Toon posts:

vraag over "Uitvoeren" veld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig Python op een W10 machine aan de praat te krijgen. Het lijkt te werken. Toch nog een vraag: als ik een programmaatje wil draaien doe ik dat via "uitvoeren" bijv: python prog.py. Dat lijkt te werken maar onmiddelijk daarna is het zwarte veld verdwenen. Ik zie dus het resultaat van dit fraaie programmeerwerk niet (inderdaad: Hello World). Alleen python ingeven geeft het bekende zwarte venster met de >>> prompt. Ik heb de switch /K geprobeerd (dus: python prog.py /K) maar dat helpt niet.
Weet iemand een truc?

Alvast bedankt,
Harke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja, de truck is om het programma niet te stoppen als ie gedaan heeft wat ie moest doen. Dan sluit namelijk elk venster, dat is standaard.

Python ken ik dan niet, maar je kan er vast wel een regel in je python programma knallen dat het op een toetsaanslag moet wachten tot het programma afgelopen is.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-10 10:26

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

"cmd" :)

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Misschien dat je een pauze code regel aan het einde van je programma kan zetten, dan sluit het venster ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik voeg toe als laatste regel:
x = raw_input("enter text: ")

dan zou ie op input moeten wachten. Maar ook dat werkt niet. Kan ook een oneindige loop programmeren maar dat vind ik wel erg cru....

Zal eens kijken of ik een pauze statement vind.
Wat bedoel je Smuggler?

Dank voor de reacties!
H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat Smuggler bedoelt is dat je eerst in "uitvoeren" naar de CLI gaat, en vanuit daar je python programma'tje start. Het venster sluit dan niet, omdat de Prompt nog open staat, en die zal je dan weer moeten sluiten door "exit" in te tikken (of het venster te sluiten door op het kruisje te drukken).

En de pause waar ToFast het over had (en ik ook in andere bewoording), is zo te vinden via Google:
Python:
1
2
import os
os.system('pause')

Dat zou moeten voorkomen dat je venster sluit.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm dat stukje programma werkt in Python, dank RaZ.....maar het venster wordt nog steeds direct gesloten. In CLI kan ie Python niet vinden hoewel ik het pad (in path) heb toegevoegd... Toch lijkt me dit de beste werkwijze. Moet handmatig het hele pad doorlopen dan werkt het wel.
Weer een stukje verder.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ah, je hebt een ander probleem, python kan niet worden gevonden vanuit het pad waar je het uitvoert, dus zie je de foutmelding ook niet.

Je zal ten allertijde moeten opgeven waar een bestand zich bevindt als deze niet in de PATH variabele staat.

Dan zal je dus moeten intikke in je uitvoeren scherm:
c:\python\python.exe d:\pad\naar\je\python\bestandje.py

En als je dat niet wil intikken, maak er een batch-bestandje van die opdrachtregel, en zet die in 1 van de mappen in je PATH variabele.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch vreemd: ik open CLI. dan type ik python: kan ie niet vinden. Dan: path: staat het hele pad waar python in staat keurig in vermeld (heb ik toegevoegd). Dan doe ik: cd \pad waar python in staat\ en: python: bingo!
Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:14
Soms wil een reboot wel helpen na het aanpassen van de path, maar het zou moeten werken als je alles goed hebt gedaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Ramon op 24-01-2016 17:23 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
reboot geprobeerd, maakt geen verschil. Vreemd. Alleen als ik: "cd het hele pad" intik, dat dus al in PATH staat, werkt het.

Gevonden: stond een spatie te veel in het pad......

Dank voor de reacties!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2016 20:32 ]

Pagina: 1