Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel fotoalbums met daarin foto's van onze jeugd. Dit wil ik allemaal digitaliseren (lees: een JPG-bestand per foto).

Nu zat ik mij af te vragen wat het meest praktisch is. Als ik ze in de scanner leg, vraagt de scanner na een proefscan of de kwaliteit voldoende is, waarna-ie aan de echte scan begint en ik vervolgens de locatie moet opgeven waarin de scan opgeslagen wordt (HP software). Dus dat schiet niet echt op zo. :|.

Ik zoek iets soortgelijks als een "batch". Zoiets van ik leg een foto in de scanner, hij scant het, en vervolgens andere foto erin leggen. Uiteindelijk heb ik dan een map met daarin alle scans. :).

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:49
Kun je de kleurenkopie knop niet gebruiken om dezelfde scan opdracht te herhalen zolang je in het scan menu zit?
Dan dumpt de scanner dit op in mailbox, dropbox, usb stick of netwerkmap. Geen PC voor nodig ;)
Of is jouw scanner nog niet zo modern?

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 24-01-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is het niet makkelijker om een overhead constructie te maken, daar een goede digitale camera op te monteren en dan in 1x 2 pagina's te fotograferen? Of desnoods een camera op statief en dan het fotoalbum tegen de muur "plakken"?

Je geeft trouwens wel erg summiere informatie over de apparatuur en denkwijze die je hebt waardoor een iets duidelijker antwoord wat lastig wordt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:54
Heb je de negatieven niet meer? Die kun je denk ik sneller (laten) digitaliseren en ik vermoed dat de kwaliteit ook beter is.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:57:
Ik zoek iets soortgelijks als een "batch". Zoiets van ik leg een foto in de scanner, hij scant het, en vervolgens andere foto erin leggen. Uiteindelijk heb ik dan een map met daarin alle scans. :).

Iemand suggesties?
Gewoon andere scansoftware zoeken? Je probleem zit het voornamelijk in de software die je gebruikt. Aangenomen dat je die vervelende neigingen niet in de opties kan uitschakelen is het devies gewoon andere software pakken.

Ik meen dat vuescan oid wel snellere opties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
Dit is vast al eens bij fotografie voorgekomen. Move die kant op. AZ >>> FVW

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Eensch met Gomez12, gewoon betere software pakken ;) Overigens kun je toch gewoon meerdere foto's er tegelijk onder leggen? Deze kun je dan later zo uit knippen. Wellicht dat daar zelfs speciale programma's voor zijn die automatisch de randen herkennen en croppen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1