Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Momenteel heb ik een Logitech Z623 2,1 Audio systeem(THX keurmerk). Helaas begint deze na een goed aantal jaren en intensief gebruik een beetje af te sterven ( gaat telkens zelf aan en uit, ruis, gekraak etc.). Dus ben ik opnieuw opzoek naar een goed Audio systeem.
Ik weet zo snel niet waar ik moet zoeken en heb niet heel veel verstand van Audio systemen (natuurlijk ben ik niet doof en kan ik wel horen welk systeem goed klinkt en niet). Ik ben al snel bang dat ik een verkeerd systeem koop en er dus op achteruit ga qua kwaliteit.
Bij deze vraag ik dus of er hier mensen zijn die nog een goed systeem weten voor zo min mogelijk(250 euro is echt de max). Zelf had ik de Razer Leviathan gezien maar ik weet niet of dit een goede vervanger is voor mijn boxen set nu. Een compleet surround sound systeem zit er voor mij niet in i.v.m ruimte gebrek.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij zouden kunnen helpen.
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:21:
Hallo,

Momenteel heb ik een Logitech Z623 2,1 Audio systeem(THX keurmerk).
Ik ben van mening dat het THX keurmerk bij een PC speaker set niet toevoegd, maar wel garant staat voor een hoop herrie
Helaas begint deze na een goed aantal jaren en intensief gebruik een beetje af te sterven ( gaat telkens zelf aan en uit, ruis, gekraak etc.).
Ben je iemand die veelvuldig zijn spullen aan het verplaatsen is van hot naar her?
Dus ben ik opnieuw opzoek naar een goed Audio systeem.
Ik weet zo snel niet waar ik moet zoeken en heb niet heel veel verstand van Audio systemen (natuurlijk ben ik niet doof en kan ik wel horen welk systeem goed klinkt en niet). Ik ben al snel bang dat ik een verkeerd systeem koop en er dus op achteruit ga qua kwaliteit.
Tenzij je de aanschaf overweegt van een "My First Sony" of een YOKO radio, zal dat wel mee vallen. Verder valt of staat een goede luidsprekersysteem met goede plaatsing er van. Heel kort door de bocht kan een systeem van €3000 die slecht geplaatst is slechter klinken dan een systeem van €1000 waar wel met zorg is gekeken naar de plaatsing van de luidsprekers.
Bij deze vraag ik dus of er hier mensen zijn die nog een goed systeem weten voor zo min mogelijk(250 euro is echt de max).
In het AV forum, zijn dat 2 wensen die niet hand in hand gaan.
Zelf had ik de Razer Leviathan gezien maar ik weet niet of dit een goede vervanger is voor mijn boxen set nu.
Ik zou dat in de winkel laten liggen voor een ander...
Een compleet surround sound systeem zit er voor mij niet in i.v.m ruimte gebrek.
Niet iedereen zit te wachten op de kabelbrei die er bij komt kijken
Ik hoop dat er mensen zijn die mij zouden kunnen helpen.
Bij voorbaat dank!
Hoeveel m2 is de ruimte, en welke vorm heeft je kamer? Rechthoekig, vierkant, rond...
Voor gebruik aan een bureau of bij de PC?
Indien bij gebruik voor de TV, hoeveel meter afstand zit er tussen de luisterplek (je bank) en de televisie?
Wil je zaken gaan gebruiken als HDMI (bijv. voor je Xbox of PS)?
Lees de review in de onderstaande signature, en maak jezelf een stuk wijzer!

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06

FeaR

In GoT we trust

Verhuizing naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Verder - zoals hierboven aangegeven - graag nog wel aanvullen met wat de eisen zijn en wat het gebruik gaat worden. Ik gok voor bij de PC, maar er zijn ook genoeg mensen die PC speakers naast de TV gebruiken.

Je hebt eigenlijk twee opties: passieve speakers met een losse versterker (T-Amp kan al genoeg zijn) of actieve speakers. Ook die keuze hangt al weer deels af van de ruimte die je hebt. Al hoeft een versterker niet heel groot te zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
k

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lip schreef op maandag 25 januari 2016 @ 00:14:
[...]

Ik ben van mening dat het THX keurmerk bij een PC speaker set niet toevoegd, maar wel garant staat voor een hoop herrie

[...]

Ben je iemand die veelvuldig zijn spullen aan het verplaatsen is van hot naar her?

[...]

Ik gebruik mijn set op 1 vaste plek. Dus ik verplaats hem nooit.

[...]

Tenzij je de aanschaf overweegt van een "My First Sony" of een YOKO radio, zal dat wel mee vallen. Verder valt of staat een goede luidsprekersysteem met goede plaatsing er van. Heel kort door de bocht kan een systeem van €3000 die slecht geplaatst is slechter klinken dan een systeem van €1000 waar wel met zorg is gekeken naar de plaatsing van de luidsprekers.

[...]

In het AV forum, zijn dat 2 wensen die niet hand in hand gaan.

[...]

Ik zou dat in de winkel laten liggen voor een ander...

[...]

Niet iedereen zit te wachten op de kabelbrei die er bij komt kijken

[...]

Kabels zijn voor mij totaal geen probleem. Al moet het natuurlijk geen 100 meter zijn.

Hoeveel m2 is de ruimte, en welke vorm heeft je kamer? Rechthoekig, vierkant, rond...
Voor gebruik aan een bureau of bij de PC?
Indien bij gebruik voor de TV, hoeveel meter afstand zit er tussen de luisterplek (je bank) en de televisie?
Wil je zaken gaan gebruiken als HDMI (bijv. voor je Xbox of PS)?
Lees de review in de onderstaande signature, en maak jezelf een stuk wijzer!

Ik denk dat mijn kamer zo'n 2 bij 4 meter is en dus rechthoekig. Deze set wordt alleen gebruikt voor de pc en niks anders. Mijn pc staat op en bureau natuurlijk. .