Google cast speaker zelfbouw, ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 08:54
Heb de zoekfunctie al gebruikt maar krijg niet een soort gelijk topic vraag gevonden.
Valt niet echt onder speaker zelfbouw of krat en kist topic, maar heeft misschien wel wat raakvlakken.

Voor keuken, badkamer en hobbykamer wil ik graag een aantal wifi speakers in gaan zetten.
Ik heb zelf een Plex media server draaien, en gebruik ook Google Play Music, dus een Sonos/Denon-achtig systeem zou overkill zijn.
Nu kan ik bij Sony of LG een kant en klare speaker met Google cast ondersteuning kopen, maar dan ga je al snel richting € 350 - 400 en dat is net te veel van het goede in mijn optiek.

Ik heb zelf al goede ervaring met een Google Chromecast op de receiver in de woonkamer, dus zit nu te denken aan de Google chromecast audio in combinatie met een actieve speaker.

Echter actieve speakers die ik gevonden krijg zijn vaak wel heel erg op de pc gericht en/of niet al te fraai van vormgeving, of al snel veel te groot.
Ook wil ik voorkomen dat het icm de losse Google chromecast alsnog een kabel ellende gaat worden.
Mooiste zou zijn om de Chromecast audio in de speaker in te kunnen bouwen.

Dus mijn vraag is eigenlijk of er hier al mensen zijn die zoiets hebben gebouwd en of met iets soortgelijks ervaring hebben?
Voor mijn gevoel moet ik voor rond de € 125,- max € 150 toch wel iets kunnen samenstellen maar loop beetje vast op de te gebruiken speaker.
Als het veel duurder gaat uitpakken dan kan ik namelijk voor mijn gevoel beter toch voor Sonos Play 1 of een Raumfeld one s gaan kiezen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18
Passieve speakers in combinatie met een T-amp is wellicht een optie. Dit zijn efficiënte kleine versterkertjes, voornamelijk uit China. Bekende "merken" zijn lepai, smsl en topping

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 14:03

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

nog een tip: tangband maakt mooie full range drivers voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVIR
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-04 13:35
Ik heb zelf nu twee chromecast audio draaien en zit aan uitbreiding te denken omdat het erg goed bevalt.

In eerste instantie heb ik een oude Homecinema Speaker van Onkyo (LS 3100 2.1 systeem http://tweakers.net/product/353815/onkyo-ls3100/ ) voorzien van een Chromecast Audio. Deze actieve set heeft een draadloze subwoofer en 2 speakers die erg goed geluid geven. Je kunt hem aan je tv koppelen via een optische kabel maar ik vond het geluid dan niet optimaal, wel voor een film maar voor normaal kijken vonden de kinderen het minder. Dus gebruikte ik hem als Blue tooth audio systeem met alle nadelen van dien (minder geluid, apparaat binnen paar meter laten etc).

Toen Chromecast audio uitkwam heb ik er gelijk een gekocht en optisch aangesloten op de set en het klinkt echt super. De speakerset is normaal rond 300 Euro maar ik heb hem voor 199 Euro gekocht bij correct Rotterdam. Dat geld is hij zeker waard, veel beter geluid dan andere multiroomsystemen en in plaats van een mono geluid (voor dat geld kun je een redelijke goede speaker van Sonos kopen) heb ik stereo geluid en ook nog een subwoofer. Dus een ideaal systeem voor Chromecast Audio (kijk eens op marktplaats al voor 150 Euro). Deze opstelling staat in de woonkamer.

Nu ik hoorde dat ook multiroom ondersteund wordt door Google Chromecast Audio heb ik er gelijk een gekocht. Ik had nog een airplay speaker van Logitech UE AIR Speaker, http://tweakers.net/price...eaker-20-%28zwart%29.html

Deze staat al twee jaar op de slaapkamer eigenlijk te stoffen. Nu in de keuken gezet en ik kan perfect een groep aanmaken en kan ze gelijktijdig in de woonkamer en keuken laten spelen of los van elkaar. Dit werkt echt goed.

Net als jij ben ik nu verder aan het kijken naar opties, Nadeel van mijn speakers is wel dat je de Chromecast audio niet kunt inbouwen. Je moet anders eens kijken naar actieve speakers met USB power output dan kan de chromecast er gewoon achter hangen zonder extra kabels.

Ik ga nu zelf ook verder kijken naar actieve speakers en wellicht dat ik nog 2 stuks van UE air ga kopen via marktplaats of wellicht toch een paar B&O in de huiskamer om de Onkyo naar boven te doen.

Ik luisterde niet veel meer naar radio maar de TuneIn app heeft dat helemaal veranderd het hele huis gebruikt hem.