Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Linux laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

• wouter772
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-06-2023
Wat ga je met je laptop doen?
Deze laptop zou gebruikt worden om dingen voor school op te doen zoals gebruik maken van office, mail en internet. Misschien zo nu en dan nog een simpel spelletje. Ik zal er ook nog videos op willen kijken zoals series en films.

Wat is je budget?
Rond de €350

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, om aan dingen voor school te werken wil ik hem graag makkelijk mee kunnen nemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
  • Het liefst 13.3" of kleiner en niet al te zwaar zodat het makkelijk mee te nemen is.
  • Ik zat te denken aan een SSD, maar ik weet niet hoe haalbaar dit is. Hoeft niet al te groot. (120-256GB)
Wat heb je al gevonden?
Ik heb zelf al gekeken en zat te denken aan eventueel een chromebook en daar linux op te zetten. De chromebooks die ik gevonden heb zijn de Acer C720P en de Toshiba Chromebook 2. Deze voldoen aan mijn scherm en batterij eisen. De SSD van de Acer kan ook vervangen worden, wat ik een grote plus vind. Ik vind de Acer helaas wel net iets te duur. De Toshiba zit er tussen omdat deze nog wel een SSD heeft en linux erop gezet kan worden, maar de grootte van de SSD maak ik me nog zorgen om. Hij schijnt ook een erg mooi scherm te hebben, wat ik fijn vind.
Ik heb ook gekeken naar een tweedehands/refurbished Lenovo X220. Dit lijkt me ook nog een interessant alternatief omdat de harde schijf vervangen kan worden door een SSD en deze over het algemeen wel betere specificaties lijkt te hebben.

Acer C720P
Toshiba Chromebook 2

Verwijderd

Simpel antwoord: neem maar een laptop. Als er Windows op staat, dan kun je de kosten daarvoor terug eisen.
Op elke laptop draait Linux Mint wel.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:30:
Simpel antwoord: neem maar een laptop. Als er Windows op staat, dan kun je de kosten daarvoor terug eisen.
Is het mogelijk dat je een keer gaat antwoorden naar wat mensen vragen; ben al vaker "wazige" antwoorden van je tegengekomen omdat het kan, niet omdat het nuttig is.

Topicstarter heeft een Chromebook op het oog en daar staat al geen Windows op. Ik kan niet precies beoordelen of dat er Linux-drivers zijn voor de genoemde Chromebooks; je zou verwachten van wel want het zijn "budget machines" en dus zou de hardware over het algemeen goed verkrijgbaar/ondersteund moeten zijn.

De Acer is al een paar jaar oud en heeft een lagere resolutie. Persoonlijk zou ik die opzij schuiven maar ik kan niet beoordelen wat je al gewend bent en in hoeverre je een uurtje of mogelijk 8 uur per dag achter je machine gaat zitten.

Mogelijk dat je je budget iets kan aanpassen en even reviews: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2015 lezen; dit zijn in ieder geval recente machines (waar dan wel Windows op staat) maar misschien dat je er langer/beter plezier van gaat hebben?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:24
http://tweakers.net/price...c1014-i1nl/specificaties/

Deze lijkt mij een goede keus, koop dan erbij een 2gb ram bankje (of meer) en je bent met rond de 400 euro klaar en heb je daarnaast een hele leuke laptop.

• wouter772
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:30:
Kan je dit toelichten? Kan ik gewoon aan de fabricant of microsoft vragen naar de kosten van Windows en dit terug krijgen?
MAX3400 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:37:
Mogelijk dat je je budget iets kan aanpassen en even reviews: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2015 lezen; dit zijn in ieder geval recente machines (waar dan wel Windows op staat) maar misschien dat je er langer/beter plezier van gaat hebben?
Bedankt voor de link. Ik heb even gekeken naar deze laptops. Deze zijn me helaas allemaal net iets te groot (15.6"), en een aantal lijken niet eens meer beschikbaar te zijn.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16
X220 bevalt hier erg goed (W10 erop). Heb er zelf een 250GB 2.5" SSD in gezet. Accuduur is iets van 5-6 uur ofzo.

Staat ook eentje in V&A zie ik: V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad X220 i5-4GB-320GB (evt SSD) heb al eerder laptops (2x T410) gekocht bij die Tweaker en dat beviel prima.

Een X220 zal zeker veel degelijker zijn dan een goedkope Acer.

Verwijderd

wouter772 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:05:
[...]
Kan je dit toelichten? Kan ik gewoon aan de fabricant of microsoft vragen naar de kosten van Windows en dit terug krijgen?
Bij elke pre-install van Windows kun je gewoon je geld voor die pre-install terug krijgen.
Dat staat ergens in de voorwaarden die nooit iemand leest.
Als je naar de leverancier toe gaat, dan staat die ook vreemd te kijken.
Toch kun je het terug vragen en zover ik weet is het zelfs wettelijk bepaald.

Kort antwoord is dus: JA!
Staat er een pre-install van Windows op een systeem, dan kun je beslissen dat niet te gebruiken en de aankoopprijs daarvoor terug krijgen. De meeste leveranciers doen net alsof ze dat niet weten, maar MS-Nederland zou het op z'n minst moeten weten. Koppel-verkoop is verboden in NLD.

• wouter772
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:20:
[...]

Bij elke pre-install van Windows kun je gewoon je geld voor die pre-install terug krijgen.
Dat staat ergens in de voorwaarden die nooit iemand leest.
Als je naar de leverancier toe gaat, dan staat die ook vreemd te kijken.
Toch kun je het terug vragen en zover ik weet is het zelfs wettelijk bepaald.

Kort antwoord is dus: JA!
Staat er een pre-install van Windows op een systeem, dan kun je beslissen dat niet te gebruiken en de aankoopprijs daarvoor terug krijgen. De meeste leveranciers doen net alsof ze dat niet weten, maar MS-Nederland zou het op z'n minst moeten weten. Koppel-verkoop is verboden in NLD.
Ah interessant. Zal zeker even kijken of ik hier wat mee kan besparen.
Pagina: 1