Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wake on Lan werkt niet meer na upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dag,

Ik heb een NAS draaien, hierop werkte Wake on Lan altijd perfect zodra je de machine een keer hebt opgestart. Ik heb dit lang prima werkende gehad

Bordje is een Asus P8H77-i met Windows 2012 r2 in BIOS mode versie 0904.

Vandaag heb ik een upgrade gedaan, een clean install. Ik heb de BIOS geupgrade (1102) en Windows 10 clean geïnstalleerd en UEFI mode. Netwerkkaart drivers zijn up to date (alle drivers zijn automatisch via Windows gekomen).

Op de netwerkkaart heb ik "Allow this device to wake the computer" aangezet en "Only allow a magic packet to wake the computer" zowel aan als uit geprobeerd.

In de UEFI BIOS heb ik "Power On By PCIE" aan staan.

Als ik de computer naar standby laat gaan en een WoL pakket stuur, springt de machine wel aan, maar als ik hem uitzet, dan doet hij niets, sterker nog de netwerkpoort heeft ook geen link meer, terwijl dit voorheen wel het geval was.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want Wake on Lan is een essentieel onderdeel voor deze machine.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Asus KLANTEN PRODUCT ONDERSTEUNING

Telefoonnummer
+31-(0)-591-570290

Openingstijden
Ma-Vr, 08:30-17:00.
Maar, je kan toch ook terugflashen? Of vereist dat dan weer een clean install van Windows? Weet je in ieder geval of het daadwerkelijk aan de BIOS-versie ligt :)

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 24-01-2016 19:21 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fairy
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:21:
[...]

Maar, je kan toch ook terugflashen? Of vereist dat dan weer een clean install van Windows? Weet je in ieder geval of het daadwerkelijk aan de BIOS-versie ligt :)
Ik ben van BIOS naar UEFI overgestapt, dan werkt een normale BIOS mode ook niet meer. Ik denk zelf ook niet dat het aan de bios zelf ligt, maar dat er in de configuratie van de bios danwel Windows iets niet goed is, maar daar helpt terugflashen niets tegen.

• Fairy
  • Niet online
Na uren zoeken kwam ik net na het posten hier achter de volgende link: http://www.sysadminshowto...windows-8-1-or-windows-7/

Blijkt een brakke driver voor de Realtek in de Windows repositories te zitten. Als je de driver van de Realtek site pakt werkt het wel :)

Alleen jammer dat ik er na het posten (en uren zoeken) pas achter kom. Ben heel lang in de BIOS aan het zoeken geweest.