Origin account gehackt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-07 11:56
Ik kreeg zojuist onderstaande email:
Hoi [mijnaccount naam],

Op 24 januari 2016 14:22:48 GMT 00:00 is het aan jouw EA-account gekoppelde e-mailadres gewijzigd in:

svadality228@gmail.com.

Als je deze wijziging nooit aangebracht hebt, klik dan hier om je oude e-mailadres te herstellen en je wachtwoord te veranderen. Als je nadere ondersteuning nodig hebt, kun je contact opnemen met EA Help.

Happy gaming,
Het team van EA
De email is afkomstig van EA (noreply@em.ea.com)
Ik heb gelijk geprobeerd in te loggen op Origin en dit werkt dus niet meer.

Ik heb op de link geklikt om mijn email adres te herstellen maar krijg dan:
Oops!!

The page you are trying to access is not available.

This is typically due to an incorrect URL or old content.

Die Seite, die Sie zugreifen wollen, ist nicht verfügbar.

Dies ist in der Regel durch eine falsche URL oder eine alte Inhalt

На странице, которую Вы пытаетесь получить доступ, не имеется.

Это, как правило, из-за ошибочного или URL старого содержания.

La page que vous tentez d'accéder n'est pas disponible.

C'est généralement dû à une URL incorrecte ou d'un ancien contenu.
Nu probeer ik contact op te nemen met EA, ik kwam terecht op de pagina: Wat je moet doen als je account gehackt is?

Daar staat een link voor een accountbeveiligingsverzoek, om dat de toen moet ik inloggen op mijn account, wat dus niet gaat omdat het mailadres en wachtwoord zijn verandert |:( 8)7

Ik kan ook niet bellen want dat kan alleen op maandag t/m vrijdag van 12.00 uur tot 21.00 :(

Ik ben nu radeloos, ik wil niet tot morgen wachten om dit te fixen omdat ik bang ben dat iemand mijn betalingsgevens op Origin kan misbruiken en het kwaad dan al geschied is.

Hoe kan ik dit vandaag nog oplossen?

[ Voor 3% gewijzigd door Gijs007 op 24-01-2016 17:01 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Probleem opgelost:
Please contact EA support to restore access to your Account:

1) Go to http://help.ea.com/en/contact-us/new/ .2) Select a game or product and select your platforms (Mac or PC). 3)Select a Topic (Some topics do not support the option "Live Chat". If you select "Account Management" option "Live Chat" will be available. If you select a "Account Security" option "Live Chat" will not be available).
Blijkbaar kan je wel live chatten als het over problemen met een spel gaat o.i.d. maar niet als de account is gehackt 8)7

Anyway, hier kan een slotje op.

[ Voor 3% gewijzigd door Gijs007 op 24-01-2016 18:34 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:58

D4NG3R

kiwi

:)

"Gehacked" word zoals gewoonlijk weer gebruikt waar het niet van toepassing is. In principe zijn er 3 mogelijkheden:
Je gebruikt een veel te zwak wachtwoord.
Je gebruikt een wachtwoord op meerdere plekken.
Je hebt een keylogger op je systeem staan.

Eventueel nog een 4e maar dat lijkt mij erg sterk: Je hebt bewust je wachtwoord afgestaan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs007
D4NG3R schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:36:
"Gehacked" word zoals gewoonlijk weer gebruikt waar het niet van toepassing is. In principe zijn er 3 mogelijkheden:
Je gebruikt een veel te zwak wachtwoord.
Je gebruikt een wachtwoord op meerdere plekken.
Je hebt een keylogger op je systeem staan.

Eventueel nog een 4e maar dat lijkt mij erg sterk: Je hebt bewust je wachtwoord afgestaan.
Nou jij hebt wel lef zeg, mij beschuldigen van fouten maar EA treft geen blaam? Daar hoef je bij mij echt niet mee aan te komen, ik ben in de IT werkzaam en val echt niet voor dit soort stommiteiten..

Bovendien is de beveiliging bij EA echt niet perfect, ze hebben daar al eerder beveiligingsproblemen gehad: http://www.polygon.com/20...aked-as-part-of-data-dump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:37
Het is naief om te denken dat je zelf alles goed doet als je in de IT werkt. Bij EA hebben ze toch ook IT mensen? En die hebben dus kennelijk wel fouten gemaakt.

Heb je ondertussen inlogverificatie ingeschakeld en je mobiele nummer ingevuld?
En je secundaire e-mail adres?

[ Voor 48% gewijzigd door jeroen3 op 24-01-2016 20:10 . Reden: quote onnodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
jeroen3 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:09:
Het is naief om te denken dat je zelf alles goed doet als je in de IT werkt. Bij EA hebben ze toch ook IT mensen? En die hebben dus kennelijk wel fouten gemaakt.

