Keuze uit 2 moederborden

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruity1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-05-2023
Hallo Tweakers,

Ik moet kiezen tussen 2 moederborden voor een nieuwe build voor een maat van me

Hij gaat er alleen maar mee gamen en wil graag een mooie goud zilver custom build maar nou twijfel ik er heel erg aan of ik er goed aan doe om de goudkleurige te bestellen voor de build
Ik heb ze vergeleken maar ik kan niet met zekerheid zeggen wat nou de grote verschillen zijn
Hij gaat ermee overclocken en er komt een aio waterkoeling op

Processor word de i7 4790K

Het gaat zich hier om de volgende 2 moederborden :

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger€ 154,95€ 154,95
1Asus Z97-PRO€ 208,-€ 208,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 362,95

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Heb je die 4790K al in bezit? Anders kan je voor Skylake gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruity1
De i7 4790K is al in bezit ja , hij wil perse voor die processor gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
En waarom? Skylake is meer toekomstgerichter..
Die twee bordjes hierboven zijn allebei EOL, dus niet meer leverbaar. DDR3 is ook aan het uitsterven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Verkoop die 4790K nu je er nog aardig wat voor kan krijgen en koop een Skylake set terug. Daar kan je veel langer mee door oa door ddr4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vreemd verhaal; benchmarks sinds februari 2015 laten toch echt zien dat er alleen in hele specifieke opstellingen of applicaties er een voorkeur is voor DDR4. Andere opstellingen of algemener gebruik laat zien dat DDR3 soms zelfs sneller is.

Als je gaat verklokken, lijkt (!!!) er op dit moment een cap te zitten op DDR4 zo rond de 2300MHz; daarboven komt er weinig performance-winst meer bij. Die setjes zijn toch redelijk prijzig als je het vergelijkt met DDR3.

Just my 2 cents :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruity1
Jep ik ben het met je eens Max,

en ik vraag gewoon wat is nu verstandiger om te kiezen de maximus ranger of de pro voor de eisen die ik hierboven noemde ?
Met alle respect wil ik graag niet horen dat ik nu een ander systeem moet gaan aanschaffen
graag wat advies over die 2 mobo's

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kies de Ranger; die valt onder de RoG-familie en heeft waarschijnlijk "iets" betere componenten aan boord waardoor je stroomvoorziening stabieler blijft bij hele rare instellingen.

Lees voor de zekerheid even beide handleidingen van de site van Asus; ik heb een vermoeden dat de snelheden van de PCIe-sloten ook hoger blijven als je er meerderee GPU's in zou stoppen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Tip: Check de levertijden. Grote kans dat ze allebei helemaal niet meer leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Beide moederborden zijn niet leverbaar, dus je zal iets tweedehands moeten aanschaffen dan.. Socket 1150 is, zoals eerder genoemd, end of life.

Je hebt 0 eisen genoemd behalve dat je wil overclocken en een kleurenthema wil. Je kan elk willekeurig Z97 bordje pakken van 70 tot 400 euro, zal qua casual overclocken of gaming fps geen drol uitmaken.

Of zoals eerder genoemd: verkoop de i7 en haal een Skylake CPU + moederbord. Leuke nieuwe features en genoeg keuze qua moederborden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

MAX3400 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:47:
[...]

Vreemd verhaal; benchmarks sinds februari 2015 laten toch echt zien dat er alleen in hele specifieke opstellingen of applicaties er een voorkeur is voor DDR4. Andere opstellingen of algemener gebruik laat zien dat DDR3 soms zelfs sneller is.

Als je gaat verklokken, lijkt (!!!) er op dit moment een cap te zitten op DDR4 zo rond de 2300MHz; daarboven komt er weinig performance-winst meer bij. Die setjes zijn toch redelijk prijzig als je het vergelijkt met DDR3.

Just my 2 cents :)
Exact, DDR3 wordt inmiddels goedkoper en ook de prestatiewinst van skylake t.o.v. haswell is te verwaarlozen.
Ook zeer merkwaardig om S1150 als end of life te betitelen aangezien er in mijn omgeving een behoorlijk aantal gamers nog met een S1155 systeem actief zijn dat overigens prima prestaties neerzet.
De definitie van end of life:
End-of-life betekent dat een product volgens de fabrikant het einde van zijn levenscyclus heeft bereikt. Het product wordt niet meer verkocht of gepromoot. Voor bezitters van het product is belangrijk om te weten dat hiermee ook de actieve ondersteuning voor het product ophoudt. De fabrikant gaat er vanuit dat de meeste verkochte producten zijn afgeschreven en/of de klant voldoende kans heeft gehad deze te vervangen voor nieuwere alternatieven.
Volgens mij is dat stadium nog lang niet bereikt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
O ja?
Zoals je ziet, zijn de meeste H81,B85,H97, en Z97 al EOL. DDR3 wordt hetzelfde verhaal als DDR2, dus je kunt niet upgraden (wel als je tweedehands wilt...)Ze kunnen wel leverbaar zijn.. Maar 12+ dagen levering betekent niet dat je hem daadwerkelijk krijgt ;)
Dus hij moet sws tweedehands kijken om een fatsoenlijke Z97 bord te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

KappaRoss schreef op maandag 25 januari 2016 @ 00:38:

Dus hij moet sws tweedehands kijken om een fatsoenlijke Z97 bord te krijgen.
Voldoende keus denk ik?
http://tweakers.net/categ...SbK2OkqGZEZKwuaWJAVC4thYA
Zat Z97 bordjes nieuw en op voorraad.
Bovendien staat genoemde processor bij Intel ook niet geregistreerd als EOL.
Als wij het inderdaad over S1155 zouden hebben ga ik volledig met je mee.
Deze en deze hebben ook dat kleurtje, weet alleen niet de eisen waar het bord aan moet voldoen.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 25-01-2016 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> CAA

2) Ook in de aankoopadviesfora geldt dat we eigen inzet en een onderbouwde topicstart verwachten:
CAA beleid
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Hier kom je met twee schijnbaar at-random gekozen borden zonder enige onderbouwing waarom die twee - en zo weinig info dat wij je ook niet kunnen helpen bij een keuze. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.