[iPhone4] Beltegoed T-Mobile vliegt erdoor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:14
beste Tweakers,

Mijn vader heeft een losse iPhone 4 en maakt gebruik van prepaid via T-mobile. nu is het geval dat er sinds enkele maanden 20 euro per anderhalve week doorheen gaat, waar hij eerst een jaar deed met 40 euro. Hij woont in zeeuws-vlaanderen, echt enkele meters van de grens en heeft vaak geen/beperkt bereik van nederlandse providers. Om constant kosten van belgisch netwerk te voorkomen, staat de netwerkinstelling op T-mobile NL

Nu is dus mijn vraag:
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

instellingen:
-netwerkselectie staat alleen op T-mobile NL
-mobiele data staat altijd uit
-"schakel 3G in" staat ook altijd uit
-mobieledatagebruik geeft 0 bytes aan voor zowel huidige periode als Roaming
-persoonlijke hotspot staat uit
-Versie 9.1 van iOS

wat heb ik zelf al gedaan:
-instellingen doorlopen
-gegoogled naar oplossingen(maar niks gevonden)

Bij voorbaat dank!

Groet Stef,

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Vreemd, kan je de specificatie van de kosten niet ergens inzien? Dat maakt het zoeken naar een oorzaak wat gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik neem toch aan dat inderdaad de klantenservice van T-Mobile kan oplepelen waarheen gebeld is of waarom het tegoed zo snel terugloopt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:30
Als hij my tmobile heeft, dan kun je altijd zien wat de kosten zijn.
Wellicht per ongeluk aangemeld voor een of ander sms ding. Dat hadden mijn ouders pas. Dit kun je dan via een formulier wel weer terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
dankjewel voor de vlotte reacties!
ik ga morgenochtend meteen even bellen met de klantenservice ja, hopen dat zij het kunnen verklaren. M'n vader kwam er vanmorgen mee, dus wou via deze weg al een poging wagen in ieder geval. Ik hoopte ergens op een foute instelling of iets, maar zal na het belletje met T-mobile in ieder geval een update plaatsen!

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:08

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Kijk anders ook ff naar de wifi-instellingen. Die Apples hebben een optie waarbij het toestel naar de mobiele verbinding schakelt als wifi niet of slecht beschikbaar is.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 16:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

FooLsKi schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:14:
Kijk anders ook ff naar de wifi-instellingen. Die Apples hebben een optie waarbij het toestel naar de mobiele verbinding schakelt als wifi niet of slecht beschikbaar is.
iPhone 4 draait volgens mij op iOS 7.1 en wordt niet meer geupdate. En die functie waar je het over hebt is nieuw sinds iOS 9.0.

Dus dat lijkt mij niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:08

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Psycho_Mantis schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:45:
[...]

iPhone 4 draait volgens mij op iOS 7.1 en wordt niet meer geupdate. En die functie waar je het over hebt is nieuw sinds iOS 9.0.

Dus dat lijkt mij niet het probleem.
Er staat me iets bij dat het er in 7 in zat, in 8 weer uit was en in 9 weer wel. Kan sowieso geen kwaad om die instellingen door te lopen :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tja... TS geeft aan, dat 't versie 9.1 is, dus óf hij vergist zich hierin, óf 't betreft geen 4, maar een 4S. Zoals 't er nu staat, kan in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 22:24

Yor

Yor1313#2571

Facetime en iMessage. ga daar maar eens zoeken.

Je kent vast wel dat pop-upje dat je krijgt als je het activeert "sommige providers kunnen kosten berekenen blablabla"

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
scherp opgemerkt van jullie, het is inderdaad een iPhone 4S! Mijn fout, ik zat nog met de vorige telefoon in mijn hoofd.

Ik heb gebeld naar T-mobile met het volgende:
-Helpdeskmedewerker constateerde een sms-dienst die absurd veel afschreef, al sinds juni. Het kan iets te maken hebben met van die winacties waar je je telefoonnummer moet invullen. Grote kans dat mijn vader dat heeft gedaan als digibeet zijnde...

ik kreeg ook nog enkele tips mee:
-telefoonnummer invullen op www.payinfo.nl en via die weg achterhalen hoe/wat. Op deze manier krijg je afmeldcodes voor alle diensten waarop je geabboneerd bent en kan je ze definitief afmelden.
-T-mobile heeft wel gezorgd voor een tijdelijke blok van alle betalende diensten via sms, aangezien mijn vader hier sowieso niet van afhankelijk is qua werk of iets dergelijks.
-Als ik erachter ben welke dienst het is, kan er via een formulier van T-mobile nog geprobeerd worden een deel van de schade terug te krijgen als beltegoed.

Al met al ben ik dus heel vriendelijk en vooral behulpzaam te woord gestaan door T-mobile, waarvoor toch echt wel pluspunten.

Ik ga dus aan de slag met de gegeven tips en hoop dat het dan definitief afgelopen is.
Iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken!

Pagina: 1