Heb je ondertussen inlogverificatie ingeschakeld en je mobiele nummer ingevuld?
En je secundaire e-mail adres?
Ik weet niet waar jij leest dat ik geen fouten maak. Als je mijn eerste post had gelezen dan had je kunnen zien dat EA al meer fouten heeft gemaakt (onder andere een URL die niet werkt, een probleem wat blijkbaar al maanden geleden is ontstaan en waar meer mensen last van hebben.)
Dus nee, ik heb geen hoge pet op van EA games.

Inlogverificatie staat inmiddels aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gijs007 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:04:
[...]

Nou jij hebt wel lef zeg, mij beschuldigen van fouten maar EA treft geen blaam? Daar hoef je bij mij echt niet mee aan te komen, ik ben in de IT werkzaam en val echt niet voor dit soort stommiteiten..

Bovendien is de beveiliging bij EA echt niet perfect, ze hebben daar al eerder beveiligingsproblemen gehad: http://www.polygon.com/20...aked-as-part-of-data-dump
Hoe denk je dan dat ze in je account zijn gekomen ? De kans dat D4NG3R gewoon gelijk heeft is nogal heel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

[...]

Nou jij hebt wel lef zeg, mij beschuldigen van fouten maar EA treft geen blaam? Daar hoef je bij mij echt niet mee aan te komen,
Volgens mij beschuldig ik niemand maar merk ik enkel op dat zoals gewoonlijk de term 'gehacked' misbruikt word.

Je bent vrij naïef om te denken dat je als IT'er maar direct geen fouten maakt*, EA heeft ook IT'ers in dienst en daar gaat het soms dus ook mis. Echter; In verreweg de meeste gevallen ligt de oorzaak bij de gebruiker, onveilig gebruik van wachtwoorden of een geïnfecteerd systeem maken je een makkelijk doelwit.

Ik raad je trouwens sterk aan om niet alles zo persoonlijk op te vatten, ik geef een relatief standaard antwoord omdat dit probleem in 99/100 gevallen gewoon veroorzaakt is/word door de eindgebruiker.

offtopic:
*Het zou je verbazen, hoe beter men denkt te zijn in een vakgebied hoe slechter men vaak met vrij basale zaken omgaat. :')

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 25-01-2016 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Weet je zeker dat de oorspronkelijk mail van EA was (headers gecheckt) en dat het geen phising was? Want dan zou je je gegevens zelf ingevuld kunnen hebben, waarna men ze snel gewijzigd heeft.
D4NG3R schreef op maandag 25 januari 2016 @ 00:29:
offtopic:
*Het zou je verbazen, hoe beter men denkt te zijn in een vakgebied hoe slechter men vaak met vrij basale zaken omgaat. :')
Eerlijk is eerlijk, er wordt hier wel erg gehamerd op hoe hij het zelf verprutst zou hebben. Buiten dat het op dit moment totaal irrelevant is, kan het inderdaad ook vrij makkelijk onvriendelijk worden opgevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Anoniem: 172410 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 00:58:
Eerlijk is eerlijk, er wordt hier wel erg gehamerd op hoe hij het zelf verprutst zou hebben.
Buiten dat het op dit moment totaal irrelevant is, kan het inderdaad ook vrij makkelijk onvriendelijk worden opgevat.
Euh, op dit moment is dat juist relevant. Het gaat in 99/100 gevallen fout door de eindgebruiker, het is dan ook geen vreemde gedachte dat dit bij de TS ook het geval is.

Dit soort reacties zijn dan ook gevaarlijk als je er niet op controleert:
ik ben in de IT werkzaam en val echt niet voor dit soort stommiteiten..
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/37/d2/0d/37d20d90eae9c3d7925358eceebe1ebd.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 25-01-2016 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]

Toch is dat wel wat er waarschijnlijk gebeurd is.

Ik ben het helemaal eens met D4NG3R; iedereen heeft het tegenwoordig over "gehacked" (m'n Steam-account is 'gehacked', m'n Origin-account is 'gehacked', m'n Facebook-account is 'gehacked', enz) terwijl het negen van de tien keer gaat om iemand die gewoon 'op de normale manier' (al dan niet kwaadwillend) heeft ingelogd op het account. Komt weinig echt 'hacken' bij kijken.

Meestal is de boosdoener inderdaad een zwak wachtwoord, een gedeeld wachtwoord (dat op straat is komen te liggen door een databaselek bij een andere website) of phising. Ik bedoel het (net als D4NG3R) niet persoonlijk, maar als je zorgvuldig met je wachtwoord omgaat wordt je account echt zomaar niet gekaapt. Toch zijn gekaapte accounts een vrij veelvoorkomend probleem (vooral bij Steam), maar dat komt vooral omdat er helaas een hoop mensen zijn die in phising trappen of één hetzelfde wachtwoord voor al hun accounts gebruiken...

