Advies gevraagd voor inbouwradio nieuwe keuken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:28
Eind maart word onze nieuw keuken geleverd en nu zitten mijn vriendin en ik erover te denken om een kleine radio te laten inbouwen. Mijn vriendin heeft bij een collega een inbouwradio van het merk Gira gezien. Nu ken ik dit merk totaal niet, maar heb hun site even bekeken en ze hebben best leuk spul :)

Hetgeen we op het oog hebben (en wat mijn vriendin dus bij haar collega heeft gezien) is vergelijkbaar met de inbouwradio te zien op deze afbeelding.

Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Is er iemand die dit merk kent en hier ervaringen mee heeft? Andere suggesties voor een kwalitatief goede inbouwradio voor in de keuken zijn van harte welkom! O-)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:19

bonzz.netninja

Niente baffi

Oja, die dingen zag ik volgens mij bij de hornbach liggen. Kun je hem in ieder geval een keer in het echt bekijken.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
bonzz.netninja schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:04:
Oja, die dingen zag ik volgens mij bij de hornbach liggen. Kun je hem in ieder geval een keer in het echt bekijken.
Goeie tip thnx! Daar zal ik eens keer langs gaan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:11

Barrycade

Through the...

Uh wat is er mis met een streaming speaker ala Sonos, Denon, Yamaha, Samsung?

Geluid uit de grootte van een inbouw doosje dat zal (iets beter) dan je speaker van je telefoon klinken.
Dan heb je ook geen problemen met upgraden. Radio-tje waar je naar linkt is een RDS versie dus geen DAB+ bijvoorbeeld.

Dus gewoon een streaming boxje met TuneIn ondersteuning en je hebt op alle fronten volgens mij voordeel ( boven het wel geining dingentje van Gira).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

JT

VETAK y0

Barrycade schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:26:
Uh wat is er mis met een streaming speaker ala Sonos, Denon, Yamaha, Samsung?
Geen inbouw, kosten en streamingspeakers hebben geen gewone radio-ontvangst? Wellicht kan de TS er iets mee maar het is een heel ander soort product.

[ Voor 35% gewijzigd door JT op 25-01-2016 14:00 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:19
hou je er wel rekening mee dat analoge fm uitzendingen mogelijk korter blijven bestaan dan de levensduur van jouw keuken?

nieuws: Overheid houdt analoge radio tot minstens 2017 in leven
http://radio.nl/784904/fm...023-uit-mits-dab-aanslaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:11

Barrycade

Through the...

JT schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:00:
[...]

Geen inbouw, kosten en streamingspeakers hebben geen gewone radio-ontvangst? Wellicht kan de TS er iets mee maar het is een heel ander soort product.
Prijs is ongeveer gelijk zie ik zo. Een radiotje met speaker van Gora zit op 150-160 euro zonder afdekplaat.

Bv Sonos Play 1 zit je op 200.
Maar ben je wel stukken flexibeler.

Geen normale radio ontvangst, tja als je dat wil zal je op zoek moeten naar DAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Thnx voor alle reacties! :) Voorkeur gaat echt uit naar iets met radio ontvangst, we hebben (iig op dit moment) geen behoefte aan iets als Sonos.

FM vs DAB vind ik wel een interessante, dus daar zal ik me eens wat verder in gaan verdiepen. Nooit zo bij stil gestaan dat FM over enkele jaren uitgefaseerd gaat worden..

Niemand tot nu toe die ervaring heeft met dit soort inbouwradio's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijeh
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 08:53
Ik heb precies dit type Gira inbouwradio bij mijn schoonzus ingebouwd in de badkamer, het eerste wat me opviel was de teleurstellende geluidskwaliteit (zeker voor de prijs!).
De speaker is simpelweg te zwak, ik zou persoonlijk voor andere inbouwradio's gaan met losse speakers (iets in deze richting https://www.badkamerradio...rome-loudspeakers/144547/).
Maar Sonos zou toch echt de voorkeur hebben, perfecte internetradio en bijna alle streaming diensten.

[ Voor 0% gewijzigd door Meijeh op 26-01-2016 08:33 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

JT

VETAK y0

Barrycade schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:10:
[...]

Prijs is ongeveer gelijk zie ik zo. Een radiotje met speaker van Gora zit op 150-160 euro zonder afdekplaat.

Bv Sonos Play 1 zit je op 200.
Maar ben je wel stukken flexibeler.

Geen normale radio ontvangst, tja als je dat wil zal je op zoek moeten naar DAB.
Ik zou ook voor streaming kiezen (Geen Sonos overigens :+ ) maar als je inbouw wil en de Gira is 138 euro met afdekplaat bij de eerste hit op Google, tja, dat is gewoon 1/3e prijs verschil :) Je kunt er ook een externe bron op aansluiten, voor streaming kun je dus een Google Chromecast Audio gebruiken. Heb je voor minder dan de prijs van de Sonos inbouw én radio.

Maar goed, wellicht dat de opmerking over geluidskwaliteit nu toch een andere uitkomst oplevert.

Edit: wellicht het volgende voor in de keuken: 2 autoradiospeakers, goedkope T-amp uit China en een ChromeCast Audio. Makkelijk en goedkoop uit te breiden qua streaming, t-amp is klein (denk aan 5x7x15cm ofzo) en dus makkelijk op te bergen in bijv een keukenkastje samen met de ChromeCast Audio en de speakers kun je inbouwen. En als je dan een waterdichte telefoon hebt dan kun je met je vieze vingers vol saus/deeg/bosuitjes je muziek bedienen op de smartphone :+

Edit 2: oh wacht, geen radio :/ Laat de suggestie toch even staan :P

[ Voor 23% gewijzigd door JT op 26-01-2016 09:19 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Alle reacties over de geluidskwaliteit brengen mij toch wel beetje aan het twijfelen, we hebben nog even de tijd om ons te verdiepen hierin dus dat gaat zeker gebeuren. Uitkomst volgt hier zeker:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Ik zou gewoon zoiets op een plankje zetten: pricewatch: Medion LIFE ® P85111 WiFi DAB+ Internet Radio

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Iedereen bedankt voor alle reacties. Voor nu hebben we besloten de inbouwradio toch achterwege te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:09

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zou lekker (kwaliteit) speakers inbouwen en dan los iets met een t amp doen. Zoek FF op badkamer audio hier, zelfde principe...
Pagina: 1