is...
Mwhah bij hardware geld eigenlijk altijd dezelfde regel: Wil je het nu hebben? Dan koop je het nu. Wil of kan je nog wachten? Wacht dan.

Wat vandaag de perfecte kast lijkt te zijn kan morgen alweer flink tegenvallen omdat er iets nieuws uit is gebracht, en op die manier kan je blijven (af)wachten tot in het oneindige.

[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 26-01-2016 11:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb uiteindelijk een Corsair Obsidian 550D gekozen, inclusief wat fans die ik nog had liggen en een nieuwe CPU-koeler. Het ding is redelijk stil en de temperaturen onder load zijn daarbij ook prima, een stuk beter dan in de vorige behuizing, hij bevalt dus best goed. In tegenstelling tot bij mijn vorige behuizing zijn alle kabels (ondanks dat dat er nogal wat zijn met 4 5.25-bays gevuld (wisselframe, 2*od, cardreader) en 4 schijven en een niet-modulaire voeding redelijk weg te werken, al zou een iets grotere afstand (een halve cm meer) aan de underkand van de moederbordplaat/achterkant van de drive-plaatsen niet hebben misstaan. De behuizing is wel redelijk goed gemaakt wat betreft opbouw en afwerking, alleen is het blik toch wel erg dun, vanwege de geringe massa van de behuizing en de toch wat matige demping door de schijfhouders van mijn hdd is die te duidelijk te horen, maar gelukkig kan die grotendeels in slapende toestand verblijven.
Pagina: 1