Case: CM690 II Adv USB3.0 | Mobo: GA-Z77X-D3H | CPU: Core i7 3770 | MEM: Corsair Vengeance 16GB 1866Mhz CL9 | GPU: MSI N660 TF 2GD5/OC | PSU: XFX Pro 550W | SSD: Intel 520 180GB | HDD: WD WD10EZRX 1TB | MON: Samsung S24B150BL | Mouse: Steelseries Kana
Vraag
Alle reacties
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Wat voor certificaat wil je? Domain Validated? Organisatie Validated? Geldig voor een domein? Voor meerderen, of een wildcard certificaat?baptist69 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:23:
Goedemiddag,
Recent huurde ik een VPS via transip.be om meerdere webpagina's te hosten.
Helaas kwam ik er vrijdag achter dat ze geen SSL certificaten meer aanbieden.
Dus ben ik nu op zoek naar een nieuwe provider voor SSL certificaten.
Aangezien ik er te weinig over ken nu mij vraag: Welk type certificaat neem ik en waar?
[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 24-01-2016 14:35 ]
Dat klopt, maar het is wel een goeie eerste keuze om eens nader te bestuderen als optie. Als je een EV cert. zoekt zul je ook verder moeten kijken, maar TS geeft nogal weinig info (is het voor een webshop of alleen om te voorkomen dat een loginformiertje van een klein forumpje de gegevens clear text verstuurt bijvoorbeeld, wat is het budget, welk cert had TS eerst etc.)CptChaos schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:31:
Let's Encrypt is zeker leuk, maar volgens mij heeft dat nog wel wat haken en ogen. Zo werkt de tool om het certificaat te genereren niet helemaal goed op een aantal OS'en.
StartSSL is ook een optie als het niets mag kosten, de certs zijn dan een jaar (itt 3 maanden bij LE) geldig. Maar wil je meer dan zul je toch echt even op een rijtje moeten zetten wáárom je een cert. wil en dan daar een toko bij kiezen.
[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 24-01-2016 14:39 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Ik heb zowel eentje nodig voor 1 domein naam alsook eentje voor een domein+subdomein.
Aangezien klanten een jaarlijkse kost betalen voor webruimte, domeinnaam, onderhoud.. zou de duur 1 jaar moeten zijn met mogelijkheid tot verlengen indien dit bestaat.
Mijn vps draaid btw op direct admin
Case: CM690 II Adv USB3.0 | Mobo: GA-Z77X-D3H | CPU: Core i7 3770 | MEM: Corsair Vengeance 16GB 1866Mhz CL9 | GPU: MSI N660 TF 2GD5/OC | PSU: XFX Pro 550W | SSD: Intel 520 180GB | HDD: WD WD10EZRX 1TB | MON: Samsung S24B150BL | Mouse: Steelseries Kana
Anoniem: 58485
zij managen verschillende servers die indirect vanaf transip afkomen, en doen o.a ook ssl installaties + certificaten voor maar 25 a 30 euro per jaar.
Maar waarom? Wat is het doel van je cert? Communicatie versleutelen, aantonen dat je bent wie je zegt dat je bent (DV, OV, EV)? Of...?baptist69 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:39:
Ik heb zowel eentje nodig voor 1 domein naam alsook eentje voor een domein+subdomein.
LE certs. zijn standaard 3 maanden geldig, maar daar is heel het renewal proces geautomatiseerd en wordt er dus elke 3 maanden automatisch een nieuw cert. aan je site gekoppeld. Als ik me niet vergis is het met directadmin zelfs helemaal peanuts (ik geloof dat er een plugin voor is, maar ik kan me vergissen en dat 't voor CPanel / Plesk was ofzo). StartSSL certs. zijn standaard 1 jaar geldig, maar daar betaal je wel weer voor 't revoken van een cert ($9.90, zal je ook de kop niet kosten en hoe vaak revoke je nou een cert?).baptist69 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:39:
Aangezien klanten een jaarlijkse kost betalen voor webruimte, domeinnaam, onderhoud.. zou de duur 1 jaar moeten zijn met mogelijkheid tot verlengen indien dit bestaat.
Maar bovenstaand zijn alleen maar de "gratis" opties; zolang we niet weten wat je doel is van het gebruiken van een cert. kunnen we weinig zinnig(er)s zeggen. We kunnen nog wel wat toko's noemen maar die kun je prima zelf ook googlen en naast elkaar leggen en pro's en cons afwegen dus dan is me niet helemaal duidelijk wat je dan nog van ons zou willen. Maar goed: Comodo, Verisign, GlobalSign, Symantec, InstantSSL, GeoTrust, GoDaddy, Thawte... leef je uit.
[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 24-01-2016 14:55 ]
Over mij
Hier kan je der ook makkelijk wat aanvragen: https://www.sslcertificaten.nl/
Euh... dat vind ik een beetje een enge zin. Je beseft dat een cert. alleen de communicatie tussen server / webbrowser versleutelt he? Het is niet alsof je gegevens daarmee automatisch veilig zijn eens ze opgeslagen zijn in je DB ofzo...baptist69 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:28:
Ander zijds het versleutelen van klant gegevens (webshop)
Maar goed; afhankelijk van het budget wil je dan waarschijnlijk een wat duurder cert. (EV liefst).