[ Voor 13% gewijzigd door Compizfox op 25-01-2016 01:20 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 172410

D4NG3R schreef op maandag 25 januari 2016 @ 01:06:
Euh, op dit moment is dat juist relevant.
Op welke manier dan? TS geeft aan dat two factor authentication inmiddels ingeschakeld is. TS zal nu, voor zover hij dat nog niet had, een oerdegelijk wachtwoord gekozen hebben. Welk nut dient post na post benadrukken dat hij het zelf wel gedaan zou hebben dan nog, behalve het kietelen van de eigen expertise?

En ja, het is raadzaam voor TS om een kritisch na te gaan waar het misgegaan zou kunnen zijn, maar dat is het ook als je alles goed gedaan hebt.

Anoniem: 581393

*Kick*

Ik kreeg gisteren ook opeens de melding dat mijn wachtwoord was gereset.
Gelukkig snel achteraan gegaan en kon er nog inloggen en zelf niet wachtwoord + 2e verificatie aangezet (gebruik vrijwel nooit Origin/EA).

Echter vandaag krijg ik opeens de melding dat iemand wil inloggen, en dus ook mijn nieuwe wachtwoord al heeft. Dat kan toch vrijwel niet? Ik heb op geen enkele andere site oid dit wachtwoord en toch kunnen ze al proberen in te loggen?

Gelukkig wordt dit nu tegengehouden door de 2e verificatie maar toch klinkt dit niet lekker. Tevens komen er aardig wat berichten op twitter dat er vanaf eind januari wel wat hack pogingen op accounts zijn geweest.
EA zelf hoor je nog niet en op die site krijg je ook niet makkelijk iemand te pakken, behalve als je Fifa 16 hebt....

Dus misschien ligt er toch iets meer bij EA dan hier wordt gedacht.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 581393 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 22:19:
*Kick*

Gelukkig snel achteraan gegaan en kon er nog inloggen en zelf niet wachtwoord + 2e verificatie aangezet (gebruik vrijwel nooit Origin/EA).

Echter vandaag krijg ik opeens de melding dat iemand wil inloggen, en dus ook mijn nieuwe wachtwoord al heeft. Dat kan toch vrijwel niet? Ik heb op geen enkele andere site oid dit wachtwoord en toch kunnen ze al proberen in te loggen?

Gelukkig wordt dit nu tegengehouden door de 2e verificatie maar toch klinkt dit niet lekker. Tevens komen er aardig wat berichten op twitter dat er vanaf eind januari wel wat hack pogingen op accounts zijn geweest.
EA zelf hoor je nog niet en op die site krijg je ook niet makkelijk iemand te pakken, behalve als je Fifa 16 hebt....

Ik zou eens goed scannen op malware...

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Gijs007
Anoniem: 581393 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 22:19:
*Kick*

Ik hoor ook van steeds meer vrienden dat hun account door iemand anders wordt gebruikt terwijl dat niet de bedoeling is. Ik zal het woord gehackt maar niet gebruiken aangezien sommige mensen het daar niet mee eens zijn. :+

Ik vermoed dat het Russen zijn, bij mijn account verificatie kreeg ik ineens vragen in het Russisch van de support medewerker en bij mijn vrienden zijn de locatie instellingen gewijzigd naar Russisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-07 18:26
Check je pc op virussen. Is al een paar keer geroepen.

Check je program files op rare mappen die recent geïnstalleerd zijn. Check in je taakbeheer je processen en kijk of je er iets tussen ziet staan waarvan je denkt dat dit er niet hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-07 08:26
Gijs007 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:33:
Probleem opgelost:

[...]

Blijkbaar kan je wel live chatten als het over problemen met een spel gaat o.i.d. maar niet als de account is gehackt 8)7

Anyway, hier kan een slotje op.
Hoi. Ik zit met hetzelfde probleem. De opties die je daar aangeeft krijg ik niet.
Zou je me letterlijk aan kunnen geven welke opties je hebt gekozen? (Dus, welke game, welk probleem, etc.) om in de chat te komen?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelNLD
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
aicaramba schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:45:
[...]

Hoi. Ik zit met hetzelfde probleem. De opties die je daar aangeeft krijg ik niet.
Zou je me letterlijk aan kunnen geven welke opties je hebt gekozen? (Dus, welke game, welk probleem, etc.) om in de chat te komen?
De EA / Origin website op Amerikaans zetten. Dan staat hij er wel bij.
Pagina: 1