Over mij
Google heeft dan hopelijk ook geen toegang tot die database. Die versleuteling is voor Google dus ook geen meerwaarde, wél de versleutelde verbinding tussen client en server. De goed beveiligde DB is voor het bedrijf en de klanten natuurlijk wel een belangrijk punt, maar dat heeft dus 0 effect op de zoekresultaten (mag ik hopen).RobIII schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:42:
[...]
Euh... dat vind ik een beetje een enge zin. Je beseft dat een cert. alleen de communicatie tussen server / webbrowser versleutelt he? Het is niet alsof je gegevens daarmee automatisch veilig zijn eens ze opgeslagen zijn in je DB ofzo...
Maar goed; afhankelijk van het budget wil je dan waarschijnlijk een wat duurder cert. (EV liefst).
TS doelt hier op nieuws: Google gaat https-sites hoger zetten in zoekresultaten
Ik snap heel goed dat TS daar op doelt / doelde
Over mij
Anoniem: 58485
HTTPS is alleen zinvol als je data 'verwerkt' op je website. Als je het puur doet voor SEO doeleinden dan is het zonde van je geld. Het resultaat is namelijk net 1% van de globale keywords, en geen magische 15 plaatsen omhoog ofzo.
Ik heb HTTPS op meer dan 15 (grote) websites toegepast, en zag vooralsnog (in een half jaar tijd) geen bijzondere verandering. De grootste verandering zit 'm eerder in een site compliant aan Page insights, mobiel vriendelijk en retesnelle server hebben. Uiteindelijk is content gewoon king, en niet een HTTPS certificaat. Just saying
En daarom droeg ik in eerste instantie gratis opties aan; áls het al niets scheelt kost het je ook niets. Just sayingAnoniem: 58485 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:24:
[...]
Als je het puur doet voor SEO doeleinden dan is het zonde van je geld.
[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 24-01-2016 20:17 ]
Over mij
Tja, afhankelijk van welk certificaat je neemt, kan een SSL-certificaat voor nog een 35 euro al rond zijn. True, je spendeert er geld aan, maar is (en zeker voor bedrijven) ook peanuts, verspreid over de periode van het certificaat.RobIII schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:14:
En daarom droeg ik in eerste instantie gratis opties aan; áls het al niets scheelt kost het je ook niets. Just sayingSowieso zijn er tegenwoordig nog maar weinig (goede) redenen om géén SSL te gebruiken; vroeger had je nog de "impact" op je CPU resources e.d. maar dat is tegenwoordig ook verwaarloosbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 24-01-2016 21:31 ]
Vanaf 8 Euro per jaar zelfs.CptChaos schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:30:
[...]
Tja, afhankelijk van welk certificaat je neemt, kan een SSL-certificaat voor nog een 35 euro al rond zijn. True, je spendeert er geld aan, maar is (en zeker voor bedrijven) ook peanuts, verspreid over de periode van het certificaat.Bij een certificaat voor een jaar (goedkoopste via sslcertificaten.nl althans voor publieke sites) heb je een afschrijving van 3 euro per maand, is nu ook niet echt shocking.
Klopt, maar dat zijn private sites.Barryvdh schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:56:
Vanaf 8 Euro per jaar zelfs.
Loop dit gewoon eens door ofzo
https://www.sslcertificat...ds/SSL_Certificaat_Wizard
[ Voor 49% gewijzigd door Fish op 24-01-2016 22:03 ]
Let's encrypt is leuk, maar nog in beta, en werkt niet op wat verouderde OSen. Dat StartSSL gratis is, is leuk, maar oa hun policy met revoken zit me niet lekker, en die 5 dollar is bijna niks.
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Er staat inderdaad 'niet-publieke' websites. Maar voor dat type certificaten wordt alleen gecontroleerd of je de domeinnaam in beheer hebt ook echt. Dat is dus hetzelfde als Let's Encrypt (die dat ge-automatiseerd doet).CptChaos schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:02:
[...]
Klopt, maar dat zijn private sites.Geen idee of na installatie van zo'n certificaat een website nog goed kan worden weergegeven.
Voor webshops enzo wil je vaak iets betere controle, zodat je ook kan laten zien dat het echt het goede bedrijf is (KvK check enzo). Maar in principe is een 8 euro certificaat prima om je gegevensstroom te beveiligen.
De plugin wordt niet verder ontwikkeld omdat Direct Admin het nu native ondersteund.Barryvdh schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:12:
DirectAdmin heeft een plugin, maar die is nog niet af: https://github.com/Petertjuh360/da-letsencrypt
Zie ook je eigen linkje en dan de readme onderin:
Development of this plugin is suspended because of native Let's Encrypt support in DirectAdmin since version 1.49.2.
Shiiit, allemaal tijd mee kwijt geweest om mee te denken met de ontwikkeling van die plugin..je schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:51:
[...]
De plugin wordt niet verder ontwikkeld omdat Direct Admin het nu native ondersteund.
Zie ook je eigen linkje en dan de readme onderin:
[...]
In my defense, dat is pas in de readme gezet nadat ik hem hier plaatste
Maar wel mooi dat het nu 'native' ondersteund wordt
Edit: Voor info, zie: https://www.directadmin.com/features.php?id=1828
Maar dat is dus in v1.492, die nog niet uit is.
De feature zelf is ook nog niet helemaal af.
[ Voor 12% gewijzigd door Barryvdh op 25-01-2016 09:21 ]